USVOJITE HOLANDSKI TRIK PROTIV SRESA: S njim život postaje lakši...

Olga Meking živi u Haagu, a nedavno je objavila knjigu o najvećoj tajni Holanđana za sretan život koja se zove "niksen".

  • Zdravlje

  • 23. Okt. 2020  23. Okt. 2020

  • 0

Meking, koja je majka troje djece, tvrdi da “niksen” pomaže da se živi sa manje stresa i više sreće. Ona navodi da je za koncept čula prije dvije godine, kada je bila na ivici razuma usred obaveza sa djecom.

Kad god bi sjela da odmori, ugledala bi novu stvar u kući kojoj treba čišćenje. Prolazili su mjeseci, a Olga bukvalno nije mogla da se sjeti vremena kada nije radila ništa – što je upravo ono što je značenje reči “niksen”.

“Ja sam novinarka i spisateljica, nisam rodom iz Holandije, ali sam ovde udata i živim u blizini Haga. A kada sam počela da istražujem niksen, otkrila sam da kada jednostavno ne radite ništa, to može biti od velike koristi, posebno za nas koji se osjećamo preplavljeni svojim obavezama. Činjenica je da bismo svi mogli imati malo niksena u životu”, navodi Olga.

Ona ističe da, za razliku od Britanaca koji su u velikom procentu pod stresom, Holanđani djeluju mnogo opuštenije – a takođe su pri vrhu liste najsrećnijih nacija na svetu.

“Komšije se pozdravljaju na ulici, a ljudi se osmjehuju meni i mojoj djeci kad smo napolju. Nije kao da skaču od radosti, ali izgledaju mirni i zadovoljni svojim životom”, primjetila je Olga.

Niksen je jedan od faktora koji doprinosi blagostanju Holanđana. Jedan stručnjak s kojim je Meking razgovarala dok je pisala knjigu rekao je da je to “osjećaj u nedjelju ujutru”; drugi da je to “bivanje u miru sa sopstvenim mislima bez osuđivanja”. Ili je niksen jednostavno “sjedenje i upijanje sunčeve svjetlosti”. U praksi je to ležanje na sofi, sanjarenje, dopuštanje da vaš um odluta u redu supermarketa, ili sjedenje s mačkom u krilu.

Ne gledate ni u šta dok sjedite u autobusu, telefon vam je u džepu, a ne u ruci. Niksen doživljavate u svim onim “među trenucima”, kada je moguće samo posmatrati svijet oko sebe, bez previše truda.

“Niksen nije čitanje knjiga, gledanje televizije ili pregledanje društvenih mreža. Ovo je važna razlika, jer ne tvrdim da bi svoje zabavne aktivnosti trebalo da zamijenimo za niksen. One su takođe bitne, ali niksen je zaista važan”, objašnjava Meking.

Ova metoda opuštanja je posebno korisna u borbi protiv hroničnog stresa. Kada se reakcija na stres aktivira u organizmu, treba mu neko vrijeme da se smiri. Tu je važna uloga niksena – kada ništa ne zahteva vašu pažnju, možete osjetiti kako stres “curi” iz vas.

Niksen je koristan ne samo za tijelo, već i za mozak. Kada je Markus Raihle, neurolog i profesor na Medicinskom fakultetu Univerziteta Vašington, odlučio da sazna šta rade naši mozgovi kada ne radimo ništa, bio je iznenađen rezultatima. Mereći moždanu aktivnost pomoću fMRI skenera, otkrio je da je mozak onih koji se bave “niksenom” aktivniji od onih kojima je dat određeni zadatak. Upravo to vodi zaključki da nakaon niksena možemo biti čak produktivniji. Sjetite se koliko vam je puta neka ideja pala na pamet dok ste se recimo tuširali.

loading...

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...