SAVJET ZLATA VRIJEDAN KOJI ŠTEDI VRIJEME: Kako da dizelaš lakše upali zimi?

Stigli su minusi, a svi vozači zbog zimskih vremenskih uslova ispaštaju po takvom vremenu i niskim temperaturama, a posebno vozači automobila sa dizelskim gorivom.

  • Auto

  • 19. Jan. 2020  

  • 0

Kako da pomognete sebi ako vaš automobil neće da upali?

Parafin se u dizelskom gorivu na niskim temperaturama kristalizuje, a ti kristali začepljuju pore filtera goriva. Što je temperatura niža, kristali postaju sve veći, a kad se povećaju dovoljno da blokiraju protok goriva kroz filter, motor se ne može pokrenuti…

Kod modernijih motora proizvođači tom problemu doskaču ugradnjom grijača u kućišta filtera, pa se problem rjeđe događa. Uz to, dizelskom gorivu na pumpama se dodaju aditivi, u zavisnosti od perioda godine, a kao dodatnu pomoć današnji dizelaši imaju i senzore koji otkrivaju vodu na dnu filtera i paljenjem žute lampice upozoravaju vlasnika da je vrijeme za akciju. Na dnu dizelskih filtera obično se nalazi vijak za ispuštanje vode. Kad lampica zasvijetli, obavezno ju ispustite ili još bolje zamijenite filter. Mirnije ćete spavati, a trošak iznosi od 10 do 40 maraka.

Kod dizelaša pumpe visokog pritiska za ubrizgavanje posebno pate zimi, jer se podmazuju isključivo samim gorivom. Ako zbog kristalizovanja parafina nastane šteta na pumpi ili brizgaljkama, garancija se ne priznaje.

Kako će servis znati je li gorivo uzrok?

Jednostavno će testirati gorivo iz rezervoara na smrzavanje i potom se uredno pozvati na sitna slova u garantnim listovima. Zaštititi se možemo samo provjerom datuma točenja goriva, dodavanjem aditiva i parkiranjem na toplom.

Zakon predviđa da se dizelsko gorivo na domaćim pumpama aditivira u zavisnosti od temperaturi, odnosno dobu godine. Problem nastaje kad se rijetko ili malo vozite, a vlasnik ste dizelaša koji s jednim rezervoarom može preći i više od 1.000 kilometara, pa u najveću zimu, kad je gorivo na pumpama aditivirano do -15 °C, uđete s gorivom kupljenim pred kraj septembra i aditiviranim do 0 °C. Na agregatu za točenje goriva istaknuta je naljepnica o klasifikaciji goriva.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...