MEDITERANSKA DIJETA: Ribom i maslinovim uljem u borbi protiv osteoporoze

Osteoporoza utječe na smanjivanje gustoće kostiju, a time i povećava rizik od lomova i teških ozljeda. Mediteranska dijeta pokazala se blagotvornom za kosti kod oboljelih.

  • Zdravlje

  • 25. Avg. 2018  

  • 0

Uz redovno praćenje bolesti i stručno odobrenu terapiju, svakako si možete pomoći i odabirom fizičke aktivnosti te namirnica koje unosite.

Jedna od nedavno objavljenih studija tako pokazuje kako je svjetski popularna Mediteranska dijeta idealan tip prehrane za ljude oboljele od osteoporoze (iako su joj žene sklonije, obolijevaju i muškarci).

U istraživanju koje su vodili naučnici s talijanskog univerziteta u Bologni pokazalo se kako se kod pacijenata koji su godinu dana pratili Mediteransku dijetu značajno smanjio gubitak koštane mase u kukovima u usporedbi s onima koji su jeli kao i prije. Ovaj tip prehrane uključuje maslinovo ulje, mnogo povrća tipičnog za mediteransko područje i ribe, umjerene količine bijelog mesa i potpuno izbacivanje hrane s umjetnim dodacima. Osteoporoza češće nastupa kod mršavijih žena, onih koje su ranije ušle u menopauzu, koje puše, piju više alkohola i ne vježbaju. U zapadnim zemljama na gubitak koštane mase utječe i prevelik unos bjelančevina, navodi mr. sc. Marijan Erceg na portalu Ministarstva zdravlja. Iako na osteoporozu značajno utječe genetsko naslijeđe, ali i prehrana u djetinjstvu, i u zrelim godinama možete je odgoditi te ublažiti.

Tijekom redovitog vježbanja kosti se počinju ponovno formirati, a posebno učinkovito je dizanje utega manje težine. Po podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) osteoporoza je jedna od 10 najčešćih bolesti na svijetu i neizlječiva je. Glavni parametar za dijagnozu osteoporoze je denzitometrijsko mjerenje gustoće kostiju kod kojega se mjeri odstupanje koštane gustoće u odnosu na vrijednosti zdrave i mlade populacije. Osim mjerenja gustoće kostiju za dijagnozu su važni i detaljna povijest bolesti te evidencija rizičnih faktora, a od koristi su i laboratorijski nalazi. Mediteranska prehrana obiluje svježim, sezonskim povrćem i voćem koje se, prema preporukama, konzumira do pet porcija na dan.

Namirnice specifične za mediteransku prehranu svakako su riba i morski plodovi, maslinovo ulje kao zamjena za zasićene masnoće, zeleno lisnato povrće, poput blitve i raštike, te raznoliko voće, poput grožđa, dinja, nara...

U mediteranskoj dijeti bitan je i način pripreme hrane. Riba se često kratko peče “na gradele” (na roštilju), kuhaju se riblje supe i brudet, a najrjeđe se prži. Povrće se jede kuhano, “na lešo” i s dodatkom maslinova ulja. Riba bi trebala biti u najmanje tri obroka sedmično.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...