Auto
ANALIZA DW-a: Električni automobili još se uvijek loše prodaju u Evropi, ali u Kini su hit
13. Feb. 20240
Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Auto
12. Mar. 2024
0
Jedan od najvećih problema kupaca, odnosno potencijalnih kupaca električnih automobila je njihova cijena. Modeli e-vozila koji se mogu usporediti sa sličnim modelima s benzinskim motorima obično su prilično skuplji, što je mnogima presudno prilikom odabira hoće li kupiti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem ili će se odlučiti za vozilo s električnim motorom. Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.
Ako je vjerovati analitičarima Gartnera, situacija bi se uskoro mogla promijeniti, barem što se cijene proizvodnje tiče. Naime, u ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako bi najranije 2027. godine cijena proizvodnje električnih automobila trebala biti niža u odnosu na cijenu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovdje je, dakle, riječ o cijeni proizvodnje i tek treba vidjeti kako će se to odraziti na prodajnu cijenu vozila. Analitičari ipak vjeruju kako neće proći puno vremena dok se cijene ne izjednače, dok bi u budućnosti električni automobili mogli postati čak i jeftiniji od benzinaca i dizelaša.
Iako se kao važan razlog niže cijene spominju sve povoljnije cijene baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, najveći pozitivni učinak na cijenu trebala bi imati promjena načina proizvodnje, s kojom će se uštedjeti i novac i vrijeme. Takvu promjenu već je uvela Muskova Tesla, a za koju godinu bi trebale i ostale automobilske kompanije. Riječ je o tzv. “gigacastingu”, odnosno proizvodnji velikog dijela karoserije automobila iz jednog komada metala, umjesto zavarivanja i lijepljenja više dijelova kao što se to sada radi.
No dok je s jedne strane ta tehnika jeftinija za proizvodnju, ona ima i svoju drugu stranu. A to je da bi zbog kompleksnosti proizvodnje te integracije baterijske tehnologije popravak električnih automobila pri većim oštećenjima mogao biti čak 30 posto skuplji u odnosu na sličan automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Već sada možemo pročitati izvještaje nekih rent-a-car kuća prema kojima su troškovi popravka električnih automobila veći.
Usprkos tome, proizvođači električnih automobila uvjereni su kako je cijena ključ rasta prodaje.
Auto
ANALIZA DW-a: Električni automobili još se uvijek loše prodaju u Evropi, ali u Kini su hit
13. Feb. 20240
Auto
KAKAV TESLA I BAKRAČI: Ovi električni automobili najbolje se nose s hladnoćom, na vrhu je iznenađenje…
05. Feb. 20240
Auto
SPREMA SE POTRES NA TRŽIŠTU: Poznata europska kompanija priprema niz jeftinijih električnih automobila, cijene ne prelaze…
22. Jan. 20240
Auto
IZNENAĐENJE NA VRHU: I električni automobili imaju „rezervu“, ovi modeli su u velikom testu potpuno su podbacili…
11. Dec. 20230
Svijet
KRITIČNA POMORSKA RUTA ZA GLOBALNU TRGOVINU: Prihodi od Sueckog kanala pali za 50 posto zbog tenzija u Crvenom moru
Prije 4h0
Regija
PATRIOTSKI POKRET OTPORA "LOVEĆENSKE STAZE": "Podrška rezoluciji UN o genocidu u Srebrenici"
Prije 4h0
Ekonomija
NEVJEROVATNA PRIČA BOSANCA: Prodao auto i sa 2.500 eura otišao u Austriju, danas obrće milione
Prije 4h0
Politika
MILORAD DODIK: "Tražit ću od Vučića da podrži RS prilikom razlaza u BiH"
Prije 4h9
Auto
IZBJEGNITE RIGOROZNE KAZNE: Ukoliko automobilom idete u Europsku uniju ovo trebate znati…
26. Apr. 20240
Auto
AKO SE NJIH PITA: Nova top - lista najboljih, najkvalitetnijih i najdugovječnijih automobila…
27. Apr. 20240
Auto
GOMILANJE E-AUTOMOBILA U EVROPSKIM LUKAMA: Sprema se veliki eksperiment - "Morat će se sami voziti"
27. Apr. 20240
Auto
„MONSTRUM“ NA TOČKOVIMA: Ovakvog Volkswagen Golfa „keca“ sigurno još niste vidjeli…
Prije 18h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.