Ekonomija
VELIKI USPJEH DOMAĆE INDUSTRIJE: Firma u srcu Bosne i Hercegovine proizvodi dijelove za bolide Formule 1
02. Mar. 20240
Tradicionalni proizvođači koriste platforme za nove automobile koje uključuju ugradnju veće količine čipova starijih generacija, koji polako nestaju iz proizvodnje.
Auto
21. Dec. 2021 21. Dec. 2021
0
Analitičari iz kuće Roland Berger objavili su procjenu kratkoričnih kretanja u autoindustriji, odnosno razvoja krize s čipovima. Na tržištu se razvio sistemski jaz između potražnje i ponude, potaknut strukturnim neravnotežama i temeljnom neusklađenošću lanca opskrbe. Vanjski šokovi poput pandemije koronavirusa samo su pogoršali situaciju, ostavljajući zalihe proizvođača na najnižim razinama posljednjih godina. Ukupna potražnja za poluvodičima raste za 17% godišnje, u usporedbi s otprilike godišnjim povećanjem proizvodnih kapaciteta od 6% između 2020. i 2022. godine. Nedostatak ponude vjerovatno će trajati barem do 2023. godine.
Automobilska industrija je jedna od najteže pogođenih. Automobili tradicionalnih proizvođača uvelike se oslanjaju na stariju generaciju čipova. Nažalost za industriju, upravo ove vrste čipova najviše su pogođene smanjenom ponudom.
Struktura poluvodiča u automobilima prolazi kroz duboku promjenu.
Novi proizvođači automobila, poput Tesle naprimjer, koriste novu generaciju čipova koji su centralizirani, moćniji i trenutno s njima nema problema u opskrbi (te čipove nalazimo i u novim moćnim računarima). Tradicionalni proizvođači pak koriste platforme za nove automobile koje uključuju ugradnju veće količine čipova starijih generacija, koji polako nestaju iz proizvodnje. Očigledno će se i oni s novim generacijama morati prebaciti na moderniji hardver.
Svi proizvođači čipova povećavaju ulaganje u nove poluvodiče i njihovu proizvodnju pa je većina proizvođača automobila ostavljena na svojevrsnoj vjetrometini.
Pojačavanje proizvodnje novih poluvodiča također neće riješiti krizu opskrbe u kratkom roku. Za proširenje kapaciteta potrebno je vrijeme – tri do četiri godine za izgradnju i povećanje kapaciteta Kao rezultat svega, u Roland Bergeru ne očekuju ublažavanje nedostatka starije generacije čipova prije 2023.
Ekonomija
VELIKI USPJEH DOMAĆE INDUSTRIJE: Firma u srcu Bosne i Hercegovine proizvodi dijelove za bolide Formule 1
02. Mar. 20240
Ekonomija
POSAO ZA 700 RADNIKA: Okončana izgradnja najveće tvornice autoindustrije u Bosni i Hercegovini...
21. Sep. 20230
Auto
U RUSIJI DOTAKNULI DNO: Putin najavio da će se zvaničnici uskoro moći voziti samo u…
05. Avg. 20230
Auto
PUTINOVA AUTOINDUSTRIJA NA KOLJENIMA: Lade će proizvoditi zatvorenici, ali ni to nije najgore od svega…
16. Jun. 20230
HiTec
BLIŽE SE EU IZBORI: Više od 360 miliona ljudi ima pravo glasa; Koliko će na odluke utjecati društvene mreže?
Prije 18 min0
Mini market
SINDIKALCI U BANJOJ LUCI ZAPRIJETILI PROTESTIMA: "Radnici u RS-u su slabo plaćeni, a poslodavci su prijavili da su..."
Prije 28 min0
Društvo
PRAZNIK RADA OBILJEŽEN I U MOSTARU: Grah je dijelo gradonačelnik Mario Kordić, iz sindikata navode...
Prije 42 min0
Šareni svijet
IAKO SE RIJEKTO PRIBLIŽAVAJU OBALI: Lokalni ribar danas je u Neumu upecao morskog psa - modrulja
Prije 58 min0
Auto
TESTIRALI PRAGMATIČNI NIJEMCI: Evo koji se automobili najmanje kvare na cesti…
30. Apr. 20240
Auto
DRAMATIČAN PAD CIJENA POLOVNIH AUTOMOBILA: Najviše su pojeftinili ovi modeli...
Prije 8h0
Auto
PRODAJA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U EVROPSKOJ UNIJI RASTE, ALI...: Ovdje leži problem
29. Apr. 20240
Auto
SAVJETUJU PRAGMATIČNI NIJEMCI: Kako najbrže odmagliti stakla u automobili i na koji način sve prevenirati…
29. Apr. 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.