Regija
PENZIONISANI PILOT IVAN SELAK OBJASNIO KAKO IZGLEDA KATAPULTIRANJE PILOTA: “U pitanju su sekunde”
06. Dec. 20220
Jedno od pitanja koje se nameće jest hoće li dolazak zapadnih borbenih aviona F-16 u Ukrajinu bitno utjecati na ravnotežu snaga na bojištu. Selak izražava skeptičan stav prema tomu, upućujući na složenost situacije.
Evropa
23. Avg. 2023 23. Avg. 2023
0
Penzionisani vojni pilot Ivan Selak za N1 televiziju prokomentirao je borbene avione F-16, koji bi do kraja ove godine trebali biti isporučeni u Ukrajinu. Kako se sada čini, Ukrajini će avione dati Nizozemska i Danska.
Selak je govorio o važnosti svjetske pomoći Ukrajini u naoružavanju, ističući kako bi Ukrajina teško mogla ostvariti tako uspješnu odbranu bez ovakvog vanjskog angažmana. Ipak, takva pomoć ima i svoje probleme, smatra on.
“Koliko je sva ta pomoć dobra, toliko i komplicira situaciju u samoj Ukrajini. Problemi logistike, opskrbe Ukrajine naoružanjem zapadnog tipa... a oni uglavnom imaju istočni tip naoružavanja. Problem je enorman. Recimo samo, primjerice, da su kalibri topovskog naoružavanja različiti na istoku i zapadu. Kako oni to rješavaju, zaista ne znam”, kazao je Selak.
Jedno od pitanja koje se nameće jest hoće li dolazak zapadnih borbenih aviona F-16 u Ukrajinu bitno utjecati na ravnotežu snaga na bojištu. Selak izražava skeptičan stav prema tomu, upućujući na složenost situacije.
“Dolazak zapadnih zrakoplova u Ukrajinu nije baš toliko jednostavan koliko se to čini i kako i sami Ukrajinci o tome govore. Naravno, zrakoplovi će biti tu da pomognu u zaštiti ukrajinskog neba koje uglavnom kontroliraju Rusi, i to stalnim gađanjem krstarećim projektilima i besposadnim letjelicama”, kazao je Selak.
Piloti Ukrajine imaju iskustva sa avionima tipa SU-27, što također zahtijeva vještine pilota, no Selak ističe da vještine nisu jedini faktor bitan u upravljanju avionima F-16.
“Piloti mogu vrlo brzo letjeti s F-16, no borbeno ga upotrijebiti, za to vam treba vrijeme. Trebaju vam sati kvalitetnog naleta, a nije bitna ni samo količina naleta koju ti piloti imaju. Pouzdano znam da ni količina ni kvaliteta naleta ukrajinskih pilota nije baš na nekom zadovoljavajućem nivou, za razliku od Zapada. To važi i za ruske pilote, njihova količina naleta nije ni blizu razine američkih pilota”, govori Selak.
“Bit će to veliki problem za Ukrajince. Nisu to nadnaravni piloti pa da će za šest mjeseci F-16 biti borbeno upotrebljiv. Da, možeš ti njega koristiti već nakon mjesec dana na tom avionu, ali bit ćeš kao glineni golub koji će biti srušen već brzo nakon polijetanja. Da bi ozbiljno koristio taj avion, da bi se pilot upoznao s tim mogućnostima, potrebno je nekoliko stotina sati kvalitetnog naleta na tom avionu. Da biste ga zaista svrsishodno upotrijebili, proći će najmanje dvije ili tri godine”, dodao je.
Upitan je Selak i o mogućem ishodu direktnog borbenog sukoba F-16 i ruskog naoružanja. F-16 je široko rasprostranjen i popularan avion, no Selak ističe da “superiorni ruski avioni” i dalje Ukrajincima predstavljaju izazov.
Detaljno je opisao i tehničke karakteristike i prednosti F-16, no naglasak je ipak stavio na realne izazove u kontekstu konflikta.
“Imao sam prilike letjeti na F-16 i iznenadile su me novosti. Na početku su ga praktički zvali električni avion, a i osjećaj letenja u njemu je sjajan. Osjećaj preglednosti je fantastičan, sa svih strana vidite svoju okolinu”, kazao je, među ostalim, Selak, nakon čega je objasnio za što će točno Ukrajinci koristiti F-16.
“U početku će biti korišteni u zaštiti zračnog prostora. A sad koliko može štititi svoj prostor i svoje trupe, to je jako relativno. Ipak su s druge strane superiorniji ruski avioni. To je malo i propaganda, sad će oni rušiti krstareće projektile koji im dolaze… Nisam baš našao puno takvih primjera. Rušenje nadzvučnih projektila, pak, u sferi je znanstvene fantastike.
Mislim da je to davanje aviona više PR poruka Ukrajini "mi stojimo uz vas” nego što će doista polučiti pomoć u nekakvoj protuofenzivi. Vidimo i kroz primjer ostalog oružja. Rat nije baš toliko jednostavan kako se čini. No za ratnike na zemlji je dobro misliti da ima nekakvu zaštitu, puno bolje nego znati da nema nikakvu”, zaključio je Selak.
Regija
PENZIONISANI PILOT IVAN SELAK OBJASNIO KAKO IZGLEDA KATAPULTIRANJE PILOTA: “U pitanju su sekunde”
06. Dec. 20220
Regija
PENZIONISANI BRIGADIR SELAK ODGOVORIO BANOŽIĆU: "Sada ću reći nešto za šta znam da ću biti napadnut"
16. Maj 20221
Regija
PENZIONISANI PILOT IVAN SELAK: “Očekivao sam da će premijer izaći sa slikom pilota bespilotne letjelice”
23. Mar. 20220
Regija
PENZIONISANI PILOT IVAN SELAK O PADU LETJELICE U ZAGREBU: "NATO zaštita zračnog prostora očito ne funkcioniše"
11. Mar. 20220
Društvo
PRVI PUT NAKON RUŠENJA 1992.: Vaskršnja liturgija prvi put u Sabornoj crkvi Svete Trojice u...
Prije 14 min0
Ekonomija
LOŠE VIJESTI IZ REPUBLIKE SRPSKE: Smanjen broj turista u odnosu na mart prošle godine, najviše stranih gostiju stiglo iz...
Prije 16 min0
Svijet
SVJETSKI MEDIJI JAVLJAJU: Ruski vojnici ušli su u američku vojnu bazu u…
Prije 24 min0
Auto
KINEZI NAPADAJU EUROPSKO TRŽIŠTE: Ovi električni modeli izazivaju najjeftinije automobile, na udaru je i Dacija…
Prije 32 min0
Evropa
NIJEMCI ODUŠEVLJENI JANJETINOM U BOSANSKOM RESTORANU: Cijena jednog kilograma u Njemačkoj dostiže...
01. Maj 20241
Evropa
POTPUNI MASAKR: Zastrašujuće američko oružje stiglo je na prvu liniju ratišta, a evo i efekta... (FOTO/VIDEO)
Prije 16h1
Evropa
EKSPLOZIVNO OTKRIĆE: Ukrajinci nisu imali pojma što je palo na Harkiv, UN detaljno proučio krhotine i došao do...
30. Apr. 20240
Evropa
HAOS NA ISTOKU EUROPE: Masovne demonstracije protiv "ruskog zakona" kojeg uvodi i Dodik, policija uzvratila pendrecima i suzavcem...
01. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.