MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Ako lamela treba servis nakon 80.000 kilometara to je znak da ste užasan vozač, evo i zašto

Ako lamela izdrži manje od 80.000 km, analizirajte vlastitu vožnju

  • Auto

  • 28. Jun. 2018  

  • 0

Startate li naglo i često uz škripu guma? Poigravate li s kvačilom prilikom čekanja pred semaforom?

Umjerenom vožnjom bez naglih polazaka i sportskih šaltanja znatno će se produžiti vijek spojke. Dobrom vozaču kvačilo može trajati koliko i automobil, a nerazumnom vožnjom mogu je uništiti u samo jednoj vožnji. Ako nekom vozaču spojka izdrži osamdeset ili sto tisuća kilometara, radi se u pravilu o dobrom vozaču. Vrijedi i obrnuti slučaj, jer je trajnost spojke veliki indikator kvalitete vozača.

 

Je li vam normalno da iz 'rikverca' bez kočenja ubacite u prvi stupanj i krenete. Ako je navedeno stil vaše vožnje, pronašli ste uzrok male trajnosti spojke vašeg automobila.

 

Prerano potrošena spojka ukazuje da je i motor i cijeli prijenosni mehanizam bio izložen povećanom opterećenju i trošenju. Važno je naglasiti da se u samo jednoj nerazumnoj vožnji automobil može više "potrošiti" nego u godinu dana normalne vožnje. Spojka omogućuje uspostavljanje i prekid prijenosa snage s motora na pogonske kotače. Takav je prekid potreban prilikom kretanja s mjesta i kod mijenjanja stupnjeva prijenosa.

 

Pritiskom na papučicu spojke vozač razdvaja zamašnjak, tanjur spojke, disk, odnosno lamelu i potisnu ploču. Zamašnjak je kruto povezan s koljenastim vratilom, a tanjur spojke nataknut je na vratilo spojke i okreće se zajedno s njim. Uzdužni žljebovi na kraju vratila omogućuju pomicanje tanjura spojke prema zamašnjaku kad ga pritisne potisna ploča. Pritiskom na papučicu spojke smanjuje se pritisak potisne ploče na tanjur spojke, te se razdvajaju koljenasto vratilo i vratilo spojke.

 

U trenutku dodira počinje struganje lamele o metal i prijenos okretnog momenta s motora na mjenjač. Dok traje struganje prijenos se odvija kinematičkim, a kad se spojka potpuno uključi - statičkim koeficijentom trenja. Svaki ciklus odvajanja i razdvajanja spojke dovodi do određenog trošenja lamele. Da bi taj proces bio što sporiji i 'bezbolniji' potrebno je pažljivo rukovati sa spojkom (kvačilom).

 

VAŽNI SAVJETI

 

Kvačilo treba biti ispravno podešeno i početi uključivati čim se papučica popusti za jedan centimetar

 

Prilikom svakog mijenjanja stupnjeva prijenosa papučicu kvačila pritisnite do kraja

 

Tijekom vožnje nemojte nogu držati na papučici kvačila, jer povećavate proklizavanje i trošenje lamele

 

Ne polazite s velikim gasom, jer nepotrebno povećavate trošenje lamele

 

Papučicu kvačila puštajte s osjećajem. I prebrzo i presporo puštanje papučice povećava trošenje lamele

 

Kvačilo nije kočnica! Nakon vožnje unatrag najprije zakočite, a tek potom krenite naprijed

 

Ako se zaustavite na iznimno velikoj uzbrdici, vratite se do ravnog dijela i onda krenite

 

Izbjegavajte sportsku vožnju i polazak uz škripu guma, jer u samo nekoliko vožnji možete uništiti lamelu

 

 

 

 

(SB / Autoportal)

 

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...