Regija
OVA HIPOTEZA RAZBIJA MITOVE O SKUPOM ULASKU U EU: Evo koliko bi Zapadni Balkan izdvojio za integracije - cijena prava sitnica
22. Dec. 20250
Ukoliko do 15. januara ne bude pozitivnih signala koji ukazuju na rješenje prije kritičnog 10. aprila, udruženja smatraju da su blokade neizbježne
Ekonomija
Prije 2h
0
Transportna udruženja sa Zapadnog Balkana upalila su alarm: Nova pravila Šengena mogla bi od aprila u potpunosti zaustaviti teretni saobraćaj sa Evropskom unijom. Branša se nalazi na ivici ambisa.
Ukoliko se do 10. aprila ne pronađe rješenje za nove uslove ulaska u EU, teretni saobraćaj između Zapadnog Balkana i Unije mogao bi biti obustavljen. Udruženja prevoznika iz Srbije i Bosne i Hercegovine upozoravaju na predstojeći slom lanaca snabdijevanja, piše austrijski Kosmo.
Već mjesecima udruženja očajnički pokušavaju uvjeriti evropske vlasti da su nove šengenske regulative neprovodive za profesionalne vozače iz trećih zemalja. Strahuju da bi vozači i njihova roba ubuduće mogli biti masovno odbijani na granicama.
„Godinama se obraćamo Evropskoj komisiji, a posebno intenzivno tokom protekle godine“, objašnjava Neđo Mandić, predsjednik Udruženja za međunarodni transport.
-Sva naša pisma upozorenja šaljemo i domaćim vlastima kako bi bili informisani o našim naporima i kako bismo dobili njihovu podršku, naveo je.
Nedavno upozorenje potpisano u Bijeljini proslijeđeno je Evropskoj komisiji, ambasadorima svih zemalja Šengena u Beogradu i Sarajevu, kao i nadležnim institucijama u obje države.
Suština problema leži u tome što, prema novim odredbama, vozačima kamiona efektivno preostaje samo devet do deset radnih dana – što je premalo za ekonomski isplativo poslovanje, kako za same vozače, tako i za transportna preduzeća.
-Ako se do 10. aprila ništa ne promijeni, 99,9 odsto vozača iz Srbije, BiH i Sjeverne Makedonije više neće moći da ulazi u EU, upozorava Mandić.
-To znači potpuni zastoj svih kamiona, prekid lanaca snabdijevanja i, na kraju, kolaps koji niko ne želi, ističe.
Mandić ističe da je osnovna ideja Šengenskog sporazuma – borba protiv ilegalnih migracija i rada na crno – sasvim opravdana. Problem je u izjednačavanju profesionalnih vozača sa običnim putnicima:
-Vozač kamiona nije migrant, nije turista i ne radi na crno. Riječ je o zaposlenim licima sa svim potrebnim dokumentima – za sebe, vozilo i robu koju prevoze – koji svaki put ulaze legalno, upozorava Mandić.
Posljedice bi mogle biti dramatične: „Za vozače je ovo katastrofa. Da bi osigurali egzistenciju, mnogi će napustiti domaće firme i zaposliti se u slovenačkim, njemačkim, hrvatskim ili drugim kompanijama iz EU, gdje mogu normalno raditi.“ Prevoznici sa Zapadnog Balkana tada bi se suočili sa propašću – imali bi kamione i infrastrukturu, ali ne i vozače.
Istovremeno, prevoznici iz EU teško da će slati svoja vozila u Srbiju i BiH ako budu morali pristati na višednevna čekanja na granicama. „U proteklih deset dana na graničnom prelazu Batrovci čekalo se i do tri dana“, napominje Mandić. „Ako vam trebaju tri dana za ulazak i još tri za izlazak – kako uopšte možete raditi, zarađivati i preživjeti?“
Transportni sektor je već tri mjeseca pod ogromnim pritiskom. Ukoliko do 15. januara ne bude pozitivnih signala koji ukazuju na rješenje prije kritičnog 10. aprila, udruženja smatraju da su blokade neizbježne. „Ne bismo zaustavili sav saobraćaj – niko ne želi ometati putnički saobraćaj“, pojasnio je Mandić. „Blokirali bismo samo terminale za teretni saobraćaj na graničnim prelazima, jer se borimo za opstanak naših preduzeća. A to je moguće samo ako zadržimo naše vozače i spriječimo njihov odlazak u druge zemlje.“
Regija
OVA HIPOTEZA RAZBIJA MITOVE O SKUPOM ULASKU U EU: Evo koliko bi Zapadni Balkan izdvojio za integracije - cijena prava sitnica
22. Dec. 20250
Regija
SASVIM ISKRENA OCJENA BOŠKA JAKŠIĆA: "Srbija ne zaslužuje da bude u Evropskoj uniji"
11. Dec. 20250
Ekonomija
DOK DRŽAVE REGIJE ZBRAJAJU NOVAC OD EVROPSKE KOMISIJE: Bosna i Hercegovine dobila 0 eura
03. Dec. 20250
Politika
BRITANSKI VOJNI RADIO PRENOSI: "Zapadni Balkan ne dobija pažnju koju zaslužuje, evo šta Britanija može i treba uraditi"
20. Nov. 20250
Evropa
OTVORENA PRIJETNJA MOSKVE: Lavrov označio europske vojnike kao mete
Prije 17 min0
Regija
USPJEH SUSJEDA: Prvi crnogorski satelit lansiran u svemir
Prije 27 min0
Politika
SKUPŠTINA SDS-A DONIJELA ODLUKU: Branko Blanuša novi predsjednik stranke
Prije 41 min0
Jeste li znali
KAKO DO STATUSA U EU: Ovo je sedam zemalja u kojim je najbrže dobiti boravišnu dozvolu
Prije 44 min0
Ekonomija
ŠENGEN ZATVARA VRATA BOSNI I SRBIJI: Stiže potpuni slom lanaca snabdijevanja, udruženja najavljuju blokade granica
Prije 20h0
Ekonomija
ZAKON USVOJEN PO HITNOM POSTUPKU: U ovom dijelu BiH od naredne godine nema sezonskih poslova bez prijave i doprinosa
25. Dec. 20250
Ekonomija
AUTOPUT BANJA LUKA – SPLIT KONAČNO POČINJE SE GRADITI: Prvi radovi 2026. godine
Prije 18h0
Ekonomija
ŠIRI SE KARTA EVROPE OD KOJE ĆE SE MNOGIM BOSANCIMA SMRAČITI: Obojili su nas u crveno
25. Dec. 20250
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.