MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ukoliko se penjete vozilom na trotoare ovo morate znati, u suprotnom mogli biste ostati praznih novčanika

Posebice su ugroženi automobili sa 17-colnim i većim aluminijskim naplacima, zbog toga pročitajte naše savjete, a penjite se samo ako je zbilja nužno

  • Auto

  • 18. Jun. 2018  

  • 0

Penjanje na rubnik izaziva snažno dinamičko opterećenje vitalnih dijelova ovjesa (amortizera, kuglastih zglobova, ležajeva...), te remeti geometriju kotača i potom ugrožava sigurnost. Zbog toga izbjegavajte takve manevre, a ako morate, penjite se polako, pod kutem od 45 stupnjeva. Lagano dođite do ruba i zaustavite se. Polako se popnite, a kod spuštanja držite nogu na kočnici. Štetno se penjati (spuštati) s oba kotača istodobno. Na veće rubnike penjite se najprije s pogonskim kotačima, jer obodna sila smanjuje opterećenje. Nemojte se ustručavati zamoliti putnike da iziđu iz automobila, jer se time smanjuje opterećenje.

Sve je više auta opremljeno aluminijskim naplacima, a mnogi radi šminke pretjeruju s dimenzijama pa kupuju 17, 18 i 19-colne. Potom shvaćaju kako to nije bila najmudrija odluka, pogotovo kad brže nalete na ‘ležećeg’ policajca’ i udubljeni šaht, ili kad se radi parkiranja treba popeti na rubnjak.To je noćna mora većine vlasnika auta s velikim alu naplacima, i ako dobro pogledate njihove rubove, malo ih je bez oštećenja. Na našim cestama s brojnim zamkama to nije lako izbjeći, ali može se. Osnovno je pravilo da se kočiti smije samo prije ulegnuća ili ispupčenja, a nikako na njima.

Naime, kod kočenja prednji se dio ugiba, opruge i amortizeri ukrućuju, pa je amortiziranje lošije, a udarac veći. Dakle, zakočiti, pa popustiti. A najvažnije je ne voziti brzo. Kad su ležeći policajci u pitanju, nikako!

VAŽNI SAVJETI

Napušite gume na tlak 0,2 bara veći od propisanog za puno opterećenje

Svakom rubnjaku varira visina, pa dobro pregledajte gdje je najniži

Zamolite sve osobe da prije penjanja iziđu iz auta, radi lakšeg penjanja

Priđite rubnjaku pod 45 stupnjeva i kad ga dodirnete, zaustavite automobil

Volanom zakrenite prednje kotače za dodatnih 20 stupnjeva prema rubnjaku

Lagano se popnite i zaustavite auto kad sljedeći kotač dodirne rubnjak

Penjite se u fazama, kotačem za kotačem

Treba biti dovoljno mjesta za manevar, kako nakon penjanja prednjim kotačima njihovim preranim zakretanjem u suprotnom smjeru ne biste smanjili napadni kut stražnjih te povećali rizik oštećenja

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...