Vijesti
IZAZVAO NAJVEĆU KRIZU OD DEJTONA I GOTOVO UVEO DRŽAVU U RAT: Kako je Dodik dogovorio i realizovao pokajnički let pred kadije Suda BiH? (VIDEO)
Prije 1h0
Vlasti i proizvođači automobila u Njemačkoj sve više se okreću ekologiji, digitalizaciji i autonomnoj vožnji.
Auto
10. Sep. 2020 10. Sep. 2020
0
To je pokušaj da se na drukčije temelje postavi najvažnija njemačka branša u kojoj radi blizu milion ljudi.
Bavarski premijer Markus Söder smatra da njegove kolege na vodećim funkcijama nisu još shvatile koliko je stvar ozbiljna. Kaže, blagostanje Bavarske i Njemačke u velikoj mjeri ovisi o automobilima. Trenutno su auto-kuće prepune, poručuju iz Münchena.
No ideja Söderove Kršćansko-socijalne unije (CSU), koja vlada u Bavarskoj i sudjeluje u Saveznoj vladi, nije naišla na oduševljenje. Naime, CSU je tražio da država u sljedećem razdoblju isplaćuje premije i za kupovinu automobila s klasičnim motorom, kako bi potakla potrošnju.
Do sada takve subvencije dobivaju jedino kupci automobila na električni pogon. U paketu pomoći zbog koronavirusa odnedavno je premija povećana na najviše 9.000 eura za automobile koji stoje do 40.000 eura. Od tih 9.000 dvije trećine daje država, a jednu trećinu proizvođač.
U utorak je održan takozvani „automobilski summit" i u završnoj izjavi ideja iz Bavarske nije ni spomenuta. Subvencioniranju prljavih motora na dizel i benzin protive se prije svega socijaldemokrati koji su također dio vlade Angele Merkel.
Na sastanku u utorak sudjelovali su kancelarka Merkel, neki ministri, premijeri „automobilskih" pokrajina Bavarske (gdje je sjedište BMW-a), Donje Saske (Volkswagen) i Baden-Württemberga (Daimler), kao i šefovi proizvođača automobila i sindikalci.
Ali nije dogovoreno ništa konkretno. Stvorene su radne grupe koje će ispitati gdje država treba poduprijeti automobilsku branšu kako bi ova bila pripremljena na budućnost prometa – električni automobili, proizvodnja baterija, autonomna vožnja – kao i kako se može spriječiti bankrot dobavljača autoindustrije u doba pandemijske krize.
U augustu ove godine je u Njemačkoj registrirano čak 20 posto manje novih automobila nego u istom mjesecu prošle godine. Pri tome je pandemija koronavirusom samo dio problema.
Već godinama je tema kako pripremiti automobilsku branšu na tektonske promjene i sačuvati ugled njemačkih automobilskih marki na svjetskom tržištu. U Njemačkoj oko 800.000 ljudi radi izravno u proizvodnji automobila i dijelova, a ta branša je tradicionalno najjači izvozni adut koji čini oko 17 posto ukupnog izvoza roba.
Cilj politike i proizvođača je da Njemačka preuzme vodeću ulogu u autonomnoj vožnji – onoj u kojoj vozilom ne upravlja vozač već kompjuter opremljen senzorima. U pripremi je i zakon koji bi omogućio da Njemačka najkasnije kroz dvije godine postane prva država u kojoj se teretna vozila kreću autonomno i gdje je to dozvoljeno u cijeloj zemlji.
Raspravlja se i o jačanju mreže stanica za punjenje električnih automobila. Do sada, kako se žali udruženje vozača ADAC, svaki operater naplaćuje struju za automobile različito, pa bi valjalo doći do zajedničkog sustava.
(SB / Agencije)
Vijesti
IZAZVAO NAJVEĆU KRIZU OD DEJTONA I GOTOVO UVEO DRŽAVU U RAT: Kako je Dodik dogovorio i realizovao pokajnički let pred kadije Suda BiH? (VIDEO)
Prije 1h0
Vijesti
AVDO AVDIĆ O LICEMJERJU LAKTAŠKOG VOŽDA: "Dodik je priznao institucije tek kada su mu obećale da ga neće pritvoriti" (VIDEO)
Prije 2h2
Vijesti
SLADIĆ PROGNOZIRA PROMJENE: "Vrelina stiže kraj, ali..."
Prije 2h0
Politika
LJUBIŠA PETROVIĆ O DODIKOVOJ PRESUDI: "Prešao igricu, izdigao se iznad pravosuđa"
Prije 2h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.