OVAKAV KRAH NIKO NIJE OČEKIVAO: Val bankrota modnih trgovaca u Njemačkoj, njihove robne marke nosili smo godinama…

Nekoliko velikih modnih trgovaca u Njemačkoj bankrotiralo je ove godine. Industrija doživljava historijski pad prodaje, čiji se kraj ne nazire. Međutim, neke kompanije, također, imaju koristi od korona-krize.

  • Ekonomija

  • 10. Nov. 2020  10. Nov. 2020

  • 0

"Galeria Karstadt", "Kaufhof", "Esprit", "Hallhuber" ili "Bonita": spisak modnih trgovaca koji su ove godine propali i prolaze kroz postupke zbog insolventnosti dugačak je, izvijestio je N-TV.

Pandemija korone pogodila je industriju, koju je trijumf internet maloprodaje već pogodio poput cunamija. A ova oluja još nije gotova. Osiguravač kredita "Euler Hermes" očekuje dalje bankrote u narednim mjesecima.

Iznad svega, sezona “kiselog krastavca” sa malim prometom od januara do marta bit će test za neke kompanije, rekao je njemački šef osiguravajućeg društva Ron van het Hof.

Važan period za šoping

– Samo oni koji sada mogu barem staviti mali jastuk tokom božićnog posla moći će ostati na površini do proljeće. Ali, to je upravo ono što će mnogim trgovcima u pješačkim zonama gradskih centara ove godine biti gotovo nemoguće – rekao je, prenosi Bankar.me.

Jer, korona i djelimično zaključavanje nametnuto za novembar osiguravaju prazna gradska središta u važnom božićnom periodu. Broj posjetilaca trgovačkih ulica već je znatno opao posljednjih sedmica oktobra, navodi kompanija "Hystreet", specijalizovana za mjerenje prometa kupaca u gradskim centrima.

A zatvaranje pabova, restorana, kina, pozorišta i fitness studija početkom novembra izazvalo je još veći pad broja posjetilaca. U prvim danima strožijih pravila zbog korone, radnje su zabilježile pad prodaje i do 80 posto, izvijestio je predsjednik Udruženja za trgovinu tekstilom (BTE) Steffen Jost.

Dodatni peh za industriju jeste da će veliki dan popusta, crni petak, 27. novembra, vjerovatno pasti u fazu djelimičnog zaključavanja.

Duboki strukturni problemi

Kriza pogađa ionako oslabljenu industriju. U prvih devet mjeseci ove godine "Euler Hermes" je već zabilježio osam glavnih insolventnosti u modnoj maloprodaji. U poređenju sa prethodnom godinom, ovo je porast od oko 166 posto, naglasio je kreditni osiguravač – i to u vrijeme kada je stečaj u Njemačkoj opadao.

Industrija se godinama bori s dubokim strukturnim promjenama – porastom diskontnih tekstila poput "Primarka" i trijumfom maloprodaje online. Mnoge klasične tekstilne kompanije već su imale problema prije pandemije, kao što je kreditno osiguranje naglasilo.

"Euler Hermes" procjenjuje da će trgovci tekstila izgubiti ove godine prodaju zbog pandemije od oko 12 milijardi eura – gotovo petinu godišnje prodaje.

Prema BTE-u, to će biti historijski jedinstveni pad. Kriza u koroni djelovala je poput katalizatora i nemilosrdno je razotkrila snage i slabosti pojedinih kompanija.

Online maloprodaja bila je glavni pobjednik krize. A izgledi su joj dobri i za 2021. godinu, prema "Euleru Hermesu". Internet oslonac trenutno je posebno važan za maloprodaju.

Neki neće ići na velika sniženja

– Oni koji su se prije pandemije dobro pripremili i ulagali za strukturne promjene, mogli bi imati koristi od internet procvata u doba Covida - naglasio je stručnjak za industriju.

Trgovci u međuvremenu traže način kako maksimalno iskoriste tešku situaciju. Činjenica da su odgovori na izazove pandemije vrlo različiti, vjerovatno samo pokazuje koliko je riječ o izazovima bez presedana.

Šef "Tom Tailora" Gernot Lenz, naprimjer, jasno je odbacio velike kampanje s popustima u trgovinskom časopisu “Textilwirtschaft”:

– U svakom slučaju, neće biti masovnih smanjenja - najavio je.

Posljednji veliki njemački lanac robnih kuća "Galeria Karstadt Kaufhof" ide upravo u suprotnom smjeru: prema vlastitim izjavama, pokrenuo je “najveću kampanju s popustima u svojoj historiji” nakon početka djelimičnog zaključavanja, prenosi Bankar.me.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...