Hronika
IZBIO POŽAR U TVORNICI ČIJI VLASNIK JE MATE RIMAC: Šteta je velika
26. Apr. 20240
Uspjeh firme koja je još 2009. operirala iz garaže izuzetan je uspjeh, ali ipak je ispod radara prošla poslovna strana te priče.
Ekonomija
07. Jul. 2021
0
Ovih dana kao bomba je odjeknula vijest da je mladi hrvatski poduzetnik, rođeni Bosanac Mate Rimac preuzeo kultni automobiliski brend Bugatti.
Uspjeh firme koja je još 2009. operirala iz garaže izuzetan je uspjeh, ali ipak je ispod radara prošla poslovna strana te priče.
Udruživanjem Rimac Automobila i Bugatti Automobilesa stvara se „joint venture“ Bugatti Rimac (u kojoj će većinski udio imati novoformirana Rimac grupa), a koji će (in)direktno kontrolirati njemački Porsche (član Volkswagen grupe) s 58,2 posto vlasništva, dok će Mate Rimac ostati na čelnoj poziciji, ali s manjinskim paketom od 20,4 posto dionica.
Transakciju ne prati „cash flow“ već se radi o zamjeni dionica što reflektira posljedično preslagivanje strukture hrvatske firme. Njome Rimčev startup facto prestaje biti startup i dodatno se integrira unutar kišobrana VW grupacije čiji je dio i Porsche.
Rimac Automobili postaju Rimac grupa (podijeljena na Bugatti Rimac te Rimac Technology) u kojoj Mate Rimac formalno ima najveći pojedinačni udio od 37 posto, njemački Porsche 24 posto, Hyundai 12 posto, a ostali dioničari 27 posto, piše poslovni.hr.
Na stepenici niže, Rimac grupa imat će 55 posto paketa Bugatti Rimca unutar kojeg zasebno ostaju brendovi Bugatti Automobiles te Rimac Automobili. Preostalih 45 posto dionica joint venturea drži njemački proizvođač koji finansijski Rimca prati zadnje tri godine te najnovijim dealom dobiva premoćnu kontrolu nad 58,2 posto dionica.
S 37% dionica grupe koja ima 55% dionica Bugatti Rimca, mladi poduzetnik imat će tek nešto više od petine dionica u kompaniji.
Uprkos tim brojkama koje bitno idu u korist njemačkog investitora dogovor je da će na čelu ostaje Mate Rimac, kao CEO Rimac grupe vodit će poslovanje Bugatti Rimca te novu firmu Rimac Technology. Upravo u njoj ostaje temeljno poslovanje po kojima se probila u industriji automobila – razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sistema, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti, a bit će u 100-postotnom vlasništvu Rimac grupe.
– Ono što je bitno napomenuti je da Rimac Grupom upravlja direktor Mate Rimac. Vlasnici učestvuju u upravljanju firmom preko Nadzornog odbora gdje Mate Rimac ima najveći dio glasova – stoji u odgovoru Rimac Automobila za poslovni.hr.
Dodaju da je “Rimac Grupa je potom najveći dioničar Bugatti Rimac d.o.o. gdje je Mate Rimac također direktor. Mate je također direktor Rimac Technologya, koji je u 100-postotnom vlasništvu Rimac Grupe”.
Električna vozila u fokusu
Poznavatelji autoindustrije nisu previše iznenađeni raspletom premda je gotovo sigurno da je otpora takvom rješenju bilo.
Prema pisanju The Financial Timesa, Porscheova odluka da Bugatti izdvoji u joint venture podgrijala je nade ulagača VW grupacije (koja kaska za konkurencijom u električnoj transformaciji) da će slična imovina unutar portfelja biti izdvojena ili prodana. Prošlog decembra, nakon sukoba čelnika VW-a Herbert Diessa i moćnih njemačkih sindikata, NO je saopštio da “Lamborghini i Ducati ostaju dio VW-a”. Ipak, pritisak s tržišta kapitala jača, a FT neslužbeno prenosi riječi ulagača: “Poruka je ‘zaboravite igračke“.
Jedan od argumenata koji je mogao zasladiti „deal“ svakako je i činjenica da je Rimčeva kompanija početkom godine izabrana kao dio konzorcija na konkursu Evropske unije za razvoj novog sistema za baterije koji će iz fondova dobiti bespovratnih 22 milijarde eura za istraživanje i razvoj. Također, Rimac je jedan od poimence spomenutih kompanija u Nacionalnom programu oporavka i otpornosti (NPOO).
Investicija u istraživanje, razvoj i prozvodnju vozila nove mobilnost i prateće infrastrukture trebao bi biti finansiran s oko 200 miliona eura. Štaviše, šefica Evropske komisije Ursula von der Leyen u četvrtak bi trebala doći u Zagreb i svečano reći briselsko „da“ NPOO-u kojom prilikom će posjetiti i Rimac Automobile kao investicijsku perjanicu hrvatskog plana, navodi poslovni.hr.
Ako Mate Rimac i ne preuzima Bugatti već će kontrolu imati Rimac grupa, a Porsche većinski udio u joint ventureu, činjenica je da domaći startup izrastao u vrhunsku kompaniju koja postaje dio jednog najvećih proizvođača automobila s time da istraživanje i razvoj nove tehnologije ostaje u Hrvatskoj, a to je nemjerljiv uspjeh.
Hronika
IZBIO POŽAR U TVORNICI ČIJI VLASNIK JE MATE RIMAC: Šteta je velika
26. Apr. 20240
Ekonomija
NA RODNI KRAJ NE ZABORAVLJA: Jedan od najbogatijih poduzetnika na Balkanu ima kompaniju i BiH, evo čime se bavi...
15. Apr. 20240
Ekonomija
PODUZETNI LIVNJAK POTPISAO EKSKLUZIVNI UGOVOR: Mate Rimac širi biznis na veliko svjetsko tržište…
22. Sep. 20230
Ekonomija
RIMAC NAKON VELIKE INVESTICIJE U BH. FIRMU: "Taj čovjek mi je pomogao kad niko drugi nije htio"
04. Avg. 20231
Politika
SDP O SUSRETU SA SDA: "Nisu u pitanju pregovori, nego razgovori"
Prije 19 min0
Kultura
JAKA KONKURENCIJA: Mesud Pezer ponovo briljira, treći na mitingu u Sloveniji
Prije 19 min0
Svijet
TRAGEDIJA U MORSKIM VODAMA: Spasioci tragaju za 11 ribara nestalih uz obalu Južnoafričke Republike
Prije 28 min0
Svijet
BIVŠI IZRAELSKI VOJNIK ALON MIZRAHI: "Ako ste Jevrej i želite se boriti protiv antisemitizma, evo kako to radite"
Prije 39 min0
Ekonomija
EKONOMSKO ČUDO U PREDGRAĐU SARAJEVA: Općina Ilidža po fiskalnom prometu ispred Banja Luke, Tuzle, Mostara, Zenice...
17. Maj 20242
Ekonomija
HELEZ U RODNOM GRADU: Fabrika Binas ima potpisane ugovore od 100 miliona KM, planirano zapošljavanje još...
17. Maj 20242
Ekonomija
K'O MINUS I PLUS: Željeznice RS prošlu godinu završile sa gubitkom od 41 milion, a Željeznice FBIH...
Prije 11h1
Ekonomija
EKONOMISTA ČAVALIĆ PODSJEĆA: "Na naplatu je došao budžet koji je naslonjen na dug, nema više..." (VIDEO)
16. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.