Vijesti
HOLANDSKA POLICIJA OBJAVILA UZNEMIRUJUĆE SNIMKE: PLAĆENI UBICA iz Srbije snimljen kako brutano likvidira žrtve i upozorava građane da je stigao KOD NJIH
Prije 26 min0
– Kinezi s kojima je pred izbore u Vladi RS parafiran ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor osnovali su firmu u Republici Srpskoj koja će finasirati gradnju, a čiji kapital iznosi jednu marku, saznaje portal CAPITAL.
Ekonomija
12. Nov. 2018
0
Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor 4. oktobra u Banjaluci su parafirali ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić i generalni menadžer “Shandong Inernational” Jang Sju.
Tada je najavljeno da će konačno potpisivanje ugovora biti nakon što kineska kompanija uplati koncesionu naknadu. To se do danas nije desilo.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS su rekli da je ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor parafiran 4. oktobra, čime je kineski partner stekao uslove da pokrene proceduru za odobravanje plaćanja koncesione naknade u matičnoj zemlji.
„Privredno društvo „Shandong Inernational“ ima rok od 60 dana od dana parafiranja ugovora da uplati koncesionu naknadu u iznosu od 1,5 odsto od vrijednosti investicije, što iznosi 4.466.600 evra. Očekujemo da kineski partner u predviđenom roku uplati navedeni iznos koncesione naknade, te da ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banjaluka – Prijedor bude potpisan po uplati ovih sredstava“, rekli su za CAPITAL u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Kinezi još nisu uplatili koncesionu naknadu od oko 8,7 miliona KM, ali jesu jednu marku za osnivanje firme „SDHS-CSI BH“ u Banjaluci koja će, kako je rečeno ranije u Vladi “projektovati, izgraditi, upravljati, održavati i finansirati izgradnju autoputa Banjaluka- Prijedor”.
Upis osnivanja te firme izvršen je u Okružnom privrednom sudu u Banjaluci „sa pravom obavljanja spoljnotrgovinskog poslovanja“.
Osnivači firme su „China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group“ iz Kine, a ugovoreni u uplaćeni kapital poslovnog subjekta je jedna KM. Kao zastupnik – direktor, bez ograničenja ovlašćenja imenovan je Jang Sju.
Republika Srpska će kineskoj firmi, koja će graditi autoput Banjaluka – Prijedor, u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra, a taj iznos biće obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS. Ukoliko to ne bude dovoljno, ostatak će biti obezbijeđen iz Budžeta RS, pisao je CAPITAL u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.
Autoput će biti dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona eura, Kinezi će na kraju od Republike Srpske naplatiti 975 miliona eura.
Vijesti
HOLANDSKA POLICIJA OBJAVILA UZNEMIRUJUĆE SNIMKE: PLAĆENI UBICA iz Srbije snimljen kako brutano likvidira žrtve i upozorava građane da je stigao KOD NJIH
Prije 26 min0
Hronika
NOVI UŽAS U HRVATSKOJ: U zaključanoj kući pronašli dva mrtva tijela, bili su prijatelji, sumnja se da su...
Prije 36 min0
Svijet
TRUMP KONAČNO OTKRIO KARTE: Predsjednik SAD-a izabrao mladog desničara za posrednika u Europskoj uniji, zbog ovoga mu se svidio kancelar Austrije
Prije 43 min0
Regija
DIGLA SE I KUKA I MOTIKA: Dačić riga vatru nakon izjave američkog ambasadora da je SRBIJA na pogrešnoj strani ISTORIJE
Prije 57 min1
Ekonomija
AMBASADORICA HARTMANN DAJE NAM KRILA: "BiH je jedina država ovog dijela Evrope koja ima suficit u..."
18. Feb. 20195
Ekonomija
DODIK POPUSTIO: Autoput Beograd-Sarajevo ide preko Bijeljine!
Prije 19h2
Ekonomija
BOSNA I HERCEGOVINA DOBIJA NOVO GRADILIŠTE: Pogledajte kako će izgledati dionica Nemila - Donja Gračanica, za koju se danas potpisuje ugovor
19. Feb. 20190
Ekonomija
STVARA SE NAJVEĆI TEHNOLOŠKI MEGALOPOLIS NA SVIJETU: Grandiozni projekt izazvao veliku zabrinutost nakon što je otkriveno da Kinezi žele...
Prije 15h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.