Društvo
ODREĐEN PRITVOR OSUMNJIČENOM ZA RATNO SILOVANJE U ZVORNIKU: Obavljajući dužnost čuvara u zatvoru u objektu FK “Divič”...
Prije 15 min0
Indija namjerava postati vodeći proizvođač u Aziji, posebno u kontekstu premještanja tvornica i proizvodnje iz Kine u druge zemlje. Ali joj na tom putu stoji Vijetnam jer ima bolje poslovno okruženje - niže poreze i razvijenije opskrbne lance.
HiTec
02. Apr. 2024 02. Apr. 2024
0
Kako bi se nosio sa sve snažnijom i konkurentnijom Kinom, Washington potiče američke kompanije da premjeste svoje operacije u zemlje koje su prijateljski nastrojene prema SAD-u. Ova strategija, nazvana friendshoring, ima cilj smanjiti ovisnost američke industrije o kineskom tržištu te istovremeno jačati veze s drugim zemljama, posebno u azijsko-pacifičkoj regiji.
Konkretno, Vijetnam i Indija su među preferiranim destinacijama za premještanje proizvodnje elektronike i tehnologije. "I demokrati i republikanci vide Kinu kao izazov. Prvo pitanje za svakog izvršnog direktora je koja je njihova strategija smanjenja rizika od Kine", kaže Mukesh Aghi, predsjednik i izvršni direktor Američko-indijskog foruma strateškog partnerstva, za CNBC.
Indija i Vijetnam su atraktivne destinacije za strane investitore i tvrtke koje žele proizvoditi. Obje zemlje imaju niske troškove rada, što je važan faktor za proizvodne operacije. Međutim Vijetnam je u prednosti pred Indijom u pogledu izvoza - u 2023. izvezao je robu vrijednu gotovo 97 milijardi dolara dok je Indija imala izvoz od oko 75,65 milijardi dolara.
"Vijetnam je poznat po svojoj sposobnosti proizvodnje elektronike. Indija tek ulazi u tu igru, tako da mu to daje konkurentsku prednost", rekao je Samir Kapadia, glavni izvršni direktor India Indexa i direktor Vogel grupe.
Odnos između Indije i SAD-a sve je bolji, osobito nakon što je premijer Narendra Modi posjetio Bijelu kuću u lipnju. S druge strane Vijetnam već ima trgovinski i investicijski sporazum sa SAD-om od 2007. godine.
Ključna prednost Vijetnama je i to što je jednostavnija destinacija za ulaganje i poslovanje jer nema složen sustav država s različitim politikama, kao što je slučaj s Indijom. Ona se sastoji od 29 država, a svaka od njih može imati svoje posebne politike i propise što se odnose na poslovanje. U ekonomiji razmjera, posebno u sektorima koji se oslanjaju na intenzivan ručni rad, Vijetnam ima prednost zbog jeftine radne snage.
Američki tehnološki divovi prebacuju dio svojih opskrbnih lanaca u južnu Aziju, posebno u Indiju. Financial Times je izvijestio u prosincu da je Apple obavijestio svoje dobavljače komponenti da će za sljedeći iPhone 16 nabavljati baterije iz indijskih tvornica. Kompanija razmatra proširenje svojih operacija u toj zemlji još od 2016. godine, kada je izvršni direktor Tim Cook posjetio premijera Modija. Također, Google planira početi proizvodnju svojih telefona Pixel u toj državi do drugog kvartala.
Jedna od prepreka ambicijama Indije da postane proizvodni lider u Aziji je visoka uvozna carina od 10 posto, a primjenjuje se na informacijske i komunikacijske tehnologije. Prosječne uvozne carine za tehnologije u Vijetnamu pak iznose oko pet posto.
Indijske uvozne carine bile su namijenjene zaštiti domaćih proizvođača, ali njihovo smanjenje bit će dio vladinog napora da privuče strane kompanije. U januaru je država smanjila uvozne carine za određene metalne i plastične dijelove koji se koriste u proizvodnji mobilnih telefona s 15 na 10 posto, što koristi tvrtkama poput Applea i Dixon Technologiesa, proizvođača mobitela za Xiaomi, Samsung i Motorolu.
Izvoz elektronike iz Indije u SAD dosegnuo je 6,6 milijardi dolara od siječnja do rujna prošle godine u usporedbi s 2,6 milijardi dolara u istom razdoblju 2022. godine. Međutim Andy Ho iz VinaCapitala upozorava da smanjenje uvoznih carina "nije izvor održive prednosti u privlačenju izravnih stranih ulaganja u dužem roku".
"Ono što strane investitore obično više brine pitanja su olakšavanja poslovanja - posebno fleksibilnost u zapošljavanju i otpuštanju radnika - nego porezi i carine. To je glavni izvor dugoročne prednosti Vijetnama nad Indijom", rekao je Ho za CNBC.
Iako Indija ima ambiciju postati razvijena ekonomija do 2047. godine, infrastrukturni nedostaci, poput duge isporuke i dostave cestom, predstavljaju ozbiljan izazov. Naprimjer, brod koji stigne u Singapur može brzo biti istovaren i roba odmah dostavljena potencijalnim tvornicama, a u Indiji isti brod može provesti danima zarobljen na carini. Kina je po tom pitanju barem 10 godina ispred nje. Zbog toga indijska vlada planira uložiti više od 30 milijardi dolara u modernizaciju željeznice.
Društvo
ODREĐEN PRITVOR OSUMNJIČENOM ZA RATNO SILOVANJE U ZVORNIKU: Obavljajući dužnost čuvara u zatvoru u objektu FK “Divič”...
Prije 15 min0
Vijesti
POTJERNICA ZA VUKADINOM SPASOJEVIĆEM: Sud Bosne i Hercegovine izdao je naredbu za raspisivanje...
Prije 21 min0
Hronika
NASTAVAK SUĐENJA MLAĆI I CIKOTIĆU: “U Odvodama me čuvar poslao da mu uberem jabuku i tada me pogodio..."
Prije 37 min0
Regija
ANALIZA VLADE VURUŠIĆA: Iza mahnitog dočeka kineskog lidera u Beogradu tinja MRAČNA TAJNA!
Prije 39 min1
HiTec
ARHEOLOŠKA FORENZIKA: AI pročitao papiruse iz Herkulaneja, konačno poznato gdje je pokopan Platon?
05. Maj 20240
HiTec
POSLOVNO, ALI I ZABAVNO, PA ISPROBAJTE: Na LinkedInu od sada možete igrati ove tri zabavne igre
Prije 20h0
HiTec
INSTAGRAM ĆE PROMIJENITI ALGORITAM: Ko će profitirati i kakve će se objave sada prikazivati među preporukama?
06. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.