ZAŠTO RS DAJE POSLOVE KINEZIMA: "Vraća li Banja Luka dug iz Vijeća sigurnosti UN-a Pekingu"

Autoput će biti dugačak 40,7 kilometara, projekat je vrijedan 297 miliona eura, a rok za završetak radova je tri godine. Kineska kompanija bi nakon što autoput bude izgrađen, naplaćivala putarinu u narednih 30 godina.

  • Politika

  • 19. Feb. 2022  19. Feb. 2022

  • 0

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović sastao se prije nekoliko dana u Sarajevu sa predstavnicima kineske kompanije PowerChina koji su izrazili veliku zainteresiranost i spremnost da učestvuju u projektu izgradnje dijela autoputa Glamočani – Mrkonjić Grad – Mliništa.

Mitrović je iskazao spremnost Ministarstva i njega lično da, u skladu sa svojim ingerencijama, pomogne ovoj kineskoj kompaniji da ostvari kontakte sa predstavnicima bh. entiteta Republika Srpska.

Još 2017. godine tadašnji ministar saobraćaja i veza RS-a Neđo Trninić je kazao kako su "kineske kompanije veoma zainteresirane za sve projekte izgradnje autoputeva i puteva kroz ovaj entitet, ali ih zanima i Koridor Vc", piše  Faktor.ba.

Javnost u BiH bila je zatečena informacijama s kraja 2021. godine kako će se koncesioni ugovor za izgradnju autoputa Banja Luka - Prijedor objaviti kada to dozvoli kineska kompanija Shandong.

"Oni to u ovom momentu ne dozvoljavaju. Potpisali smo koncesioni ugovor od 30 godina", rekao je predsjednik Vlade RS-a Radovan Višković.

Autoput će biti dugačak 40,7 kilometara, projekat je vrijedan 297 miliona eura, a rok za završetak radova je tri godine. Kineska kompanija bi nakon što autoput bude izgrađen, naplaćivala putarinu u narednih 30 godina.

Kinezi ne grade samo putnu infrastrukturu, njima je pripao i posao na izgradnji hidroelektrana Dabar, Bistrica...

Uz činjenicu da je kineska ekonomska ofanziva obuhvatila cijeli svijet, njihovo prisustvo u BiH (njihove kompanije angažovala je Vlada Kantona Sarajevo na poslu rekonstrukcije tramvajske pruge), a pogotovo u entitetu treba gledati kroz prizmu dva politička faktora.

Naime, od 2009. do danas Srbija je sa Kinom potpisala ugovore o infrastrukturnim projektima čija vrijednost dostiže više od sedam milijardi dolara. I u Srbiji, baš kao i u RS-u, kineske kompanije obavljaju poslove van zakonodavnog okvira. S obzirom na potpunu ovisnost vlasti RS-a o uputama iz Beograda, sasvim je logično da se preslikavaju i na ekonomski sektor, odnosno saradnju s Kinezima.

Kina, ne toliko kao Rusija, već godinama čuva leđa aktuelnom vodstvu Srbije i RS-a. Upravo su ove dvije države u Vijeću sigurnosti Ujedinjenih nacija u julu 2021. predložile rezuluciju o ukidanju Ureda visokog predstavnika (OHR) u BiH. Razlog je jasan - ukidanje OHR-a.

"Smatramo da visoki predstavnik nije legitiman. Vjerujemo da ljudi u BiH imaju dovoljno mudrosti da riješe svoje probleme", saopćio je tada predstavnik kineske diplomatije.

Moderna geopolitika ne poznaje simpatije, već samo interes. Kinezi su stali uz RS i sada mogu očekivati da će im biti otvorena sva vrata, a nije problem ako se bude kršio zakon.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...