"SB" NA LICU MJESTA: Potpisan Sporazum o saradnji, potrošači imaju svoja prava (FOTO)

Radi se o Sporazumu o saradnji Institucije ombudsmena i 15 udruženja za zaštitu potrošača iz BiH.

  • Društvo

  • 08. Dec. 2020  08. Dec. 2020

  • 0

Sporazum o saradnji između Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača BiH i udruženja za zaštitu potrošača, koji je danas potpisan u Sarajevu, za potrošače predstavlja olakšan pristup pravdi, odnosno jednostavnije ostvarivanje potrošačkih prava.

Radi se o Sporazumu o saradnji Institucije ombudsmena i 15 udruženja za zaštitu potrošača iz BiH kojima se definišu protokoli za različite oblike institucionalne podrške udruženjima potrošača i omogućava razmjena informacija, znanja i dobrih praksi radi unapređenja nivoa zaštite potrošača.

- Sporazum pridonosi dinamičnijoj suradnji vladinog i nevladinog sektora u ovoj oblasti, što u konačnici za potrošače znači olakšan pristup pravdi, tj. olakšan pristup ostvarivanju potrošačkih prava, ujednačeniju pravnu praksu te istovjetan položaj svih potrošača u BiH – izjavio je Saša Marić, ombudsman za zaštitu potrošača BiH.

Marić je istaknuo da su fokusirani na osvarenje tri rezultata – unapređenje svjesnosti potrošača o njihovim pravima, bolju i kvalitetniju saradnju organizacija civilnog društva i Institucije u iznalaženju kolektivnih preporuka te iznalaženje modaliteta za pomoć zakonodavnim tijelima kako bi se Zakon o zaštiti potrošača mogao unaprijediti i u njega ugraditi nove, odnosno osam direktiva EU.

- Zakon o zaštiti potrošača na državnom nivou star je već 11 godina i zahtijeva određeno unapređenje, posebno u smislu direktiva EU. Može se bolje provoditi na terenu, gdje je potrebna saradnja Institucije, organizacija civilnog društva i nadležnih inspekcija – naveo je Marić.

Potrošači se, prema njegovim riječima, niz godina žale na sličan segment usluga, komunalne i usluge u trgovinama.

- Ono što je ove godine zabilježeno usljed pandemije jesu dodatne žalbe koje su se odnosile na “divljanje” cijena i njihovu nejednakost u prodavnicama, apotekama... Bio je manji broj žalbi koji se odnosio na finansijski sektor, uglavnom bankarske usluge, i tu se radilo o moratoriju na kredite, dizanju kamate, rastu naknada za različite usluge i slično – dodao je Marić.

Institucija ombudsmena u ovoj godini će, kako je naveo, imati više od hiljadu predmeta žalbi, što je, otprilike, trend posljednjih godina, a cilj je da se podigne svijest potrošača o njihovim pravima, da bi se taj broj mogao povećavati, jer što su potrošači svjesniji svojih prava, tržište se može bolje regulisati.

U svrhu zaštite kolektivnih interesa potrošača, ombudsman ima mogućnost da pokrene kolektivnu tužbu, što je, po mišljenju udruženja za zaštitu potrošača, jedan od benefita sporazuma.

- Nepravilnosti koje mi kao udruženja uočavamo u praksi, veoma se sporo rješavaju izmjenama i dopunama zakona. Međutim, pokretanjem kolektivnih interesa zaštite potrošača stvoriće se bolja poslovna praksa, koja za krajnji cilj ima zaštitu svih potrošača – naveo je Dušan Srdić iz Udruženja potrošača “Reakcija”.

Direktiva EU propisuje kolektivnu zaštitu potrošača pa njeno osiguranje kroz institucionalni mehanizam poput ovog sporazuma, ima veliki značaj i podršku EU. Sporazum je realizovan kroz tehničku asistencija projekta “EU za civilno društvo/EU4CivilSociety” koji je finansiran sredstvima Europske unije u BiH.

- U skladu sa pretpristupnim procesom na putu BiH ka Evropskoj uniji, kreiranje institucionalnih mehanizama u vidu sporazuma kakav je ovaj, omogućava uspostavu saradnje Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača i udruženja za zaštitu potrošača u osiguranju kolektivne zaštite potrošača na cijelom teritoriju BiH. Uzmemo li u obzir da BiH u bliskoj budućnosti očekuju pregovori sa EU u okviru 28. poglavlja “Potrošači i zdravlje”, tim više ovaj dokument dobija na značaju – istaknuo je Igor Stojanović, vođa projekta “EU za civilno društvo”.

Vezane vijesti

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...