Društvo
DOMAĆIN SAŠA MAGAZINOVIĆ: Nacionalni molitveni doručak u Sarajevu, naslanja na tradiciju...
Prije 13 min0
Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama.
Auto
14. Jan. 2024 14. Jan. 2024
1
Europska komisija sprema se u narednim sedmicama poslati inspektore u grupu kineskih proizvođača električnih automobila u sklopu istrage o mogućim državnim subvencijama, rekla su tri upućena izvora.
Inspektori će posjetiti BYD, Geely i SAIC, rekla su dva izvora. Inspekcija neće obuhvatiti nekineske marke koje se proizvode u Kini, poput Tesle, Renaulta i BMW-a, napomenuo je jedan od njih, prenosi Hina.
Komisija je u oktobru otvorila istragu kako bi utvrdila jesu li kineski proizvođači jeftinijih električnih vozila u prednosti pred europskom konkurencijom zahvaljujući državnim subvencijama. Kina je istragu nazvala protekcionističkom.
Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama. Geely je odbio komentirati, ali je ponovio sapštenje iz oktobra da poštuju sve propise i podržavaju ravnopravno natjecanje na globalnoj razini.
Jedan izvor rekao je da su istražitelji stigli u Kinu, a drugi da su posjete zakazane za januar i februar.
Inspektori će na licu mjesta provjeriti vjerodostojnost odgovora proizvođača na upitnike koje im je poslala Komisija, rekao je jedan od izvora. U dokumentima EK-a stoji da je istraga u "početnoj fazi" i da su "verifikacijski posjeti" u planu do 11. aprila.
Izvori su zamolili da ne budu imenovani jer su detalji posjeta povjerljivi. Udio kineskih vozila u tržištu električnih vozila Europske unije dosegnuo je osam posto, a do 2025. mogao bi se gotovo udvostručiti budući da su obično do 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU.
U oktobru je kineski Great Wall Motor priopćio da je prvi u skupini proizvođača poslao odgovore na upitnik vezan uz europsku istragu o subvencijama.
Kineski proizvođači električnih vozila, od tržišnog lidera BYD-a do njegovih manjih rivala Xpenga i Nija, šire se ubrzanim tempom na inozemna tržišta s obzirom na sve žešću konkurenciju kod kuće. Mnogi su kao prioritet odredili upravo prodaju u Europi.
Kina je lani pretekla Japan i zasjela na vrh svjetske ljestvice izvoznika s isporučenih 5.26 miliona vozila u vrijednosti oko 102 milijarde dolara, objavilo je ove sedmice kinesko automobilsko udruženje.
Društvo
DOMAĆIN SAŠA MAGAZINOVIĆ: Nacionalni molitveni doručak u Sarajevu, naslanja na tradiciju...
Prije 13 min0
Vijesti
BURNO U SARAJEVU: Nastavak suđenja Miloradu Dodiku i Milošu Lukiću, na potezu je...
Prije 30 min0
Politika
ALEKSANDAR OLENIK ZA „SB“: Monstruozno je to što radi Vučić, BiH i Crna Gora imaju razloge da mu zabrane ulazak u zemlju; Šešeljev đak nastavlja politiku koja je dovela do genocida...
Prije 37 min0
Hronika
CURE DETALJI DRAME U AUSTRIJI: Državljanin BiH izboden nožem, nakon što je napao...
Prije 55 min0
Auto
AKO SE NJIH PITA: Nova top - lista najboljih, najkvalitetnijih i najdugovječnijih automobila…
27. Apr. 20240
Auto
GOMILANJE E-AUTOMOBILA U EVROPSKIM LUKAMA: Sprema se veliki eksperiment - "Morat će se sami voziti"
27. Apr. 20240
Auto
„MONSTRUM“ NA TOČKOVIMA: Ovakvog Volkswagen Golfa „keca“ sigurno još niste vidjeli…
Prije 23h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.