MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Prvi je s „dopingom“ motora krenuo Volkswagen; znate li što je G- PUNJAČ!?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena

  • Auto

  • 29. Jun. 2018  

  • 0

Engleski: G-charger, njemački: G-Lader, mehanički je spiralni punjač (kompresor), čiji je temeljni koncept 1905. napravio Francuz Leon Creux, a Volkswagen ga je 80-ih koristio u modelima Polo G40 te Golf i Corrado G60. U spiralnoj komori, zupčastim remenom, okreće se ekscentrični rotor (brojka je širina u mm), povisujući tlak usisanog zraka do 0,7 bara. 

 

Prednosti su mu ravnomjeran porast tlaka prednabijanja (za razliku od turbopunjača) i mali gabariti, ali je skup i nepouzdan. Kad motor dosegne 5800/min, spirala u kompresoru vrti se 11.000/min te nastaju opasne vibracije. Stoga je u mehaničkom prednabijanju ustuknuo pred masivnim i pouzdanim Rootsovim punjačem.

 

 

 

 

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...