JAPANCI SE ZAKLINJU U BENZINCE: Ovi su motori najštedljiviji u klasi, a evo i zašto

Neki proizvođači kao da su digli ruke od motora s unutarnjim izgaranjem, ali u Mazdi vjeruju da će inovativnim rješenjima ovu tehnologiju još dugo koristiti u cijelom svijetu

  • Auto

  • 15. Mar. 2018  

  • 0

Već je aktualni Skyactiv-G pogonski motor prepoznat kao najštedljiviji u klasi na tržištu Sjeverne Amerike, a nedavno predstavljeni Skyactiv-X trebao bi ga nadmašiti rastom performansi te, još značajnije, smanjenjem potrošnje za 20%. Početkom ove godine stručnoj javnosti je prikazan upravo novi Skyactiv-X dvolitreni četverocilindraš, a odabrani su imali prilike i voziti prototipe Mazde 3 opremljene ovim agregatom.

Kompaktni dvolitreni agregat između ostalog je diskretno opremljen mehaničkim kompresorom

Tajna uspjeha dosadašnjih Skyactiv agregata leži u korištenju Atkinsonovog ciklusa koji neki nazivaju i peterotaktnim ciklusom. Atkinsonov ciklus se od klasičnog četverotaktnog razlikuje po tome što nakon usisa klip prevaljuje dio puta prema gornjoj mrtvoj točki prije nego se zatvori usisni ventil i počne kompresija. Ovo ukratko znači da motor troši manje energije na kompresiju te stlačuje manju količinu gorive smjese, ali zato koristi punu duljinu hoda klipa za izvlačenje energije iz sagorene smjese.

Skyactiv-X je prvi benzinski motor na svijetu koji koristi princip samozapaljenja gorive smjese, tehnologiju inače rezerviranu za dizelske motore. Iza kratice SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) krije se fraza "kompresijsko paljenje kontrolirano iskrom" (primjer prijevoda) koja dosta toga objašnjava.

Novi agregat odlikuje i do sada nezamislivo siromašna smjesa. Optimalna, znana i kao stohiometrijska smjesa za benzinske motore ima omjer od 14,7:1 u korist zraka naspram goriva. Većina benzinskih motora današnjice ne koristi smjesu siromašniju od 15 ili 16 jedinica zraka na jedinicu goriva, ali Skyactiv-X usisava smjesu koja može imati omjer i do 37:1. Lukavo rješenje nalazimo na dodatnoj visokotlačnoj brizgaljki koja u predjelu svjećice u turbulentnu smjesu dodaje još malo goriva čime omjer pada na 29:1 u tom predjelu prostora izgaranja što optimizira izgaranje koje je u siromašnih smjesa poslovično problematično.

Sve opisano dovodi do hladnijeg i bržeg procesa izgaranja, suvišak na ovaj način zagrijanog zraka u cilindru dodatno povećava efikasnost, a ispušni plinovi su gotovo posve lišeni dušičnih oksida koji su uobičajena pojava kod izgaranja stohiometrijske smjese goriva i zraka.

loading...

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...