SALVESTROLOM PROTIV RAKA I MOŽDANIH UDARA: U ovim namirnicama je SPAS, jedite ih češće i spriječite ono NAJGORE

Jeste li znali da neke vrste voća i povrća sadrže fitonutrijente koji ciljano uništavaju tumorske stanice a da pritom ne diraju one zdrave?

• Zdravlje

• 01. Sep. 2018

Čudesno je to otkriće iz 2000. godine za koje su zaslužna dvojica britanskih znanstvenika – Gerry Potter i Dan Burke.

Oni su tijekom svog rada na usavršavanju sintetičke tvari za uništavanje stanica raka naišli na fitonutrijente prisutne u hrani kojima su dali naziv - salvestroli.

Sama riječ „salvestrol“ dolazi od lat. „salve“, što znači „spas“.

Salvestroli spadaju u veću skupinu fitonutrijenata koji se nazivaju fitoaleksini.

Riječ je o tvarima koje biljka proizvodi kako bi se zaštitila od gljivica, bakterija, virusa, insekata i ultraljubičastog zračenja.

Studije su pokazale da salvestroli djeluju snažnije protiv raka nego poznati nam prirodni sastojak resveratrol.

Protutumorsko djelovanje – glavna funkcija salvestrola

Salvestroli djeluju isključivo protiv stanica raka.

Oni su u stanju raspoznati enzim CYP1B1, koji je prisutan samo u stanici raka, no ne i u onoj zdravoj.

U onom trenutku kad prepoznaju taj enzim, otpuštaju posebne tvari metabolite koji automatski zaustavljaju rast stanica raka te ih u roku od 30 minuta potpuno unište.

Znanstvenik Gerry Potter otkrio je da ove tvari postaju aktivne samo u prisutnosti spomenutog enzima.

Enzim CYP1B1 otkriven je, primjerice, u stanicama raka mjehura, mozga, dojke, debelog crijeva, jetre, pluća, jajnika i u još nekim vrstama karcinoma.

Taj su enzim, koji je tipičan samo za tumorske stanice, britanski znanstvenici nazvali „trojanskim konjem“ smatrajući ga slabom točkom karcinoma.

Naime, baš kao što su Grci u namjeri da zauzmu Troju smislili trik s trojanskim konjem, i naše se tijelo mudro poslužilo stvaranjem enzima u stanici raka kako bi je u konačnici – upravo uz pomoć salvestrola - moglo uništiti.

Svakodnevnom konzumacijom hrane koja je bogata salvestrolima mogu se uništiti nakupine stanica tumora te spriječiti početni stadij raka da nastavi napredovati.

Salvestroli – samo u organskoj i netretiranoj hrani

Ovi se fitonutrijenti u većoj mjeri nalaze samo u organski uzgojenom voću, povrću i bilju.

Nažalost, moderne poljoprivredne metode uzgoja i industrijska proizvodnja jako su osiromašili nutritivne vrijednosti naše hrane.

Naime, studije su otkrile tužnu činjenicu: namirnice koje danas jedemo sadrže svega 10 posto količine salvestrola koju su hranom unosili u organizam naši preci prije stotinu godina.

Budući da su salsvestroli ljekoviti dio biljke, imaju gorak okus. A upravo smo se te zdrave gorčine, koja je, primjerice, bila prisutna u jabukama, željeli riješiti. Naime, kako bismo povećali prodaju voća, povećavali smo uzgoj sve slađih sorti. Stoga, danas u jabukama ima malo salvestrola.

U organskom voću i povrću ima čak 30 posto više salvestrola nego u onom neorganskom, koje se tretira fungicidima i drugim štetnim tvarima.

Voće i povrće koje je tretirano fungicidima prestaje proizvoditi salvestrole – jer im jednostavno nisu potrebni za obranu od nametnika.

Organsko voće koje sadrži salvestrole:

jabuke

naranče

mandarine

jagode

brusnice

kupine

borovnice

grožđe

avokado

Organsko povrće koje sadrži salvestrole:

kupus

prokulice

brokula

cvjetača

masline (kao i hladno prešano maslinovo ulje)

paprike

Bilje koje sadrži salvestrole:

bosiljak

peršin

ružmarin

timijan

metvica

kadulja

maslačak

artičoka

Britanski znanstvenik Gerry Potter odlučio je isprobati snagu salvestrola i u koncentriranom obliku – u suplementima.

Rezultati su bili zapanjujuće dobri, pa je otkriće salvestrola nazvao najvažnijim nakon otkrića vitamina.

Ipak, potrebna su dodatna laboratorijska istraživanja da bi se dobila konačna potvrda o djelotvornosti salvestrola u koncentriranom obliku.

Dotad, najbolje je da jedete svježe voće i povrće, i to organsko i netretirano, kako biste se opskrbili barem malom dozom ove tvari koja vas može zaštititi od raka i tumora.

(SB / Naturalnewsblogs)