Mini market
NEVJEROVATNO: Revizorski izvještaj otkrio kako je Agencija za javne nabavke BiH imala propuste u javnim nabavkama...
03. Sep. 20220
Pojašnjavaju da prema Pravilniku, rezultat EKO testa nije imao utjecaja na prolaznost vozila na tehničkom pregledu do 1. 1. 2020. godine, do kada je trajao prijelazni period ispitivanja ispušnih plinova.
Društvo
02. Jan. 2023 02. Jan. 2023
0
Federalni revizori ne mogu potvrditi opravdanost i realnost visine cijeke EKO testa kod tehničkog pregleda vozila u Federaciji BiH zbog čega su preporučili Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija preispitivanje cijene.
Cijena ispitivanja ispušnih plinova, u odnosu na vrstu motora, košta 22 KM, 32 KM i 36 KM, a ranije je koštala pet KM.
Inače, EKO test postoji samo u FBiH, ne i u ostalim dijelovima Bosne i Hercegovine.
“Ne možemo potvrditi opravdanost cijene”
Pored cijene tehničkog pregleda, prilikom registracije motornih vozila u FBiH, na osnovu Pravilnika o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila, koji je federalni ministar (Denis Lasić) donio u skladu s Direktivom EU, plaća se i cijena usluga ispitivanja ispušnih plinova motornih vozila, koja u odnosu na vrstu motora iznosi 22 KM, 32 KM i 36 KM s PDV-om.
Imajući u vidu da je cijena tehničkog pregleda za putničko vozilo na cijelom području BiH 55 KM, a da je u FBiH cijena EKO testa za vozila sa dizel motorom 36 KM, uzimajući u obzir učešće cijene EKO testa u ukupnoj cijeni tehničkog pregleda vozila, te kupovnu moć i standard stanovništva, ne možemo potvrditi opravdanost i realnost visine cijene usluga za ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila koja je utvrđena Pravilnikom o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila – navodi se u Izvještaju o finansijskoj reviziji Federalnog ministarstva prometa i komunikacija za 2021. godinu.
Preporuka federalnih revizora je preispitati opravdanost visine cijene utvrđene Pravilnikom o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila (EKO test) u stanicama za tehnički pregled vozila.
“Nisu poduzete aktivnosti”
Pojašnjavaju da prema Pravilniku, rezultat EKO testa nije imao utjecaja na prolaznost vozila na tehničkom pregledu do 1. 1. 2020. godine, do kada je trajao prijelazni period ispitivanja ispušnih plinova, piše Faktor.ba.
Nakon ovog perioda test je eliminatoran. Tehnički pregled vozila ne može se završiti prije završenog ispitivanja EKO testa i izdavanja odgovarajućeg izvještaja u ispitivanju ispušnih plinova.
U toku 2021. godine Sektor cestovnog prometa i sigurnosti cestovnog prometa Ministarstva obavio je konsultacije sa stručnim institucijama, Udruženjem stanica tehničkog pregleda vozila pri Privrednoj komori FBiH, kao i stručnim osobama iz predmetne oblasti, i na osnovu toga je formirano šest prijedloga za postupanje po preporuci iz Izvještaja od finansijskoj reviziji Ministarstva za 2020. godinu. Prijedlozi su upućeni ministru na razmatranje u decembru 2021. godine i do okončanja revizije nisu poduzete daljnje aktivnosti.
Obaveza ispitivanja ispušnih plinova nije utvrđena propisom u drugim dijelovima BiH, što utječe na povećanje cijene tehničkog pregleda vozila u FBiH – navode revizori.
U FBiH se svake godine prosječno registrira blizu 550.000 vozila što je oko 14 miliona KM godišnje za EKO test.
Pravilnik o povećanju cijena za eko test donio je federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić krajem 2016. godine.
“Nije jasno zašto se i u ostatku BiH ne radi na ovom polju”
Svima je poznato da je opredjeljenje Bosne i Hercegovine priključivanje zemljama Evropske unije. U tom svijetlu imamo obaveze da domaće zakonodavstvo usaglasimo sa zakonodavstvom i pravnom stečevinom Zemalja Europske unije.
Ovu obavezu imaju svi nivoi vlasti u BiH, tako da nije jasno zašto se i u ostatku Bosne i Hercegovine ne radi više na ovom polju, pogotovo imajući u vidu aktuelnu situaciju zagađenosti zraka, a koja u velikom dijelu potječe i od ispušnih plinova motornih vozila.
U narednom periodu, u smislu preporuka Ureda za reviziju, dovršit će se idejni projekti za više predloženih varijanti izmjena i dopuna Pravilnika, između ostalih i u dijelu koji se odnosi na opravdanost cijene, čime će predmetna preporuka biti realizirana u cijelosti – rečeno nam je u Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija.
Mini market
NEVJEROVATNO: Revizorski izvještaj otkrio kako je Agencija za javne nabavke BiH imala propuste u javnim nabavkama...
03. Sep. 20220
Vijesti
OČEKUJE SE RASPRAVA U FEDERALNOM PARLAMENTU: Šta sve piše u negativnom izvještaju revizora upućenom Federalnom zavodu za javno zdravstvo…
19. Avg. 20221
Politika
BAHATIO SE O DRŽAVNOM TROŠKU: Ministar Lučić potrošio 60.000 maraka po kafanama, malo mu četiri savjetnika, a evo šta je radio sa službenim vozilom
18. Avg. 20222
Društvo
OPSTRUKCIJE NA SVAKOM KORAKU: Ko je krivac što je izdavanje bh. dokumenata pod upitnikom...
02. Avg. 20221
Ekonomija
PODACI UIO UKAZUJU NA VELIKI POVRAT POREZA: Građani Hrvatske vraćaju se kupovini u BiH
Prije 11 min0
Vijesti
DIJELOVE BiH ZAHVATILO NEVRIJEME: Led uništavao usjeve, pričinjena šteta i na objektima... (FOTO, VIDEO)
Prije 23 min0
Regija
"KOSOVO JE ISPUNILO SVE ZAHTJEVE EU": Kurti kaže da je njegova država spremna i za početak pregovora o članstvu
Prije 23 min0
Hronika
STRAVIČNA NESREĆA: Starac bez vozačke dozvole sletio s ceste i poginuo
Prije 29 min0
Društvo
POD TROBOJNICOM: Pričao ne pričao komšija u klompama tvrdio je da je u BiH bio građanski rat i da je Tito zločinac. Kako stoji zastava četvrtog, a kako petog maja?
Prije 6h2
Društvo
PSIHOLOG SRĐAN PUHALO: "Dobro jutro, Republiko Srpska, kad sam sinoć vidio koliko prijatelju imamo u UN-u...."
01. Maj 20241
Društvo
SUKOB ZA PRVI MAJ: Ranka Mišić prozvala vlasnika pekare "Manja" Sašu Trivića, spominjala i milione maraka
Prije 22h1
Društvo
MONSTRUM BEARA: "Namjera uništenja Bošnjaka iz Srebrenice od 11. do 17.7. 1995. bila je planirana u..."
01. Maj 20241
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.