RAZMATRA SE NJIHOVA ZABRANA: Dio na novim automobilima može biti opasan, incident je bio koban…

Ako su vrata zaključana i bez struje, postoji samo jedna mogućnost, razbiti prozore.

  • Auto

  • 30. Mar. 2024  

  • 0

Nakon što su dva tinejdžera poginula u zapaljenoj Tesli jer im spasitelji izvana nisu mogli na vrijeme pomoći, Nizozemska i Njemačka počele su raspravljati o zabrani ručki vozila na uvlačenje i izvlačenje. Istodobno, mnoge marke automobila kopiraju Teslin dizajn i tehnologiju. Njemačka savezna agencija za promet (KBA) istražuje moguću zabranu ili izmjene propisa za kvake vozila.

Njemački mediji istaknuli su sudar u kojem su sudjelovala dva 18-godišnjaka u Tesli Modelu S. Sedamnaestogodišnjak i dvojica vojnih oficira u prolazu u više su navrata pokušavali ući u automobil koji se dimio, kako kroz prtljažnik, tako i kroz bočna vrata kako bi izvukli nesvjesne mladiće. Incident je potaknuo raspravu oko električnih ručki na vratima. Postavilo se pitanje bi li 18-godišnjaci preživjeli da su kvake na vratima automobila bile drugačije konstruirane? Njemački mediji izviještavaju o još nekoliko fatalnih Teslinih nesreća u Europi i Sjedinjenim Državama, koje navodno uključuju dizajn ručke. Nekoliko proizvođača automobila kopiralo je Teslu i lansiralo takve ručke.

Sistem otvarača vrata radi elektronički i oslanja se na snagu baterije. Ako se zračni jastuk aktivira, vrata bi se trebala automatski otključati. Tesla u svojim priručnicima priznaje da možda neće uvijek biti moguće otvoriti vrata “ovisno o vrsti nesreće”. U hitnim slučajevima putnici ih tada moraju ručno otključati, što nije uvijek lako. Izvana se vrata mogu otvoriti samo elektroničkim putem. Ako su vrata zaključana i bez struje, postoji samo jedna mogućnost, razbiti prozore.

Drugi proizvođači automobila poput Mercedesa, Hyundaija i Land Rovera kopirali su Teslin dizajn vrata, što zabrinjava njemačku prometnu upravu. Neki se oslanjaju na mehaničko rješenje, dok BMW i Mercedes koriste isto rješenje kao i Tesla, odnosno ručke sa strujom. Teslino europsko sjedište nalazi se u Nizozemskoj, gdje Tesline modele testira i odobrava Nizozemska uprava za promet. Njihovo odobrenje vrijedi u cijeloj EU.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...