JE LI OVO DEFINITIVNI KRAJ: Znanstvenici otkrili ogromnu crnu rupu 100.000 puta veću od Sunca, prijeti uništenjem čovječanstva?

Astronomi su otkrili postojanje ogromne crne rupe u središtu naše galaksije, što će, ako se otkriće i definitivno potvrdi, a sva je prilika da hoće, biti već druga supermasivna crna rupa u Mliječnom putu

• Mini market

• 06. Sep. 2017  06. Sep. 2017

Do otkrića su znanstvenici iz Japana došli tako što su jedan od najmoćnijih teleskopa na svijetu, onaj u pustinji Atacama u Čileu, okrenuli prema oblaku plina u nepsrednoj blizini našeg galaktičkog središta kako bi si objasnili vrlo čudno ponašanje oblaka, odnosno izrazito različite brzine kretanja molekula vodikovog cijanida i ugljičnog monoksida.

Ispalo je da je još jedna supermasivna crna rupa od središta galaksije udaljena "samo" 200 svjetlosnih godina, da u promjeru ima 1.400 milijardi kilometara, te da je oko 100.000 puta masivnija od Sunca. Za Mliječni put se, inače, smatra da u sebi nosi oko 100 milijuna crnih rupa raznih dimenzija. No, astronomi su do sada otkrili njih samo 60. Astronomija i fizika predviđaju i to da bi velike galaksije poput naše trebale imati u samom svom središtu supermasivne crne rupe kao gravitacijsko težište.

Astronomi na Chandra X-ray Observatory prije točno četiri godine definitivno potvrdili postojanje supermasivne crne rupe Strijelac A*. Tada se ispostavilo da je to ekstremno gravitacijsko svemirsko tijelo četiri milijuna puta masivnije od Sunca i da je od nas udaljeno 26.000 svjetlosnih godina.