Auto
PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPSKOJ UNIJI RASTE, ALI...: Ovdje leži problem
Prije 19 min0
Automobili uvezeni u proteklih deset godina ukupno su koštali 6,1 milijardu maraka.
Ekonomija
18. Jul. 2021 19. Jul. 2021
0
U BiH je u zadnjih deset godina uvezeno više od pola miliona polovnih vozila, dok je uvoz novih vozila gotovo šest puta manji.
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH od početka 2011. godine dio kraja 2020. godine u BiH je uvezeno 517.253 polovnih vozila, dok je u tom periodu uvezeno svega 87.555 novih vozila.
To znači da se u BiH godišnje u prosjeku uveze oko 52.000 polovnih vozila, a ako je suditi po prvih šest mjeseci, kada je uvezeno 21.359 "polovnjaka" sličan trend će biti nastavljen i u ovoj godini.
Automobili uvezeni u proteklih deset godina ukupno su koštali 6,1 milijardu maraka.
Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović kaže za CAPITAL da se bogate zemlje rješavaju automobila kada pređu 150.000 kilometara, a da upravo ta vozila mi uvozimo.
„Prosječna godišnja kilometraža je 30.000 kilometra, a mi kupujemo vozila koja su stara minimalno pet godina, tako da u najboljem slučaju vozila koja uvozimo dođu sa 150.000 pređenih kilometara. To je vrijeme kada treba ulagati u vozilo i bogate zemlje se oslobađaju takvih automobila. S obzirom na to da naši građani nisu u finansijskoj mogućnosti da kupuju nova vozila, mi kupujemo upravo te automobile. To svakako negativno utiče i na bezbjednost u saobraćaju“, rekao je Radović.
Ferrari plaćen pola miliona KM
U BiH postoji i određen broj ljudi koji za kupovinu automobila izdvajaju pravo malo bogatstvo. Tako je u prvih šest mjeseci, najskuplji uvezeni automobil koštao čak 489.457 KM, a riječ je o automobilu Ferrari, tip F 142 za kojeg je njegov vlasnik platio i 83.260 KM dažbina. Među najskupljim uvezenim automobilima u BiH u ovoj godini su i dva Lamborghinija koji su koštali po 426.000 KM.
Dodao da je, s obzirom na naš standard, teško očekivati da će se u skorije vrijeme odnos uvoza polovnih i novih automobila promijeniti.
Ekonomski analitičar Zoran Pavlović kaže da ovi podaci najbolje govore o tome kakav je standard građana BiH. Kaže da je za mnoge građane RS i BiH i "golf 2", koji je star 30 godina, dobro prevozno sredstvo jer za bolje nemaju novca.
"Jedan od parametra siromaštva svakako je i kupovina polovnih automobila. Mi vozimo automobile do izdisaja. Prosječna starost voznog parka u BiH u ovom momentu je veća od 20 godina, a to samo pokazuje do kog nivoa bijede su nas dovele vlasti", kaže Pavlović.
Auto
PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPSKOJ UNIJI RASTE, ALI...: Ovdje leži problem
Prije 19 min0
Regija
SLIJEDI 20 KLJUČNIH DANA: Milanoviću uručeni konačni rezultati izbora
Prije 21 min0
Politika
NISU MU SE DOPALE VIJESTI IZ BERLINA: Dodik brutalno napao crnogorskog premijera
Prije 27 min0
Svijet
LOŠE VIJESTI IZ UKRAJINE: Rusi izveli žestok napad, gori "dvorac Harryja Pottera", ima i mrtvih... (VIDEO)
Prije 34 min0
Ekonomija
POSLUJU I U BOSNI I HERCEGOVINI: Regionalni div preuzeo tvornicu mineralne vode u susjedstvu i postao jedini vlasnik, transakcija vrijedna...
28. Apr. 20242
Ekonomija
ODMAH IZA MERCATOR CENTRA: U Sarajevu niče neboder sa 20 spratova, poznato ko stoji iza svega...
Prije 16h1
Ekonomija
DODIKU NE SMETAJU ARAPSKE PARE: Republika Srpska traži 161 milion KM od...
27. Apr. 20240
Ekonomija
KOLINDIN BIZNIS CVJETA: U poduzetničke vode krenula je krajem 2022. godine
27. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.