RAZVOJ NEVJEROVATNOM BRZINOM: Šta je to sistem plaćanja u vozilu i zašto je to uopće bitno; Do 2030. godine transakcije...

(...) vrijedne 547 milijardi dolara.

  • Auto

  • 23. Mar. 2024  23. Mar. 2024

  • 0

Plaćanja u vozilu trenutno se razvijaju nevjerovatnom brzinom, pružajući vozačima priliku da koriste svoje automobile kao sredstvo plaćanja. Istovremeno, to postaje vrlo obećavajuća poslovna prilika automobilskoj industriji. Kako trgovina u vozilu postaje sve praktičnija, potražnja kupaca za plaćanjem u vozilu također raste.

Do 2030. transakcije vrijedne 547 milijardi dolara

Studija koju je proveo TechInsights otkriva da 56 posto vozača na globalnoj razini svrstava plaćanja u automobilu kao glavni prioritet kada je riječ o značajkama usluga povezanog automobila. Procjenjuje se da će do 2030. godine 600 miliona povezanih automobila generirati 537 milijardi dolara transakcija u automobilu.

Kako bi uhvatili ovu dodatnu vrijednost, proizvođači automobila diljem svijeta počinju ulaziti u svijet financijskih transakcija i ubrzavaju razvoj plaćanja u vozilu. Međutim, unatoč pozitivnim izgledima, ekosustav za plaćanja u vozilu i dalje je fragmentiran.

Trenutno postoji velik interes proizvođača automobila (OEM) za područje plaćanja u vozilu. Oni nastoje zadovoljiti zahtjeve kupaca razvijanjem triju komplementarnih segmenata slučajeva upotrebe, piše Index.hr.

Tri segmenta korištenja

Prvi segment naziva se "funkcije na zahtjev" i odnosi se na sva plaćanja u vozilu za dodatne nadogradnje softvera nakon isporuke vozila, kao što su značajke udobnosti i vožnje.

Drugi segment se naziva "plaćanja povezana s vozilom", koja opisuju plaćanje svih dodatnih troškova održavanja, kao što su gorivo/struja i cestarine.

Posljednji segment, "plaćanja koja nisu povezana s vozilima", odnosi se na transakcije mobilnosti "prodaj putem automobila", čiji je cilj korištenje kupovnih ili zabavnih ponuda za unovčavanje pozornosti putnika u vozilu - učinkovito pretvarajući automobil u mobilnu jedinicu e-trgovine.

A kako sve to funkcionira?

Plaćanja u automobilu pokreću vrhunske tehnologije koje omogućuju naš hiperpovezani svijet. S porastom broja povezanih automobila i prelaskom s gotovinskog na mobilno plaćanje koje pokreću digitalni novčanici i aplikacije za pametne telefone, tehnološke inovacije omogućuju korisnicima sigurno plaćanje u pokretu.

Sustavi plaćanja u automobilu koriste niz inovativnih tehnologija za poboljšanje iskustva plaćanja.

Internet stvari (IoT) omogućuje besprijekornu povezanost između vozila i mreža plaćanja, olakšavajući sigurne transakcije u stvarnom vremenu. Nadalje, telematički sustavi prikupljaju i prenose podatke o vozilima olakšavajući automatizirana plaćanja na temelju specifičnih kriterija.

Tehnologija Near Field Communication (NFC) omogućuje praktično beskontaktno plaćanje, osiguravajući brze transakcije bez napora.

Biometrijska autentifikacija dodaje dodatni sloj sigurnosti, koristeći značajke kao što su otisak prsta ili prepoznavanje lica za provjeru identiteta korisnika.

"Cloud Token Frameworks" osiguravaju sigurnu pohranu i prijenos vjerodajnica, omogućujući nesmetano iskustvo plaćanja.

Primjerice, bit će dovoljno doći na benzinsku postaju, koja će se povezati s vašim automobilom. Kada natočite gorivo ili uzmete neku robu, sustavi trgovine će komunicirati sa sustavom u vašem automobilu, vi ćete na ekranu provjeriti je li transakcija OK, potvrditi je i samo se odvesti. Bez da izvadite kreditnu karticu.

Ili: na radiju čujete da u gradu u koji putujete nastupa vaš omiljeni rock-sastav. Putem glasovnih uputa koje omogućuje AI koji radi u vašem automobilu dođete na stranicu za kupnju ulaznica, kupite ulaznice, a automobil ih plati.

Najviše za parking, gorivo i autoceste

Zanimljivo, ali smatra se kako najmanji potencijal zarade ima segment "funkcije na zahtjev". Prema studiji koju je proveo Automobilwoche, samo 17 posto vozača u Njemačkoj spremno je koristiti ponudu usluga funkcija na zahtjev, dok 63 posto sudionika ostaje ravnodušno.

"Plaćanja povezana s vozilima", s druge strane, pokazuju najveći potencijal potražnje. Studija GfK-a, provedena u ime Mastercarda, pokazuje da najpopularniji slučajevi korištenja plaćanja u vozilu spadaju u ovaj drugi segment.

Konkretno, preko 70 posto sudionika u Njemačkoj najviše je zainteresirano za slučajeve korištenja cesta, punjenja goriva ili struje i parkiranja, dok bi se otprilike 60 posto vozača moglo vidjeti kako koriste plaćanje u vozilu za usluge pranja i cestarine.

Dok je udio segmenta slučaja upotrebe "plaćanja povezanih s vozilima" prilično stabilan, udio "plaćanja koja nisu povezana s vozilima" dobit će većinu vrijednosti "funkcija na zahtjev" do 2035. godine. 

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...