MALE TAJNE VELIKIH MAJSTORA: Mnogi od nas prave veliku grešku, evo kako ispravno popeti vozilo na trotoar, a da ne uništimo felgu

Penjanje na trotoar izaziva snažno dinamičko opterećenje vitalnih dijelova podvozja (kotača, amortizera, kuglastih zglobova, ležajeva...) te remeti geometriju kotača i potom ugrožava sigurnost

  • Auto

  • 05. Sep. 2018  

  • 0

Zbog toga izbjegavajte takve manevre, a ako morate, penjite se polako, pod kutem od 45 stupnjeva. Lagano dođite do ruba i zaustavite se. Polako se popnite, a pri spuštanju držite nogu na kočnici. Štetno se penjati (spuštati) s oba kotača istodobno.

Na veće se rubnike penjite najprije s pogonskim kotačima, jer obodna sila smanjuje opterećenje. Nemojte se ustručavati zamoliti putnike da iziđu iz automobila, jer se time smanjuje opterećenje.

Sve je više auta opremljeno aluminijskim naplacima, a mnogi radi šminke pretjeruju s dimenzijama pa kupuju 17, 18, 19-colne... Potom shvaćaju kako to nije bila najmudrija odluka, pogotovo kad brže nalete na ‘ležećeg’ policajca’, udubljeni šaht, rupu na asfaltu...

A velik problem nastaje često, kad se radi parkiranja treba popeti na rubnik. To je noćna mora većine vlasnika auta s velikim alu naplacima, i ako dobro pogledate njihove rubove, malo ih je bez oštećenja. Na našim cestama s brojnim zamkama to nije lako izbjeći, ali može se.

Osnovno je pravilo da se kočiti smije samo prije ulegnuća ili ispupčenja, a nikako na njima. Naime, kod kočenja prednji se dio ugiba, opruge i amortizeri ukrućuju, pa je amortiziranje lošije, a udarac veći. Dakle, zakočiti, pa popustiti. A najvažnije je ne voziti brzo.

SAVJET

Napušite gume na tlak 0,2 bara veći od propisanog za puno opterećenje (manje se uvijaju pa teže dolazi do kontakta naplatka i rubnika)

Svakom rubniku varira visina, pa dobro pregledajte gdje je najniži

Zamolite sve osobe da prije penjanja iziđu iz auta, radi lakšeg penjanja

Rubniku priđite pod 45 stupnjeva i kad ga dodirnete, zaustavite automobil

Volanom zakrenite prednje kotače za dodatnih 20 stupnjeva prema rubniku

Lagano se popnite i zaustavite auto kad sljedeći kotač dodirne rubnik

Penjite se u fazama, polagano kotačem za kotačem

Treba biti dovoljno mjesta za manevar, kako nakon penjanja prednjim kotačima njihovim preranim zakretanjem u suprotnom smjeru ne biste smanjili napadni kut stražnjih te povećali rizik oštećenja

(SB / Autoportal)

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...