KAKO JE TO MOGUĆE: Astronomi slučajno otkrili megastrukturu koja prkosi našem razumijevanju svemira…

-To je velika stvar i ne mogu vjerovati da o tome govorim, ističe.

• Jeste li znali

• 16. Jan. 2024

U revolucionarnom otkriću, znanstvenici su naletjeli na astronomsku anomaliju koja dovodi u pitanje naše razumijevanje svemira. Nazvana Veliki prsten, ta kolosalna struktura u obliku prstena ima promjer od približno 1,3 milijarde svjetlosnih godina, što je svrstava među najznačajnije promatrane strukture u svemiru.

Prkoseći kosmološkom načelu, temeljnoj pretpostavci koja potvrđuje homogenost svemira u velikim razmjerima, Veliki prsten, koji je od Zemlje udaljen preko 9 milijardi svjetlosnih godina, pridružuje se rastućem popisu kosmičkih struktura koje proturječe ovom načelu.

Alexia Lopez, doktorandica na Univerzitetu Central Lancashire, koja je identificirala Veliki prsten, izrazila je iznenađenje svojim otkrićem. Iz sadašnjih kosmoloških teorija, nismo mislili da su strukture ove veličine moguće, pojasnila je.

Lopez, koja je prije toga otkrila Divovski luk 2021. godine, naglasila je potrebu ponovnog razmatranja znanstvenog standardnog modela kosmologije. Kao minimum, on je nepotpun. Kao maksimum, trebamo potpuno novi teorem kosmologije. To je velika stvar i ne mogu vjerovati da o tome govorim, ističe.

Veliki prsten, iako neprimjetan golim okom, predstavlja se kao naizgled savršen oblik prstena, ali daljnja analiza otkriva oblik zavojnice, čije je lice poravnato sa Zemljom pa stoga izgleda smo kao prsten. Sastoji se od galaksija i klastera galaksija, a njegova struktura izaziva prevladavajuće astronomske norme.

Navedeno otkriće predstavljeno je na 243. sastanku Američkog astronomskog društva u New Orleansu, označavajući značajan korak u našem istraživanju zagonetnih formacija svemira, piše Business Insider.