MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Vrijeme je za proljetni pregled limarije, evo kako ćete uštedjeti novac i popraviti oštećeni lim na vozilu

Popravci karoserije kod limara mnogima su postali financijski nedostupni

  • Auto

  • 10. Apr. 2018  

  • 0

Tako se dodatno ugrožava ‘zdravlje’ karoserije, koja je najvažniji dio automobila. Sve se drugo razmjerno lako može dovesti u red, no ako je karoserija u lošem stanju, popravci su ponekad toliko skupi, da se automobil i ne isplati popravljati. Zbog toga je iznimno važno na vrijeme otkriti i odmah popraviti sva sitna oštećenja. Uz malo dobre volje, jednostavniji limarski poslovi nisu nikakav problem. Manja udubljenja, oštećenja i zahrđale površine, gdje korozija još nije ozbiljnije načela karoseriju, lako možete popraviti s nešto jednostavna alata i pribora.

OŠTEĆENJA OD KAMENČIĆA

Često se događa da kamenčić, odbijen od kotača automobila koji vozi ispred, ošteti boju i napravi udubinu. Na tom mjestu lim počinje odmah hrđati, te ga treba što prije zaštititi temeljnom bojom. Ako su oštećena mjesta već zahrđala, prije bojanja ih treba temeljito očistiti. U slučaju većih oštećenja, potrebno je ispraviti lim, uz pomoć čekića i podmetača. Nakon izravnavanja i čišćenja lima, treba ga pažljivo obojiti kistom ili sprejem.

TRAGOVI HRĐE

Hrđanje (oksidacija, korozija) lima napreduje s vremenom i ima učinak kao rak na tijelu čovjeka. Zbog toga treba redovito pregledavati karoseriju i u početnoj fazi popravljati zahrđala mjesta. Oštećenja na blatobranima, pragovima i podnici najlakše se mogu otkriti podizanjem automobila dizalicom ili na kanalu. Prije bojanja temeljnom bojom, važno je temeljito očistiti površinu do zdravog lima. Vidljiva mjesta na karoseriji treba nakon čišćenja poravnati kitom, prebrusiti i obojiti. Nabubreni ili ‘procvjetali’ lim ukazuje na veći stupanj zahrđalosti. Takva mjesta treba temeljito obrusiti te čekićem utisnuti oštećene krajeve lima. Lopaticom se nanese kit, te ga se nakon sušenja prebrusi. Prije bojanja, okolni lim treba zaštititi ljepljivom trakom.

OŠTEĆENJA PLASTIKE

Ako se odlomio dio spojlera ili odbojnika, treba sačuvati odlomljeni dio. Važno je temeljito prebrusiti i odmastiti rubove i unutrašnje površine. S vanjske se strane dio učvršćuje ljepljivom trakom, te se s unutrašnje nanosi poliesterska smola. Na smolu se lijepi nekoliko slojeva staklenih vlakana te se ponovno nanosi smola. Površina se na kraju obrađuje poliesterskim kitom (mješavinom smole i staklenih vlakana), brusi i po potrebi boja.

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...