KONTROVERZNA REKLAMA: Iako konzervativci pale njihove proizvode, Nike je napravio posao stoljeća

Dok konzervativci pale i uništavaju njihove proizvode Nike zna da živimo u eri gdje, ako želite da mladi kupuju tene, morate pokazati da imate stav i da vas nije strah izreći ga.

  • Ekonomija

  • 08. Sep. 2018  08. Sep. 2018

  • 0

Stari i ljuti bijelci ionako nisu demografija na koju Nike cilja. Njihova je "target" skupina mlada i urbana tako da kompaniji vjerojatno ne smeta što su razljutili konzervativce, dapače", kaže analitičar sportske industrije Matt Powell o potezu kompanije Nike da u centar svoje nove kampanje stavi kontroverznog sportaša Colina Kaepernicka.

 

Colin Kaepernick

Nike je kroz godine pokazao da je guru pametnog marketinga, piše inc.com, što vjerojatno znači da su gotovo sigurno očekivali žestoke reakcije - i aktivista koji ih podržavaju, ali i sve sile konzervativaca koji po društvenim mrežama dijele videe kako pale Nike proizvode te obećaju da ih "više nikada neće kupiti". Kompanija je, sasvim sigurno, nekoliko puta "prošla brojeve" i shvatila da će im se potez - usprkos paljenju i pozivu na bojkot - višestruko isplatiti. To je lekcija i manjim kompanijama - poznajte svoju demografiju i ili ponekada preuzmite rizik, ili s vremenom postanite nevažni.

 

Prvo je, naravno, pitanje žele li vaši klijenti da imate izražene stavove o društveno-političkim pitanjima današnjice. Ako je riječ o takozvanim milenijalcima onda je odgovor svakako "da". "Ljudi žele da brendovi imaju mišljenje. Čak 2/3 kupaca želi znati mišljenje onih čije proizvode kupuju. Većina su srednje i mlađe generacije kupci koje potiču uvjerenja", pokazuje istraživanje provedeno na 1.000 Amerikanaca, a koje je organizirao Sprout Social. Liberalnija populacija, mahom mlađi, jako su zainteresiran za to da kompanije ne budu "bez glasa" i "apolitične" što je kompaniji sasvim sigurno dodatno olakšalo odluku.

Ne samo da oni na koje Nike cilja vjerojatno podržavaju Kaepernickovo klečanje za vrijeme himne kojim želi ukazati na rastući rasizam u SAD-u te dati podršku platformi "Black Lives Matter" nego vjerojatno imaju i novca koje žele potrošiti na tenisice. U nedavnom je istraživanju 63 posto starijih od 50 godina reklo kako je "klečanje za vrijeme himne neprihvatljivo u bilo kojem slučaju". Stariji građani (za sada) možda dobivaju izbore, ali ne održavaju kompanije kao što je Nike, Facebook ili Netflix. 

 

Nike će,na kraju balade, samo profitirati od konzervativnog gnjeva, a manje će kompanije, u želji za profiliranjem (i profitom) slijediti njihov potez posebno ako je i njihova ciljna skupina mladi, urbani ljudi s viška novaca u džepu koji se ne boje izraziti svoja uvjerenja. Još kad bi se pametni marketing mogao uskladiti s etičnim i održivim proizvodnjama, gdje bi velikim kompanijama bio kraj.

 

"Prosvjed je najviša forma patriotizma", rekao je, navodno, još Thomas Jefferson (ili povjesničar Howard Zinn, nitko se ne može složiti oko izvora) - no ko god to rekao sasvim sigurno nije mogao pretpostaviti da će to postati misao vodilja ne samo prosvjednika, građana i aktivista nego i vrhunskih marketinških stručnjaka. U reklami se nalazi još čitav niz atleta koji su, na ovaj ili ona način, kao i Kaepernick, gurali granice mogućeg i koji se, da se zaključiti, slažu sa stavovima koje zagovara Nike.

 

Pa je tako u reklami "najbolja teniserka svih vremena" Serena Williams koja je poznata i po tome što se popela na vrh sporta kojem mahom vladaju bijelci. Spot prikazuje i videe iz doba kada je Serena gotovo još bila klinka.

 

"Ako se ne usudiš ganjati svoje snove, nikada nećeš uživati u ostvarivanju istih. Nemoj samo sanjati", napisala je William na svom Twitteru nakon premijere reklame. Samo nekoliko dana ranije Williams su kritizirali što je prekršila pravila oblačenja "aristokratskog" sporta i obukla kombinezon koji je pokrivao cijelo tijelo, a čiji je zadatak bio spriječiti nastanak krvnih ugrušaka s kojima ima problema otkada je rodila.

 

Isti dan kada je Nike pustio reklamu Serena se na teren vratila u opravi koju je dizajnirala uz pomoć Nike-a, a koja nalikuje na baletnu haljinicu sa srebrnim tenama.


alt

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...