NAUČNICI SU IZRAČUNALI: Kad će Sunce neizbježno umrijeti, a Zemlja više neće biti pogodna za život

Iako je sudbina Sunca već sada poznata, ostaje pitanje šta će biti sa njegovim planetarnim pratiocima?

• Šareni svijet

• 16. Apr. 2024

Za otprilike pet milijardi godina Sunce će neizbježno umrijeti, a Zemlja više neće biti mjesto pogodno za život - navode naučnici.

Nije jasno može li se Zemlja "pomaći" dovoljno brzo prije nego što je Sunce sustigne i spali u času svoje smrti.

Ali, čak i da to uspije, Zemlja bi izgubila svoju atmosferu i okeane te ne bi bila lijepo mjesto za život, ističu naučnici iz Univerziteta Warwick u Velikoj Britaniji.

Studija otkriva sumornu budućnost za Suncu najbliže planete - Merkur i Venera predodređeni su da ih proguta Sunce.

Zemljin opstanak je neizvjestan i zavisi od njene orbitalne dinamike, kako se masa Sunca smanjuje, a gravitacioni uticaj mijenja planetarne interakcije.

Ako Zemlja "za dlaku" izbjegne uništenje, transformiraće se iz trenutnog nastanjivog stanja u negostoljubiv svijet lišen atmosfere i okeana.

Analiza umrlih zvijezda - "bijelih patuljaka" - pokazuje da oni, ako su blizu, mogu raskomadati asteroide, mjesece i planete u manje dijelove zbog velike gravitacije tih ugaslih zvijezda.

Studija, objavljena u naučnim časopisima, zasniva se na 17-godišnjim podacima o tri različite bijele patuljaste zvijezde.

Te zvijezde pokazivale su periodične događaje zatamnjenja u skladu sa raspadom planetarnih krhotina u orbiti, koje bi ti bijeli patuljci na kraju i "progutali".

Iako propast Zemlje možda neće biti tako kataklizmična kao ona opažena u studiji, vjerovatno će podleći širenju Sunca prije nego što i ono postane "bijeli patuljak".
- prenosi "ScienceAlert".