Regija
TROMBLON JE DONIO SA HRVATSKOG RATIŠTA: Kako je već 1991. godine oružje "ušlo" u škole i tu "ostalo" zauvijek
01. Jun. 20240
Automobilska industrija u Srbiji veže oko 60 većih kompanija, uglavnom stranih investitora, koji su u proteklih dvadesetak godina uložili 1,7 milijardi eura i direktno zaposlili 27.000 radnika.
Ekonomija
13. Avg. 2020 13. Avg. 2020
0
Statistike govore da taj sektor pridonosi izvozu sa 2,1 milijardu eura – ne i koliko je to povećalo uvoz.
Ta priča ima i drugu stranu, a to je činjenica da je država u projekt oživljavanja industrije nakon ratova devdesetih u kojima je i razrušen veći dio pogona u Kragujevcu, uložila veliki novac poreznih obveznika.
Prema procjenama, stranim investitorima je, direktno ili posredno, plasirano između jedne i dvije milijarde eura. Jednako, u Srbiji se malo toga proizvodi, uglavnom kablovi, plastike i slični dijelovi male dodane vrijednosti. Ostatak se uvozi, sklapa i onda izvozi, od čega srbijanska ekonomija ima malo koristi. Ali, i prije korona-krize, koja je globalni automobilski sektor bacila na koljena, kompanija "Fiat automobili Srbija" (FAS) bila je u ozbiljnim problemima. Tvornica koju je finansirala uglavnom srbijanska Vlada projektirana je za kapacitet od 200.000 vozila godišnje, prije svega zbog nerealnih očekivanja da će zbog rusko-srpske bescarinske zone biti ostvaren veliki izvoz u Rusiju. To nikad nije zaživjelo te je rekord proizvodnje postignut 2017. sa 117.000 vozila. Sljedeće godine napravljeno ih je 60.000, lani 40.000, a ove godine plan je bio 20.000.
U Kragujevcu se proizvodi samo jedan model automobil, Fiat 500L koji nikad nije zaživio na tržištu, a iako se godinama najavljivao još jedan model, s koronom ti su planovi zamrli. Radnici FAS-a uglavnom su na odmoru, trake stoje, a sve je izglednije i Fiatovo povlačenje iz Srbije. Korona-kriza će globalno promijeniti automobilsko tržište i industriju, mnogi veliki igrači najavljuju transformaciju i otpuštanja te je teško očekivati da bi se FAS i prateće industrije u Srbiji od toga mogli oporaviti.
Regija
TROMBLON JE DONIO SA HRVATSKOG RATIŠTA: Kako je već 1991. godine oružje "ušlo" u škole i tu "ostalo" zauvijek
01. Jun. 20240
Auto
ELEKTRIČNI FIĆO POSTOJAO JOŠ PRIJE 42 GODINE: 100 kilometara je prelazio za cijenu jedne kafe
28. Jan. 20243
Regija
ZABORAVLJENE PRIČE IZ FABRIKE: "Radilo se mnogo i živjelo dobro" - bilo jednom u kragujevačkoj Crvenoj Zastavi... (FOTO)
01. Maj 20230
Estrada
SVE PO ZASLUGAMA: Otkazan koncert Jelene Karleuše u Sanskom Mostu zbog sramne izjave o Srebrenici
Prije 8 min0
Sport
NAKON MUSE: Još jedan reprezentativac BiH potpisao ugovor za Dubai
Prije 20 min0
Regija
INCIDENT U SUSJEDSTVU: Civilna lica autom pokušala probiti blokadu na ulazu kasarne, oglasio se MORH
Prije 29 min0
Vijesti
NAKON 14 GODINA RADA: Al Jazeera Balkans emitovala posljednje vijesti!
Prije 44 min0
Ekonomija
ČUDO U SARAJEVU: Mašine izašle na teren, ruši se čuveni objekat u Nedžarićima
10. Jul. 20250
Ekonomija
DA LI JE OVO POČETAK KRAJA: Njemački gigant u problemima, otpremnine idu do 150.000 eura
Prije 15h0
Ekonomija
PRVI PUT U HISTORIJI: Federacija BiH se zadužuje na Londonskoj berzi za oko 350 miliona eura!
10. Jul. 20254
Ekonomija
DOMAĆA KOMPANIJA NOVI VLASNIK, A BROJNA PITANJA ČEKAJU ODGOVORE: U ArcelorMIttalu radi 2.000 ljudi, a iz Sindikata...
Prije 9h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.