Auto
NAGLI PAD CIJENA: Električni polovni automobili nikada jeftiniji, ovo je razlog…
22. Mar. 20240
Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima polovnih automobila.
Auto
03. Jun. 2022 03. Jun. 2022
0
Nakon što novi automobil iziđe iz prodajnog salona, cijena mu odmah zamjetno pada. Iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih
Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti s vremenom, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi carVertical napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 miliona podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji.
U nastavku prenosimo najvažnije zaključke njihovog istraživanja.
Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da su Porsche (-64,4 %), Jeep (-84,4 %) i MINI (-85,5 %) 3 marke automobila koje najmanje gube na vrijednosti. Tako će, primjerice, Porsche tijekom više godina izgubiti samo 64,4%, dok će Lexus izgubiti 89,9% na vrijednosti.
Među vozilima koja zadržavaju dobar dio vrijednosti pojavljuju se i tradicionalnije marke kao što su Hyundai i Toyota. Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima rabljenih automobila. Iako neke luksuzne marke kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus obično ne gube puno na vrijednosti, to nije uvijek slučaj.
Kao što tablica pokazuje, marke automobila koje tijekom više godina najviše gube na vrijednosti jesu Chrysler, Audi i Seat. Primjerice, novi će Chrysler s vremenom izgubiti 96,8% vrijednosti (u prosjeku za 25 godina), što ga čini markom koja na tržištu najviše gubi na vrijednosti. Zapravo, otprilike polovica marki pri dnu ove tablice gubitka vrijednosti luksuzni su automobili. Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrijednost s vremenom znatno opada.
Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88,7% vrijednosti, a BMW-ova 93,8%.
Što dovodi do ove razlike? “BMW i druge marke luksuznih automobila obično imaju značajke i tehnološka rješenja koja kupci rabljenih automobila ne cijene. Ako si možete priuštiti novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite luksuz i što više inovacija na vozilu. Osoba koja traži rabljeni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je rabljena Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kaže M. Buzelis.
Vlasnici Audija (-96,2%), Seata (-95,8%) i Škode (-95%) također ne bi trebali očekivati dobru cijenu prilikom prodaje svojih starih vozila.
Prema ovom istraživanju, prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20 – 23 godine. Međutim, različite marke automobila dosežu svoju najnižu vrijednost u različitim razdobljima.
Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra — dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.
Ako se model smatra rijetkim, vrijednost automobila s vremenom značajno može porasti. U 90-ima BMW je proizveo samo 891 vozilo modela M5 E34 Touring. 20 ih je nosilo posebno ime – Elekta – i proizvedeni su za talijansko tržište. Pogonjeni 3,8-litrenim motorom od 335 KS, ti modeli imaju i posebnu boju i stil interijera. Traženje rabljene Elekte danas je kao traženje igle u plastu sijena. Ljubitelji automobila trebali bi biti spremni potrošiti najmanje 100.000 dolara za jednu Elektu.
Dok će običan automobil vjerojatno završiti na odlagalištu za 20 – 30 godina od izlaska iz proizvodnog pogona, Porsche ili Jaguar s priloženom servisnom knjižicom i besprijekornom poviješću možda će s vremenom postati još vrjedniji, ističe carVertical.
Auto
NAGLI PAD CIJENA: Električni polovni automobili nikada jeftiniji, ovo je razlog…
22. Mar. 20240
Auto
DA TI SE ZAMANTA: Evo koliko su stvarno poskupjeli polovni automobili…
10. Avg. 20230
Auto
MNOGI OD NAS PRAVE VELIKU GREŠKU: Prilikom kupovine polovnog automobila obratite pažnju na jednu stvar…
25. Jun. 20230
Auto
BUDITE OPREZNI: Ukoliko planirate po polovni automobil u Njemačku – ovo trebate znati…
16. Maj 20230
Politika
IVICA DAČIĆ TVRDI: Rusija se izborila za vanrednu sjednicu Vijeća sigurnosti UN o BiH, obratit će se...
Prije 7 min0
Politika
DONACIJE, POKLONI, REKLAME...: Kako do novca dolaze SDP, NiP i Naša stranka?
Prije 10 min0
HiTec
OBAVJEŠTAJNI CHATBOTOVI: Kijev tvrdi da je Telegram blokirao ukrajinske obavještajne kanale
Prije 12 min0
Kultura
PAMTIM TO KAO DA JE BILO DANAS: Knjiga intervjua Bore Kontića sa Sejom Sexonom stiže na veliki jubilej Pušenja
Prije 15 min0
Auto
AKO SE NJIH PITA: Nova top - lista najboljih, najkvalitetnijih i najdugovječnijih automobila…
27. Apr. 20240
Auto
GOMILANJE E-AUTOMOBILA U EVROPSKIM LUKAMA: Sprema se veliki eksperiment - "Morat će se sami voziti"
27. Apr. 20240
Auto
„MONSTRUM“ NA TOČKOVIMA: Ovakvog Volkswagen Golfa „keca“ sigurno još niste vidjeli…
28. Apr. 20240
Auto
SAVJETUJU PRAGMATIČNI NIJEMCI: Kako najbrže odmagliti stakla u automobili i na koji način sve prevenirati…
Prije 3h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.