IMATE POVIŠEN PRITISAK?: Deset savjeta da ga uspješno snizite bez upotrebe lijekova

Ako ga ne kontroliramo i ne vodimo računa da ga promjenom životnog stila snizimo na dozvoljenu granicu, visoki krvni pritisak može nam zadavati ozbiljne probleme...

  • Zdravlje

  • 09. Sep. 2018  

  • 0

Mnogima su lijekovi prvi izbor za snižavanje visokog krvnog pritiska, a oni mogu izazvati i neželjene efekte, poput grčeva u nogama, vrtoglavice i nesanice.

 

Na sreću, većina ljudi može sniziti krvni pritisak na prirodan način, bez upotrebe lijekova. Evo kako to postići.

 

1. Fizički se aktivirajte

Vježbe pomažu srcu da kvalitetnije koristi kisik, pa mu neće biti teško pumpati krv. Bavite se bilo kojom kardio vježbom, barem svaki drugi dan po 30 minuta, a to može biti brza šetnja, trčanje i slično.

 

2. Unosite kalij

Unošenje kalija kroz voće i povrće veoma je važno u prirodnom procesu snižavanja krvnog pritiska - objašnjava dr. Linda Van Horn. Ona preporučuje da unosite između 2.000 i 4.000 miligrama kalija dnevno, a to možete pronaći u prirodnim namirnicama koje obiluju ovim mineralom, poput slatkog krompira, paradajza, soka od narandže, krompira, patlidžana, banana, graha, graška, dinje, suhih šljiva i grožđa.

 

3. Pazite na sol

Mnogi pate od visokog krvnog pritiska zato što su preosjetljivi na natrij, odnosno sol. Potrudite se da dnevno ne unosite više od 1.500 mg soli (pola kašičice sadrži oko 1.200 mg). Obratite pažnju na količinu soli u prerađenoj hrani i izbjegavajte je, jer kroz nju unosite najviše natrija a da to ni ne znate.

 

4. Jedite crnu čokoladu

Tamna čokolada sadrži različite vrste flavanola, koji čine krvne žile elastičnijima. Istraživanja, naime, potvrđuju da se stanje krvnih žila bitno poboljša kod 18 posto pacijenata koji svaki dan jedu tamnu čokoladu. Konzumirajte 10-15 grama dnevno.

 

5. Pijte beskofeinsku kafu

Znanstvenici su dugo raspravljali o efektima kofeina na krvni pritisak. Neke studije pokazale su da efekta nema, ali ima i suprotnih zaključaka: 500 mg kofeina dnevno povećava hipertenziju. To se događa zato što kofein sužava krvne žile, a pojačava efekte stresa - kaže dr. James Lane, autor studije "Može li nas kafa ubiti?".

 

6. Pijte čaj

Sudionici studije koji su pili tri šoljice čaja od hibiskusa dnevno, za šest su sedmica snizili gornji krvni pritisak za 7, dok su oni koji su dobivali placebo imali tek za jedan posto niži pritisak.

 

7. Radite manje

Ako je vjerovati velikoj studiji kalifornijskog Sveučilišta Irvine, ako sedmično radite više od 40 sati, imate 15 posto više rizika da obolite od hipertenzije. Možda je teško raditi manje u teškim vremenima, ali pokušajte barem odvojiti sat vremena za vježbanje. Uz to se, naravno, ne hranite jednoliko, već se vodite smjernicama mediteranske prehrane.

 

8. Opustite se uz muziku

Studijom je utvrđeno da slušanje muzike u trajanju od 30 minuta dnevno može smanjiti gornji pritisak za čak 3,2 u toku tjedan dana, dok za mjesec dana učinak ove "terapije" raste na 4,4! Dok slušate opuštajuću muziku dišite duboko, time ćete dodatno sniziti stres.

 

9. Ne hrčite

Hrkanje je jedan od glavnih simptoma opstruktivne apneje. Istraživači sa Sveučilišta Alabama došli su do sljedećih podatka: oni koji pate od apneje imaju viši nivo aldosterona, hormona koji povećava krvni pritisak. Svakako se posavjetujte s doktorom što biste mogli poduzeti u slučaju da hrčete u snu.

 

10. Konzumirajte soju

Američko udruženje kardiologa objavilo je dokaz da zamjena rafiniranih ugljikohidrata sojom ili mliječnim proteinima, poput onih iz niskomasnih mliječnih proizvoda, može sniziti pritisak ako patite od hipertenzije ili se nalazite u stanju prehipertenzije.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...