GOSPODIN IZ SINDELFINGENA; OD 1894. U BUDUĆNOST: Prvi serijski automobil danas slavi 130 rođendan

"Potražnja za ovim vozilom bila je doslovno ogromna. Ono što smo napravili odmah je prodano." Ovako je govorio izumitelj automobila Carl Benz u intervjuu iz 1909. godine. 

  • Auto

  • 05. Apr. 2024  

  • 0

Danas 130 godina stari Benz Motor-Velocipede napravio je svoj prvi izlet u godini obljetnice na testnoj stazi tvornice Mercedes-Benz u Sindelfingenu. Lokacija nije slučajno odabrana: danas se tamo isprobava korištenje humanoidnih robota za proizvodnju i logistiku, što je jednako inovativno kao što su bili razvoj i prva serijska proizvodnja ovog automobila prije 130 godina.  

Mercedes-Benz Classic pripremio je vozilo za vožnju prema najvišim standardima originalnosti uz pomoć stručnosti vlastitog Classic centra u Fellbachu. Za takve projekte oslanja se na opsežne povijesne dokumente i informacije u arhivima Mercedes-Benz Classic. Motor-Velocipede prethodno je bio izložen u muzeju Mercedes-Benz. 

Godine 1894. inovativni Benz Motor-Velocipede sa svojom laganom konstrukcijom označio je prekretnicu za automobilsku industriju, prenosi Index.hr

"Potražnja za ovim vozilom bila je doslovno ogromna. Ono što smo napravili odmah je prodano." Ovako je govorio izumitelj automobila Carl Benz u intervjuu iz 1909. godine. 

Sve u svemu, oko 1200 primjeraka ovog modela obitelji kompaktnih Benz automobila proizvedeno je u tvornici Benz u Mannheimu između 1894. i 1902. Poznat kao Velo, model je bio prvi putnički automobil serijske proizvodnje u povijesti.

Benz & Cie. je 1894. opisao performanse uspješnog automobila na sljedeći način: "Ovaj Velocipede ima motor koji može razviti jednu i pol konjskih snaga." Dvije godine kasnije, u katalogu je navedena maksimalna brzina i ponašanje u vožnji: "Velocipede može prijeći oko 20 kilometara na sat i svladati nagibe do 10% na dobrim cestama." Košta 2000 maraka “zajedno s najfinijim armaturama i lampionima.” 

Sve se kasnije odvijalo velikom brzinom. Od 1896. nadalje, Benz je nudio snažnije motore i dodatnu opremu. Kao luksuzna verzija Motor-Velocipeda, Benz Comfortable došao je s dužom karoserijom, trećim stupnjem prijenosa dostupnim uz nadoplatu, složenijim presvlakama sjedala, dječjim sjedalom okrenutim unatrag i ručicom za lakše pokretanje. Dodatna oprema uključivala je pneumatske gume za bolje vozne karakteristike.

Vozilo se proizvodilo kao Benz Motor-Velocipede do 1900., a kao Benz Comfortable do 1902., te je kontinuirano dalje razvijan.

Konkretno, izlazna snaga vodoravno postavljenog jednolitrenog jednocilindričnog motora s okomitim zamašnjakom porasla je s 1,1 kW (1,5 KS) u prvom Benz Velu iz 1894. na 3,3 kW (4,5 KS) u Benz Comfortablu iz 1902. Od 1901. (2,6 kW/3,5 KS) do samo 1902. godine snaga se povećala za impresivnih 28,5 posto.

Obitelj modela bila je i izvozni uspjeh. To je prikazano u trojezičnom katalogu na njemačkom, engleskom i francuskom jeziku iz 1901. godine. U Francuskoj se Velo reklamirao kao Éclair, odnosno munja. Godine 1895. Benz je dodijelio licencu britanskoj inženjerskoj tvrtki Arnold za proizvodnju Motor-Velocipeda. Arnold Motor Carriage bio je jedan od prvih britanskih automobila.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...