STIŽE VRIJEME GRIPE: Pripremite se na vrijeme, uz naše savjete POJAČAJTE IMUNITET

Snažan imunitet najbolja je obrana od bolesti koje nam prijete s dolaskom hladnijih dana

  • Zdravlje

  • 24. Sep. 2017  24. Sep. 2017

  • 0

Stoga su prva pitanja s kojim se susrećemo približavanjem zime i sezone gripe kako ojačati imunitet i poboljšati opću otpornost organizma.


Uz pomoć ovih osam savjeta ojačajte najbolje oružje protiv bolesti - vaš imunološki sustav

Smanjite stres

Mala količina stresa može biti korisna – to je način na koji se tijelo priprema za izazove, kao što je držanje govora u javnosti. Ali kontinuirana izloženost velikim količinama stresa imat će negativne posljedice po zdravlje. Studije pokazuju kako stres može oslabiti imunološki sustav zbog čega smo podložniji bolestima. Zbog toga je važno smanjiti razinu stresa kojoj smo svakodnevno izloženi. Za početak, recite ne stvarima zbog kojih ste zabrinuti ili anksiozni. Uzmite malo vremena za sebe i posvetite se stvarima koje volite.

Uzimajte vitamine

Ako mislite da prehranom ne unosite sve potrebne nutrijente, razmislite o uzimanju multivitamina. Dnevna doza vitamina i minerala osigurat će resurse potrebne za gradnju snažnog imunološkog sustava. Određeni nutrijenti od posebne su važnosti za snažan imunitet, stoga u prehranu svakako uključite selen, vitamine A, C, D i E, cink i magnezij.

Ne zaboravite na beta glukan

Kod osiguravanja zdrave funkcije imunološkog sustava pomoći će i dodaci prehrani. Pritom ključnu ulogu ima beta glukan, polisaharid čije su molekule vezane beta-glikozidnim vezama. Djeluje tako da aktivira ključne stanice imunološkog sustava, kao što su fagociti i makrofagi, te potiče stvaranje koštane srži i proizvodnju leukocita i trombocita, zbog čega se beta glukan smatra snažnim prirodnim aktivatorom i stimulatorom imunološkog sustava. Beta glukani se nalaze u namirnicama poput medicinskih gljiva, ječma i zobi, ali količine unesene hranom nisu dovoljne za značajnije jačanje imuniteta pa ga je stoga bolje uzeti u obliku dodatka prehrani.


Jedite antioksidanse

Prehrana bogata voćem i povrćem osigurat će vašem tijelu potrebnu količinu antioksidansa. Antioksidansi pomažu stanicama u borbi protiv slobodnih radikala, molekula koji oštećuju stanice. Za prehranu bogatu antioksidansima birajte voće i povrće u svim bojama, od naranči i mrkvi preko jagoda i lubenica do zeljastog zelenog povrća.

Izbjegavajte prazne kalorije

Procesirana hrana poput fast fooda, grickalica, slatkiša i gaziranih napitaka ne pruža mnogo vitamina, vlakana i drugih nutrijenata, a usto često sadrži i štetne kemikalije. Ako često posežete za ovakvom vrstom hrane na uštrb voća, povrća i cjelovitih žitarica, uskraćujete tijelu prijeko potrebne hranjive tvari. Izbjegavajte ih i imunitet će vam biti zahvalan.

 

(SB/Zdravlje)

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...