Regija
MILANOVIĆEVA POBUNA PROTIV EU: "Zašto da zabranjujemo TikTok jer neko iz Brisela kaže da je opasan?"
Prije 21 min0
Zbog toga su ugrožena radna mjesta posebno kod dobavljača automobilske industrije.
Auto
04. Apr. 2023
0
Tržište automobila prolazi tekstonske promjene. To postaje jasno i kada se pogleda klasična proizvodnja vozila, što se može vidjeti iz brojki industrijske informacijske službe Marklines. Njih je interpretirao Handelsblatt i poslao jasno upozorenje Njemačkoj. U Njemačkoj je 2012. proizvedeno 5,6 miliona osobnih automobila i kombija, no 2022. proizvedeno je samo 3,6 miliona. To što su korporacije poput VW-a, Mercedesa i BMW-a ipak ostvarile rekordnu dobit (ukupno 49,2 milijarde eura) zahvaljuje se ekspanziji inozemne proizvodnje. Predvodnici industrije proizveli su više od deset miliona vozila izvan Njemačke 2022. godine. Visoke cijene energije, troškovi plaća i porezi garancija su da će se ovaj trend vjerovatno nastaviti intenzivirati i nakon pandemije koronavirusa.
Tome se pridodaje sve veća važnost električnih automobila. VW proizvodi u Španjolskoj, Mercedes u Kini i Poljskoj.
CAR Center Automotive Research izračunao je da cijena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove plaće, iznosi 59 eura u njemačkoj automobilskoj industriji i 28 eura u Španjolskoj. U Mađarskoj i Poljskoj samo 13. Udruženje njemačke automobilske industrije (VDA) smatra hitno potrebnom ofenzivu za Njemačku kao industrijsko mjesto. U suprotnom, Njemačkoj prijeti da sklizne u beznačajnost u globalnoj usporedbi. To se već dogodilo u području malih automobila zbog visokih troškova. Mini i mikro automobili više se neće proizvoditi od 2022. godine. U području malih automobila i velikih kombija zabilježen je pad od gotovo 90 posto od 2012. godine. Zahvaljujući poboljšanoj opskrbi čipovima, proizvodnja vozila trebala bi se ponovno povećati ove godine. Međutim, u Njemačkoj neće biti povratka na brojke iz prošlog desetljeća.
Zabrinutost radničkih vijeća u industriji posebno je velika. Za električne automobile potrebno je znatno manje dijelova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su ugrožena radna mjesta posebno kod dobavljača automobilske industrije.
U Njemačkoj su se BMW i Mercedes usredotočili na proizvodnju luksuznih automobila kao što je Serija 7 i S klasi. Ostali dolaze iz inozemstva. Mnogi dobavljači u autoindustriji nemaju mogućnost prebacivanja na druge lokacije te gube ključne poslove i radna mjesta.
Regija
MILANOVIĆEVA POBUNA PROTIV EU: "Zašto da zabranjujemo TikTok jer neko iz Brisela kaže da je opasan?"
Prije 21 min0
Društvo
NEKOME JE BOSNA OBEĆANA ZEMLJA: Porodica iz Njemačke doselila u selo u BiH, planiraju pokrenuti svoj biznis
Prije 34 min0
Estrada
SENZACIJA U DUBROVNIKU: Novak Đoković ukrao show na Severininom koncertu (VIDEO)
Prije 43 min0
Vijesti
ISTEKAO ROK ZA POLITIČARE: Izmjene Ustava FBiH koje je nametnuo Schmidt stupile na snagu
Prije 58 min0
Auto
DRAMATIČAN PAD CIJENA POLOVNIH AUTOMOBILA: Najviše su pojeftinili ovi modeli...
Prije 10h0
Auto
TESTIRALI PRAGMATIČNI NIJEMCI: Evo koji se automobili najmanje kvare na cesti…
30. Apr. 20240
Auto
PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPSKOJ UNIJI RASTE, ALI...: Ovdje leži problem
29. Apr. 20240
Auto
SAVJETUJU PRAGMATIČNI NIJEMCI: Kako najbrže odmagliti stakla u automobili i na koji način sve prevenirati…
29. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.