Društvo
REIS KAVAZOVIĆ REAGOVAO NA TEKST VLADIKE GRIGORIJA: ""Obradovali su me njegovo javljanje i istup u medijima, mi smo sinovi..."
Prije 9 min0
Novokomponovani električni fićo, kako je pojasnio njegov tvorac, nije imao mjenjač, hladnjak, vazdušni i uljni filter, a za vrijeme zimskih uslova, nije mu trebao antifriz.
Auto
28. Jan. 2024 28. Jan. 2024
3
„Auto na struju“ i to iz domaće radinosti, hrvatskim i jugoslovenskim cestama je vozio još prije 42 godine.
Taj simpatični, zeleni „fićo na struju“ rođen je u jednoj radionici u Velikoj Gorici, a „otac“ tog neobičnog, limenog ljubimca na električni pogon je inženjer Zlatko Šafranko.
Maštoviti inovator, o čijem je unikatnom vozilu tada pisao i Večernji list, postao je te 1982. godine vlasnik prvog, registrovanog električnog automobila na ovim prostorima.
Put od ideje do realizacije trajao je oko godinu i po. Korak po korak, strpljivim, radom inženjer Šafranko konstruisao je, prije više od četiri decenije, prvi automobil koji su, umjesto benzinskog ili dizelskog motora, pokretala dva elektromotora.
Električni Fićo uslikan 1982. godine (Foto: Večernji list)
Zeleni fićo, koji se na prvi pogled ni po čemu nije razlikovao od ostalih pripadnika svoje vrste, proizvedenih u pogonima Zastave, nakon „hirurških zahvata“ u Šafrankovoj radionici, promijenio je neke „unutrašnje organe“, pa su mu ispod poklopca motora bila smještena četiri akumulatora i niz sklopki. Novokomponovani električni fićo, kako je pojasnio njegov tvorac, nije imao mjenjač, hladnjak, vazdušni i uljni filter, a za vrijeme zimskih uslova, nije mu trebao antifriz.
Iako je bio jednostavan, preuređeni fićo nije baš tako jednostavno prošao sve potrebne kontrole i testiranja. Mali auto s dva motora izazvao je poprilično čuđenje, pa je dosta dugo potrajalo da vlasnik konačno dobije zeleno svjetlo za uključivanje svog fiće u saobraćaj.
„Mali zeleni“ je mogao „potegnuti“ do maksimalno 60 kilometara na čas, a s jednim je punjenjem Šafrankov auto na struju mogao preći 60 kilometara, baš kao i ostala vozila sličnih karakteristika u svijetu, u to vrijeme. No, iako je bio namijenjen isključivo za gradsku vožnju, uštede na gorivu nisu bile zanemarive. Inovator i Večernjakov novinar izračunali su tada da je za šezdesetak pređenih kilometara u fići na struju trebalo izdvojiti šest jugo-dinara, što je bilo za jedan dinar manje no što je, u to vrijeme, na kioscima, stajao broj Večernjeg lista.
Društvo
REIS KAVAZOVIĆ REAGOVAO NA TEKST VLADIKE GRIGORIJA: ""Obradovali su me njegovo javljanje i istup u medijima, mi smo sinovi..."
Prije 9 min0
Zdravlje
NAUČNICI SVE ZABRINUTIJI: Opasan virus pronađen u mlijeku
Prije 19 min0
Vijesti
IZETBEGOVIĆ PISAO MINISTRIMA DRŽAVA UN-a: Neprihvatljivo je da oni koji negiraju genocid i slave ratne zločince prijete i zastrašuju...
Prije 24 min1
Hronika
MOŽDA SE SJETIO "NEVESINJSKE PUŠKE": Prijetio drugom licu upotrebom vatrenog oružja, pa mu policija pretresom kuće...
Prije 25 min0
Auto
GOMILANJE E-AUTOMOBILA U EVROPSKIM LUKAMA: Sprema se veliki eksperiment - "Morat će se sami voziti"
27. Apr. 20240
Auto
„MONSTRUM“ NA TOČKOVIMA: Ovakvog Volkswagen Golfa „keca“ sigurno još niste vidjeli…
28. Apr. 20240
Auto
SAVJETUJU PRAGMATIČNI NIJEMCI: Kako najbrže odmagliti stakla u automobili i na koji način sve prevenirati…
29. Apr. 20240
Auto
PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPSKOJ UNIJI RASTE, ALI...: Ovdje leži problem
Prije 14h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 3
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.