Ekonomija
IZAZOVI TREĆE ŽIVOTNE DOBI: Koliku penziju može očekivati radnik na minimalcu u Njemačkoj?
19. Mar. 20240
TKMS se i prije rata u Ukrajini nije mogao požaliti na nedostatak narudžbi no nakon napada Rusije se potražnja naglo povećala
Ekonomija
12. Jun. 2022 12. Jun. 2022
0
Između 800 i 1.500 radnih mjesta će dugoročno biti spašeno, nije mala vijest za strukturno slabu saveznu pokrajinu Mecklenburg-Vorpommern.
ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), jedan od najvećih svjetskih proizvođača vojne pomorske opreme, objavio je kako preuzima ekonomski posrnulo brodogradilište Wismar na obali Baltičkog mora, piše Deutsche Welle.
Ovu, za sve zaposlene ali i za čitavu gospodarski posrnulu regiju na sjeveru nekadašnjeg DDR-a, radosnu vijest prenio je zaposlenima predsjednik uprave TKMS-a Oliver Burkhard u prisustvu predstavnika sindikata IG Metal i stečajne uprave brodogradilišta.
"Odlukom države o formiranju izvanrednog fonda za jačanje Bundeswehra, pojavile su se mnoge indicije koje ukazuju na to da će se povećati potražnja za određenom vrstom plovila i naša je želja da mi ta plovila gradimo ovdje u Wismaru", rekao je Burkhard.
Drugim riječima: dosadašnje brodogradilište specijalizirano za kruzere će ubuduće graditi plovila za njemačku mornaricu. Sve zahvaljujući 100 milijardi eura koliko je država, reagirajući na ruski napad na Ukrajinu, odobrila za modernizaciju Bundeswehra.
TKMS se i prije rata u Ukrajini nije mogao požaliti na nedostatak narudžbi no nakon napada Rusije krajem veljače se potražnja naglo povećala. "Isporuka u nekom razumnom roku se pokazala nemogućom i zato smo razmišljali o tome kako povećati kapacitete", rekao je Burkhardt. Stečaj brodogradilišta Wismar je otvorio mogućnost za "proširenje kapaciteta": brodogradilište je u "izvanrednom stanju" a radnici "izuzetno motivirani i kvalificirani", kako poručuje šef TKMS-a.
Politici u ovoj saveznoj pokrajini, koja je zbog rata u Rusiji nedavno ostala bez unosnog projekta plinovoda Sjeverni tok II koji se na njemačku mrežu spaja upravo ovdje, je najviše stalo do očuvanja dobro plaćenih radnih mjesta. "Brodogradnja će i dalje živjeti u Wismaru", rekao je zadovoljno ministar gospodarstva Mecklenburg-Vorpommerna Reinhard Meyer.
Brodogradilište MV Wismar je do sada bilo specijalizirano za gradnju kruzera. Potražnja za ovom vrstom plovila je, međutim, uslijed korona-krize naglo pala. Na dokovima još uvijek leži nedovršeni gigant "Global One" s 9.000 kreveta.
Potraga za novim kupcem ovog plovila je za sada neuspješna. Tri četvrtine dovršeni kruzer će biti prebačen na novi dok kako bi napravio mjesta za podmornice koje bi uskoro ovdje trebale biti građene. Budućnost "Global One" je još uvijek neizvjesna.
Ekonomija
IZAZOVI TREĆE ŽIVOTNE DOBI: Koliku penziju može očekivati radnik na minimalcu u Njemačkoj?
19. Mar. 20240
Ekonomija
"NAJVEĆI PAD U HISTORIJI": Njemački gigant tone
16. Mar. 20240
Ekonomija
NOVA ŠANSA ZA BH. FIRME: Nijemci opet traže dobavljače
16. Mar. 20240
Ekonomija
NJEMAČKOJ NEDOSTAJE RADNIKA: Ovo su najtraženija zanimanja
10. Mar. 20240
Politika
DIREKTOR SIPA-e U BEOGRADU: Šta je Darko Ćulum radio sa Bratislavom Gašićem
Prije 3h0
Društvo
DVA JAKA ZEMLJOTRESA POGODILA HRVATSKU: Oštećeno nekoliko kuća, crkva, vrtić...
Prije 4h0
Svijet
BIZARNA PUTINOVA POSTAVKA: Rusi izložili zapadne tenkove i vojnu opremu koju su zaplijenili od Ukrajinaca (FOTO)
Prije 4h1
Sport
NOĆ ZA PAMĆENJE: Gazibegović osvojio Kup Austrije pa pozirao uz zastavu s ljiljanima
Prije 4h0
Ekonomija
ODMAH IZA MERCATOR CENTRA: U Sarajevu niče neboder sa 20 spratova, poznato ko stoji iza svega...
29. Apr. 20241
Ekonomija
IZ LOŠEGA U GORE: Vlada Republike Srpske duguje ogroman novac i...
30. Apr. 20240
Ekonomija
SARAJEVO KAO BEČ ILI MILANO: Kafa na Baščaršiji poskupjela kao u evropskim metropolama
29. Apr. 20241
Ekonomija
OVAJ AERODROM U BiH U VELIKOM JE USPONU: Još jedan avio-prevoznik pokrenuo letove iz...
29. Apr. 20242
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.