Mini market
BIJEDNA, JADNA I DOSADNA SEDMICA JE IZA MILORADA DODIKA: Da mu nije Vučića ne bi ga imao ko "obradovati"
Prije 18 min0
Prema njenim riječima, mediji imaju vodeću ulogu u odgoju, ali i u manipuliranju, kojem su najviše podložni mladi, zbog čega treba težiti medijskom opismenjavanju djece kroz nastavni proces.
Kultura
18. Mar. 2024 18. Mar. 2024
0
Moderni način života, koji podrazumijeva veliki utjecaj medija, društvenih mreža i ekrana na djecu još od najranije dobi, razni nemili događaji u proteklom razdoblju, nepoznavanje osnovnih obrazaca ponašanja, međuvršnjačko nasilje… samo su neki od razloga zbog kojih se nameće potreba uvođenja novih nastavnih predmeta u školama u BiH.
Uz već ranije inicijative i pilot-projekte kojima su u određenim školama uvedeni predmeti poput “Domaćinstva”, u sklopu kojeg učenici uče vještine potrebne u svakodnevnom životu i usavršavaju postojeće, potom “Humanost i sigurnost” te “Zdravi životni stilovi” koji se podučava od 5. do 9. razreda osnovne škole, a program ovog predmeta osposobljava učenike za kritičko prosuđivanje životnih situacija i vlastitih postupaka za odgovorno donošenje odluka, što podrazumijeva građenje vještina u komuniciranju, upravljanju emocijama, rješavanju problema, donošenju odluka i odolijevanju pritisku vršnjaka za stjecanje loših navika, nedavno se pojavila inicijativa o potrebi uvođenja još jednog nastavnog predmeta.
Riječ je o predmetu “Medijska pismenost”, a potrebu za njegovim uvođenjem u škole objasnila je nedavno ministrica obrazovanja i nauke FBiH Jasna Duraković. Prema njenim riječima, mediji imaju vodeću ulogu u odgoju, ali i u manipuliranju, kojem su najviše podložni mladi, zbog čega treba težiti medijskom opismenjavanju djece kroz nastavni proces.
Ona smatra kako je potrebno raditi na jačanju svijesti o ovoj tematici unutar osnovnih i srednjih škola te u skladu s tim institucionalno pronalaziti adekvatna rješenja koja će napraviti reformski iskorak unutar obrazovnog sustava u Federaciji BiH. Naglašava kako je obrazovni sustav koncipiran tako da se bavimo isključivo teoretskim znanjima, dok nedostaje praktičnih i funkcionalnih znanja i vještina, odnosno da se često zanemaruje odgojnu komponentu obrazovanja. Tako bi se u okviru tog novog predmeta, ako ideja bude prihvaćena, djeca od najranije dobi trebala odgajati da znaju kritički razmišljati o sadržajima koji su ponuđeni u medijima.
“Medijski odgoj je, stoga, prva komponenta koja se mora zadovoljiti već od predškolske dobi, u vrtićima, osnovnoj školi do srednjoškolaca koji bi pred upis na fakultet već u potpunosti bili educirani i upoznati o stanju u društvu, medijskim sadržajima, medijima, medijskim korporacijama te znali što to znači i da su to sve dijelovi svakodnevnog života”, objasnila je Duraković. Naglasila je kako razvoj kritičkog razmišljanja i svijesti od najranije dobi predstavlja ključni faktor za napredak demokratskog društva.
Ovaj cilj se može postići jedino integracijom predmeta medijske pismenosti u obrazovni sistem. Upravo je ta integracija nužna i nezamjenjiva za oblikovanje informiranih i osviještenih građana koji će aktivno doprinositi društvu. Podsjetila je i na činjenicu da trenutačno imamo s jedne strane potrošače medijskih sadržaja, a s druge novinare koji bi trebali biti posvećeni standardima profesionalnog novinarstva.
“Nažalost, suočavamo se s poplavom neprovjerenih i senzacionalističkih informacija, često nedovoljno istraženih, koje se prenose s jednog izvora na drugi, često s pogreškama i nepreciznostima”, ističe Duraković. Prvi korak prema integraciji ovog predmeta u obrazovne sustave je izrada priručnika o medijskoj i digitalnoj pismenosti.
Federalna ministrica naglašava kako je cilj izraditi i predstaviti ovaj priručnik koji bi trebao biti integriran u obrazovni sustav u školama diljem Federacije. Ističe kako Ministarstvo ne posjeduje ovlasti za nametanje ovakvih sadržaja, međutim, kantoni su prepoznali važnost i vrijednost ovog priručnika i uvođenje ove tematike u nastavne sadržaje, što je opsežan proces.
Za početak bi se ova tematika izučavala na časovima razrednika, a svoj doprinos bi dali brojni etablirani novinari i stručnjaci s bogatim iskustvom, kao i članovi akademske zajednice kojih u ovoj državi ne manjka.
Zbog kompleksnosti obrazovnog sistema uvođenje jednog ovakvog predmeta zahtijeva dosta vremena, međutim, prema riječima ministrice Duraković, postoje i ljudi i institucije te volja da se u sljedeće dvije ili tri godine ovo pitanje riješi. U svakom slučaju, djeca u školama će zasigurno dobiti nove predmete, prilagođene današnjem vremenu, ali i one koji bi ih mogli naučiti nekim dodatnim vještinama i praktičnom znanju, piše Vecernji.ba.
Mini market
BIJEDNA, JADNA I DOSADNA SEDMICA JE IZA MILORADA DODIKA: Da mu nije Vučića ne bi ga imao ko "obradovati"
Prije 18 min0
Šareni svijet
UDARIO AUTOM U KAPIJU BIJELE KUĆE I POGINUO: Primijenjeni sigurnosni protokoli i nije bilo prijetnje po...
Prije 32 min0
HiTec
ARHEOLOŠKA FORENZIKA: AI pročitao papiruse iz Herkulaneja, konačno poznato gdje je pokopan Platon?
Prije 48 min0
Sport
LEO MESSI POSTIGAO GO I USPISAO ČAK PET ASISTENCIJA: Postavio je dva rekorda MLS-a (VIDEO)
Prije 58 min0
Kultura
ŽARKO LAUŠEVIĆ JE VOLIO SAMO JEDAN FUDBALSKI KLUB: Ne, nisu ni Crvena zvezda ni Partizan.
03. Maj 20240
Kultura
POSLIJE SNIMANJA NEMA KAJANJA: Jim Carrey priznaje da žali što je snimio film koji je zaradio skoro 61 milion dolara
03. Maj 20240
Kultura
TUŽNU VIJEST PODIJELILA KĆERKA: Preminuo otac Tošeta Proeskog
02. Maj 20240
Kultura
RAZGOVOR DVOJE BH. KNJIŽEVNIKA, DAMIRA OVČINE I AMILE KAHROVIĆ POSAVLJAK: "Književnost traži iskrenost i strast, u suprotnom je loša jer nije stvorena za kalkulantstvo!"
02. Maj 20240
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.