"JEDAN TUŽAN I BOLNO RANJEN DJEČAK": Posljednje što je Milan rekao je da “treba da ide“

Odlaskom Milana Mladenovića nivo razboritosti, plemenitosti i ljepote, koji u ovim krajevima nikada nije bio pretjerano visok, snižen je za još jedan, neobično veliki i dragocjen stepen.

  • Estrada

  • 05. Nov. 2022  

  • 1

Na današnji dan preminuo je Milan Mladenović, a o njemu je u svojoj knjizi, iz čijeg posljednjeg poglavlja prenosimo dio, pisao Aleksandar Žikić, piše beogradski Danas.

"Milan je stvarno bio dječak", rekao mi je Dule Dejanović u razgovoru koji nije bilo lako ni početi ni završiti.

"Jedan tužan i bolno ranjeni dječak. Ali neponovljiva i nezamjenljiva ličnost. Ja Milana nisam nikada volio zato što je bio dobar čovjek, ili gitarista, ili talentovan pjesnik, ili kreativan umjetnik. Niti sam ga volio zbog bilo kojih njegovih svojstava, ili osobina. Niti što mi je nešto u životu učinio. Volio sam ga i volim ga samo zato što on jeste. I što je jedini Milan koji je ikada postojao. Sve drugo je poštovanje, divljenje, fascinacija ili nešto slično, ali ako govorimo o ljubavi, to je jedina ljubav koja postoji.“

"Razgovarali smo o muzici, uglavnom i skoro samo o tome“, rekla mi je Margita u takođe najtežem segmentu intervjua, onom u kojem je trebalo doći do kraja priče.

"Trebalo je da primi infuziju i ja sam rekla, okej, primi infuziju, pa ću ja poslije da dođem, a on je rekao: 'Nemoj, dođi odmah, ne znam kako ću posle da budem'. Gdje meni krene da radi panika, jer, šta to znači nisam siguran, znači da ni u šta više nije siguran, kad je budan nije siguran da je budan… To je bilo dan prije kraja. Nismo ništa pričali o njegovom stanju i samo smo se dogovorili da me, ako se opet osjeti tako nesigurnim, odmah zovu. Njegova majka me je zvala sutradan rano ujutru, jer je on počeo da ustaje, htio je da ide, imao je potrebu da ode i govorio je: hajdemo, hajdemo… Ja sam odmah otišla, jer to ’hajdemo’ se u neku ruku odnosilo i na mene, pošto smo stalno putovali, stalno smo nekuda išli. To je posljednje o čemu je mislio i posljednje što je rekao. Da treba da ide.“

Otišao je 5. novembra 1994.

"Tog dana", sjeća se Petar Janjatović, "nazvao sam Rudigera u Berlin i kad sam mu rekao bio je potpuno šokiran. Normalno, čuli smo se i sljedećeg dana i rekao mi je da ga je to toliko pogodilo da je sjedio cijelu noć u svom stanu u Berlinu i slušao ploče EKV, a sljedećeg dana se javio nekom od berlinskih radija sa kojima sarađuje i napravio jednočasovnu emisiju posvećenu Milanu i EKV.“

Odlaskom Milana Mladenovića nivo razboritosti, plemenitosti i ljepote, koji u ovim krajevima nikada nije bio pretjerano visok, snižen je za još jedan, neobično veliki i dragocjen stepen. Oni koji ne treba da odu, nažalost, suviše često da bi bilo slučajno, odlaze prvi.

"Radi se o tome da treba da živiš to što radiš", neka Margita završi ovu priču.

"Sa muzikom je to u nekom smislu najlakše, u svakodnevnom smislu je jako teško. Nije bilo otežano time što se dešavalo Milanu i meni, jer počeli smo da radimo u vrijeme kad sam vjerovala da će sve biti u redu i da će Milan imati snage da se priča završi na drugi način. U tom smislu smo i razgovarali da… ne možeš svirati iste pjesme na isti način, pa smo razmišljali kako bi taj način mogao da se promijeni. Jedna varijanta je bila unplugged, nju smo probali, ali se onda pojavilo pitanje kako dalje da snimamo ploče. Ne možemo kao Neko nas posmatra, dakle u zatečenim uslovima, koji odgovaraju tehnologiji od prije dvadeset godina. Dakle, kao, hajde da probamo nov način sviranja, sa mašinama. Tako da sam ja uglavnom pričala o toj novoj tehnologiji, o načinu korištenja mašina i radovali smo se, na neki način, što će biti moguće to raditi ovdje. Milan je već bio pokušao da radi na sličan način sa Subom, s tim što je Suba jako daleko. I tako, krenuli smo sa otvaranjem nekih novih vrata, novih mogućnosti, a sa druge strane, ono što je bilo strašno je da nam život oduzima takve mogućnosti. U ovom slučaju radilo se o najdrastičnijem vidu oduzimanja i napuštanja. Kad bismo ranije pričali o tome šta imamo jedni od drugih, to se uglavnom svodilo… ne na emocije nego na ono što se također ne može naplatiti, ne može porediti ni sa čim: čista sreća, radost, kao jedino što kad se dijeli raste. Jedna od najvažnijih stvari koje naučiš u životu jeste da umireš, a ono što ostaje, uvijek je tu. To je muzika koja nije ni moja, ni tvoja, ni Milanova, nego je tu stalno. E sad, koliko ćemo je uspješno čuti i pretvoriti u pjesmu, odsvirati i otpjevati, o tome se radi i od toga zavisi kakav nam je kvalitet života i taj dah koji nas drži. Ono što meni nedostaje jeste Milan fizički, a u svemu ostalom je tu.“

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 1

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...