NEVIĐENI SKANDAL: Lažna vijest novinske agencije SRNA izazvala brojne reakcije, iza svega stoji ČOVIĆEV NOVINAR koji plaću prima na BHRT-u!

Glas Amerike raskrinkao je lažnu vijest o navodnom presedanu američkog Vrhovnog suda koji bi vodio ka narušavanju uloge i rada Ureda visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini. Glavni akteri ove priče su Zoran Žuža, šef odsjeka za informisanje Parlamenta BiH i autor članka Zoran Krešić, novinar Večernjeg lista i član Upravnog odbora BHRT-a

  • Vijesti

  • 08. Feb. 2020  08. Feb. 2020

Na dan kada je predsjedavajući Vrhovnog suda SAD John Roberts pročitao presudu kojom je od krivice i opoziva oslobođen američki predsjednik, Vrhovni sud SAD-a bio je vijest i u dalekoj Bosni i Hercegovini - ali iz drugog razloga.

Večernji list, u štampanom izdanju za BiH od 05.02.2020., objavio je članak u kojem se tvrdi da bi Vrhovni sud SAD mogao, zbog kršenja ljudskih prava, umanjiti nadležnosti i poništiti ranije odluke Ureda visokog predstavnika u BiH, uključujući smjenu Zorana Žuže, bivšeg šefa kabineta Predsjednika Skupštine Republike Srpske.

alt

Članak su istog dana prenijeli mediji i javni servisi bliski političkoj Banja Luci ali i više medija iz Sarajeva i Mostara, po svemu sudeći, ne provjeravajući napisano.

Članak je 06.02.2020. demantovao i OHR ali demanti nije objavljen na svim portalima koji su prenijeli vijest.

Nakon provjere činjenica iz članka, u SAD i BiH, novinari Glasa Amerike dokazali su da se radi o lažnoj vijesti. Sudski dokumenti pokazuju da je Vrhovni sud SAD-a odbacio Žužinu tužbu protiv OHR-a još 2018.

alt

Anatomija laži

Članak je 05.02.2020. objavljen u štampanom izdanju novine Večernji list za BiH i nema ga na njihovoj internet stranici. Da prodre u online sferu pobrinula se novinska agencija SRNA koja je online objavom lažne vijesti postala "izvor" za kasnije objave drugih medija.

Ubrzo po Srninoj objavi, vijest je raširio i ruski portal Sputnik, koji iz Beograda pokriva područje BiH.

alt

U članku se tvrdi da je američki Vrhovni sud prihvatio da razmatra slučaj Zoran Žuža protiv OHR-a u kojem se Žuža žali da su mu povrijeđena ljudska prava jer ga je Visoki predstavnik Paddy Ashdown 2004. godine smijenio sa mjesta šefa Kabineta predsjednika Skupštine RS.

U pismu koje je Žuža u to vrijeme dobio od Ashdowna stoji "... vaš neuspjeh da profesionalno ili politički doprinesete prevazilaženju kulture poricanja, prevare, kriminala i nekažnjivosti koji preovladavaju u Republici Srpskoj zadnjih devet godina, onemogućavanje hvatanja osumnjičenih ratnih zločinaca, prema mojoj procjeni svrstava vas među elemente opstrukcije".

Glas Amerike u posjedu je sudskih dokumenata u kojima stoji da je Žuža u svojoj tužbi tvrdio da je njegova smjena usmjerena "na srpsku nacionalnu manjinu u BiH", uporedio ju je sa "zločinom protiv čovječnosti" te tražio odštetu od 20 miliona dolara.​

ČINJENICA: Vrhovni sud SAD-a je još prije dvije godine Žužinu tužbu protiv OHR-a odbio kao neosnovanu. Ni jedan od 11 sudija apelacionog suda nije smatrao da slučaj ima osnove. Od tada je ovaj slučaj, advokatskim žargonom rečeno, "mrtav". O tome svjedoči dokument i potvrda koje je Glas Amerike dobio iz Vrhovnog suda SAD.

alt

Nepostojeći advokat?

Članak se poziva na američkog advokata Johna Winthorpa kojem se pripisuje nekoliko citata. Citati nalikuju već ranijim više puta ponavljanim porukama političke Banja Luke o tome da "OHR nema i nije imao pravo da nameće zakone i smjenjuje zvaničnike" te da je Vijeće za implementaciju mira (PIC) - "izmišljena neustavna institucija".

ČINJENICA: Glas Amerike nije mogao locirati nijednu osobu pod imenom John Winthorp koja se bavi međunarodnim pravom.

Zanimljivo je da navodni advokat nosi isto ime kao i jedan od prvih kolonizatora Amerike John Winthorp, britanski puritanac koji je živio prije 500 godina i bio - advokat.

U odgovoru od američkog suda Glas Amerike dobio je informaciju da je Žuža u predmetu započetom 2014. a završenom 2018. - zastupao sam sebe a ime advokata ne spominje se ni u jednom dokumentu tog procesa.

Ni učesnici u postupku nisu se mogli sjetiti da su sreli ili upoznali advokata Zorana Žuže.

Advokat koji je zastupao OHR, Richard Bainter, kojeg je Glas Amerike pronašao u San Diegu, California, o Žužinom advokatu napisao je:

"Jedini John Winthorp za kojeg ja znam je američka istorijska ličnost iz 17 vijeka. Gospodin Žuža je tvrdio da na sudu zastupa sam sebe. Na osnovu komentara navodnog Johna Winthorpa iz medija, sumnjam da je to pseudonim za nekog ko se pretvara da je pravni ekspert. Komentari demonstriraju nedostatak razumijevanja imuniteta i konačne odluke u Žužinom slučaju"

Glas Amerike kontaktirao je i autora članka, Zorana Krešića, novinara Večernjeg lista.

Pošto u članku stoji da je advokat Winthorp o suđenju govorio direktno za ovu novinu Glas Amerike je želio dobiti njegov kontakt.

Krešić je u razgovoru za Glas Amerike rekao da je stav Žužinog advokata Johna Winthorpa dobio emailom, te da je sve "išlo preko Žuže".

Na suočavanje sa činjenicom da je potpisan kao autor netačne vijesti, koja se temelji na nepoznatom izvoru, Krešić je optužio Glas Amerike da manipuliše, te prekinuo vezu.

(Glas Amerike) 

loading...

Vezane vijesti

trenutak ...