EPSKI DVOBOJ NA 402 METRA: Pogledajte ko je pobijedio u žestokom obračunu Honde Civic Type R i Volkswagen Golfa R

Koji je 'ubojitiji' ultrasportski kompakt, Honda Civic Type R ili Volkswagen Golf R?

  • Auto

  • 08. Sep. 2018  

  • 0

Ta dva vatrena modela, koliko god su, u mnogome, slična, imaju i bitne razlike. Da počnemo. Oba se pokreću 4-cilindarskim dvolitrenim turbobenzincima i tu, 'za dlaku Civic ima veći obujam (1996 prema 1984 ccm).

 

Civic je i snažniji za 10 KS (320 prema 310 KS), dok je najveći okretni moment oba motora jednakih 400 Nm. Bitna je razlika u prijenos snage. Civic ima ručni 6-stupanjski 'šaltung', i snagu prenosi samo na prednje kotače, dok Golf ima automatski 7-stupanjski DSG s dvostrukom spojkom, koji snagu prenosi bez prekida, i to na sve kotače (4x4), preko središnje Haldexove spojke.

 

To donosi bitne razlike, koje se, 'po definiciji', temelje na sljedećem:

Automatski mjenjač i pogon 4x4 povećavaju masu i, uglavnom zbog toga, Civic Type R ima 117 kg više od Golfa R (1483 prema 1366 kg).

 

Automatski mjenjač i pogon 4x4 povećavaju mehaničke otpore, najmanje za 5 do 10 posto, u usporedbi s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem (kod starijih je koncepcija prirast bio i veći od 20 posto).

Pogon 4x4, zbog boljeg prianjanja (trakcije), odnosno prijenosa snage na asfalt preko sva četiri kotača, poboljšava ubrzanja do, otprilike 100 km/h.

 

Automatski DSG mjenjač, s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva, u usporedbi s klasičnim šaltungom, pruža dvije prednosti, u cijelom rasponu brzina: prijenos snage bez prekida toka i bolju prilagodbu idealnoj vučnoj karakteristici (hiperboli).

 

Zbog navedenog, nismo imali nikakve dvojbe, oko rezultata utrke na 402 m (1/4 milje). Golf R bolje ubrzava (u početnim metrima znatno, kad se i stvara najveća prednost), jer s automatikom DSG7 stotku lovi za 4,6 s (s ručnim šaltungom - 5,1 s), dok Civic Type R treba 5,7 s.

 

No, ostale su prednosti na strani Civic Type R, što se na ovom videu, nažalost ne vidi. Nakon određenog vremena i puta bi uhvatila i prestigla Golf R, jer bez blokade može potegnuti 272 km/h, a Golf R DSG7 267 km/h (s ručnim mjenjačem brzina je limitirana na 250 km/h). 

 

Prednost je i u potrošnji goriva, jer 4x4 i automatika (premda i najbolja), na 100 km/h 'sprže', otprilike litru više. Razlika je i u cijeni. U Njemačkoj japanski jurišnik stoji 36.050, a njemački 40.675 eura.

 

 

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...