ŠIRE SE UBRZANIM TEMPOM; EVROPSKA UNIJA ZAPRIJETILA KINI: Dosta je subvencija proizvođačima automobila

Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama.

  • Auto

  • 14. Jan. 2024  14. Jan. 2024

  • 1

Europska komisija sprema se u narednim sedmicama poslati inspektore u grupu kineskih proizvođača električnih automobila u sklopu istrage o mogućim državnim subvencijama, rekla su tri upućena izvora.

Inspektori će posjetiti BYD, Geely i SAIC, rekla su dva izvora. Inspekcija neće obuhvatiti nekineske marke koje se proizvode u Kini, poput Tesle, Renaulta i BMW-a, napomenuo je jedan od njih, prenosi Hina.

Komisija je u oktobru otvorila istragu kako bi utvrdila jesu li kineski proizvođači jeftinijih električnih vozila u prednosti pred europskom konkurencijom zahvaljujući državnim subvencijama. Kina je istragu nazvala protekcionističkom.

Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama. Geely je odbio komentirati, ali je ponovio sapštenje iz oktobra da poštuju sve propise i podržavaju ravnopravno natjecanje na globalnoj razini.

Jedan izvor rekao je da su istražitelji stigli u Kinu, a drugi da su posjete zakazane za januar i februar.

Inspektori će na licu mjesta provjeriti vjerodostojnost odgovora proizvođača na upitnike koje im je poslala Komisija, rekao je jedan od izvora. U dokumentima EK-a stoji da je istraga u "početnoj fazi" i da su "verifikacijski posjeti" u planu do 11. aprila.

Izvori su zamolili da ne budu imenovani jer su detalji posjeta povjerljivi. Udio kineskih vozila u tržištu električnih vozila Europske unije dosegnuo je osam posto, a do 2025. mogao bi se gotovo udvostručiti budući da su obično do 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU.

U oktobru je kineski Great Wall Motor priopćio da je prvi u skupini proizvođača poslao odgovore na upitnik vezan uz europsku istragu o subvencijama.

Kineski proizvođači električnih vozila, od tržišnog lidera BYD-a do njegovih manjih rivala Xpenga i Nija, šire se ubrzanim tempom na inozemna tržišta s obzirom na sve žešću konkurenciju kod kuće. Mnogi su kao prioritet odredili upravo prodaju u Europi.

Kina je lani pretekla Japan i zasjela na vrh svjetske ljestvice izvoznika s isporučenih 5.26 miliona vozila u vrijednosti oko 102  milijarde dolara, objavilo je ove sedmice kinesko automobilsko udruženje. 

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...