TRENUCI ZA POVIJEST: Poletio najduži zrakoplov na svijetu, pogledajte kako je pilot u zrak podigao „čeličnu ptičurinu“ dugačku 77 metara….

Kompanija Boeing CO izvijestio je da je jučer uspješno završen pokusni let njegovog novog modela zrakoplova 777X, najvećeg dvomotorca na svijetu.

  • HiTec

  • 26. Jan. 2020  

  • 1

Zrakoplov 777X, veća i efikasnija inačica uspješnog Boeinga 777 mini-jumbo, poletio je iz komercijalne baze u okolici Seattlea jučer u 10:09 po mjesnom vremenu, a sletio u 14 sati. Snažni vjetrovi prisilili su kompaniju da ovaj tjedan dvaput odgodi pokusni let.

Daljnja testiranja i certificiranja trajat će mjesecima prije nego što ta letjelica postane operativna u Emiratima 2021. godine.

Avion dug 77 metara

Boeing je ranije objavio da će njegov dosad najveći dvomotorac, dizajniran za prosječno 406 ljudi, prvi put poletjeti početkom ove godine, a prva isporuka očekuje se sljedeće godine. Prvotno je bilo predviđeno da se prva isporuka obavi sredinom ove godine, što nije moguće zbog problema u razvoju.

Taj 77 metara dug avion je znatno veći od svojih prethodnika 777-300ER-a i aviona Airbus A340-600. Čak i malo duži od dosadašnjeg rekordera 747-8, zadnje verzije aviona Queen of the Skies.

Zahvaljujući svojoj dužini, avion je dizajniran tako da se u njega može smjestiti između 400 i 425 putnika u dvije klase. Broj sjedišta će varirati ovisno o zahtjevima određenih aviokompanija.

Najduži putnički avion na svijetu Boeing 777X službeno je predstavljen Upravi Boeinga u glavnom proizvodnom pogonu tvrtke u Everettu u Washingtonu u ožujku prošle godine. Službeno predstavljanje aviona bilo je pojednostavljeno i održano u glavnom proizvodnom pogonu kompanije kako bi se odala počast stradalima u Boeingovom modelu 737 MAX 8.

Zrakoplovi 737 MAX globalno su prizemljeni u ožujku nakon dvije nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi. Istraga je utvrdila kako su softver i senzori pridonijeli nesreći jer piloti nisu mogli kontrolirati zrakoplove.

Prodano je 309 tih aviona

Zrakoplov 777X prvotno je trebao obaviti prvi pokusni let u ljeto prošle godine, ali je odgođen do 2020. zbog problema s motorima GE9X koje proizvodi General Electric. Problemi su se pojavili i u rujnu prošle godine tijekom konačnog testiranja opterećenja kada su eksplodirala vrata zrakoplova.

Konačni testovi opterećenja zrakoplova podliježu "teretima i naporima koji prelaze uobičajena operativna opterećenja", a nadgledaju ih inspektori Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA) kao dio postupka certificiranja zrakoplova, rečeno je nakon tog incidenta.

Boeing je objavio da je prodao 309 letjelica tog tipa.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...