MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Znate li što je to homokinetički zglob i zbog čega je opasno po život ukoliko je pri kraju!?

Homokinetički zglob prenosi pogonski moment, dakle i snagu s poluosovina na nazubljena vratila, koja okreću kotače

  • Auto

  • 06. Jul. 2018  06. Jul. 2018

  • 0

Osnovna mu je vrlina zadržavanje ravnomjerne kutne brzine pogonskih kotača prilikom njihovog zakretanja. Zbog toga se stručno zove 'konstantno-brzinski zglob' (constant-velocity joint, odnosno CV joint).

To je bila velika mana kardanskih zglobova, korištenih kod prvih automobila s prednjim pogonom, poput Citroëna Traction Avant, manje kod prvih terenaca na prednjim kotačima (Jeep Willys, Land Rover...), kojima se pogon 4x4, bez središnjeg diferencijala, uključivao isključivo samo na terenu. Premda se zadržavala ista prosječna brzina, ona je okretanjem vratila pulsirala.

Homokinetički zglob je 1926. konstruirao i patentirao Alfred Hans Rzeppa (1985. - 1965.), konstruktor Ford Motor Company, doseljenik iz Poljske, te se zbog toga zove i Rzeppov-zglob. U osnovi je to unutarnji kuglasti zglob sa šest žljebova paralelnih s vratilom. Vanjski žljebovi izlaznog (pogonskog) vratila paralelni su s pogonskim vratilom, a unutarnji žljebovi izlaznog (gonjenog) vratila, najčešće nazubljenog, paralelni su s njim. Kuglice prenose obodnu silu s unutrašnjih na vanjske žljebove (množenjem s promjerom prenose moment, koji pomnožen s brzinom vrtnje stvara i prenosi snagu).

Kad vratila prestaju biti u istoj osi, nego u odvojenim, postavljenim pod određenim putem, pri vrtnji se pokreću po žlijebu. Maksimalni kut zakretanja zgloba je 20 stupnjeva, a s povećanjem kuta povećava se opterećenje zgloba.

Zbog toga je startanje uz škripu guma i zakrenut volan 'stresan' za homokinetičke zglobove i smanjuje im vijek. Kako bi se smanjilo trenje kuglica u utorima zglob je trajno podmazan posebnom mašću, a kako bi se spriječio prodor nečistoća i vlage, zatvoren je i zaštićen 'harmonikastom' manšetom. Njenim se pucanjem iz zgloba uklanja mast te prodiru voda i nečistoće.

To ga oštećuje i može brzo uništiti. Zbog toga je manšetu preporučljivo redovito pregledavati i po potrebi odmah izmijeniti. Ako su manšete ispucale, preporučljivo ih je preventivno izmijeniti, a ne čekati da puknu.

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...