Politika
ANALIZA FINANCIAL TIMESA: Kako će se Bosna i Hercegovina pridružiti Evropskoj uniji
23. Mar. 20242
Zanimljivo je da je pozadina tako naglog skoka poslovanja, ali i pitanje pravih vlasnika kompanije obavijeno velom tajne. Kompanija 31. marta ove godine doregistrirana za izvozne poslove, ali o tome nema drugih službenih podataka. Jedan važan podatak ukazuje na moguće odgovore.
Ekonomija
08. Maj 2023
0
Svega 18 mjeseci bilo je dovoljno da potpuno nepoznata indijska brodarska kompanija sa samo dva tankera postane najveći brodovlasnik na svijetu, s flotom od gotovo 60 tankera.
Riječ je, kako piše Financial Times, o kompaniji Gatik Ship Management koja je od invazije Rusije na susjednu Ukrajinu kupila najveći broj tankera u svijetu. Naime, još 2021. Gatik Ship Management bio je vlasnik dva tankera za prijevoz hemikalija. Do travnja ove godine kompanija je nabavila ukupno 58 tankera procijenjene ukupne vrijednosti 1,6 milijardi dolara, procjenjuje VesselsValue.
Zanimljivo je da je pozadina tako naglog skoka poslovanja, ali i pitanje pravih vlasnika kompanije obavijeno velom tajne. Kompanija 31. marta ove godine doregistrirana za izvozne poslove, ali o tome nema drugih službenih podataka. Jedan važan podatak ukazuje na moguće odgovore.
Gatik, naime, dijeli službenu adresu s brodarskom kompanijom iz Mumbaija pod nazivom Buena Vista Shipping. Radi se o još jednoj malo poznatoj brodarskoj kompaniji koja je do dvije godine prijavljivala imovinu vrijednu svega 100.000 dolara.
Tko je ustvari vlasnik Buena Vista Shippinga i tko je financirao rapidno širenje Gatikove flote prava je enigma na naftnom tržištu. No, poznavatelji pomorskog prijevoza, analitičari i trgovci robama smatraju da vezu treba tražiti u najvećem Gatikovom klijentu – ruskom Rosnjeftu, prenosi Poslovni.hr.
Gatikova novonabavljena flota uglavnom je korištena za transport ruske nafte, većinom prema indijskim lukama, pokazuju podaci praćenja ruta tankera.
FT-ova analiza pokazuje da je Gatik prevezao najmanje 83 miliona barela. To je količina dovoljna za dvomjesečnu potrošnju nafte u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Zapadne sankcije na ruski izvoz nafte, kao odgovor na vojnu agresije Rusije na Ukrajinu, u potpunosti su preoblikovale globalno naftno tržište. Rosnjeft, kompanija pod velikim utjecajem Kremlja te najveći tamošnji proizvođač nafte, u središtu je te velike promjene.
Evropska unija uvela je niz sankcija na uvoz ruske nafte, a posljednje je ograničenje cijene koju moraju primjenjivati evropske kompanije koje trguju ruskom naftom.
Rosnjeftovi najveći klijenti, trgovci robama Trafigura i Vitol, prekinuli su ugovore prošle godine. S druge strane, Indija je izabrala povećati uvoz ruske nafte, umjesto da primjenjuje cjenovno ograničenje koje je dogovorila skupina G7.
To je pozadina rapidnog rasta poslovanja Gatika. Podaci VesselsValuea pokazuju da je Gatik nabavio barem 56 brodova od marta 2022. godine, uključujući i 13 plovila samo u prosincu kada je stupio na snagu embargo na rusku naftu. Rebecca Galanopuolos, analitičarka VesselsValuea, ističe kako je time Gatik postao jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu po veličini flote.
Najmanje 35 tankera u Gatikovoj floti do kraja ožujka posjedovalo zapadno osiguranje, što je uvjet G7 za prijevoz ruske nafte. Tako je Gatik – što na sanskrtu znači “brzina” – odigrao ključnu ulogu u jednom od najznačajnijih promjena u trgovini naftom posljednjih desetljeća. Prije rata u Ukrajini, Rusija je prodavala Indiji manje od jedan posto njezinih potreba za naftom. Službene trgovinske statistike pokazuju da sada zadovoljava oko trećine indijske potrošnje nafte.
Međutim, većina te nafte nabavljena je debelo ispod tržišne cijene. Tokom prvog kvartala ove godine, Indija je plaćala 48,03 dolara za barel prije prijevoza. To je 10 dolara manje nego što su u prosjeku plaćale ostale države. Kroz takve aranžmane, Indija je kupila najveći dio ruske “Ural” nafte koja je prije odlazila na europsko tržište. Gatik i Buena Vista ostali su nedostupni, prenosi Poslovni.hr.
Politika
ANALIZA FINANCIAL TIMESA: Kako će se Bosna i Hercegovina pridružiti Evropskoj uniji
23. Mar. 20242
Politika
MURAT TAHIROVIĆ PORUČIO FINANCIAL TIMESU: "Nije bilo nikakvog građanskog rata! U BiH je utvrđen međunarodni oružani sukob"
09. Nov. 20233
Ekonomija
FINANCIAL TIMES: Postoje znakovi da se finansijski sektor Rusije oporavlja, prihodi od nafte i plina su 'apsolutno monstruozni'
08. Apr. 20220
Politika
ZASTRAŠUJUĆA ANALIZA "FINANCIAL TIMESA": Ovo je savršen recept za sukob ili čak otvoreni rat na Balkanu, a NAJVEĆI GUBITNICI bili bi Bošnjaci u BiH, kojima bi…
28. Apr. 202120
Sport
NOĆ EVROPSKOG NOGOMETA: Bayer Leverkusen nezaustavljiv, Olympiakos srušio Aston Villu
Prije 12 min0
Svijet
INFORMACIJE BBC-a: Netanyahu i izraelski vrh zabrinuti, sve više razmišljaju o Haškom sudu
Prije 23 min0
Evropa
NAJAVLJEN I PROIZRAELSKI SKUP: Švedska policija odobrila spaljivanje Kur'ana prije početka Eurosonga
Prije 25 min0
Estrada
NAJAVA ALBUMA: Poslušajte novu Frenkijevu pjesmu - "Identitet" (VIDEO)
Prije 34 min0
Ekonomija
IZ LOŠEGA U GORE: Vlada Republike Srpske duguje ogroman novac i...
30. Apr. 20240
Ekonomija
LOVA DO KROVA: Ovaj grad u BiH je dolina milionera, bogati ste tek ako na računu imate...
01. Maj 20240
Ekonomija
OD SARAJEVA DO MOSTARA ZA 50 MINUTA: Tunel Prenj deveti najduži tunel u Europi, između tunelskih cijevi bit će veliki broj...
30. Apr. 20241
Ekonomija
VARAJ, VARAJ, VARALICE: Osuđen direktor velikog trgovinskog lanca u susjedstvu, evo kako su varali kupce…
01. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.