USPOMENA NA LEGENDU: Ayrton Senna je i danas jedan od najomiljenih vozača F1

A upravo su kvalifikacije i trka za Veliku nagradu San Marina donijele jedan od najcrnjih vikenda u istoriji Formule 1.

  • Sport

  • 01. Maj 2020  01. Maj 2020

  • 0

Legende ne umiru! Tako ni ona o jednom od najboljih vozača Formule 1 Ayrtonu Senni koji je poginuo na današnji dan 1994. godine. Omiljeni Brazilac se tada zakucao u zid zavoja Tamburello, a svijet i danas oplakuje sjajnog šampiona.

A upravo su kvalifikacije i trka za Veliku nagradu San Marina donijele jedan od najcrnjih vikenda u istoriji Formule 1. Sennin zemljak i prijatelj Rubens Barrichello je prvo u petak udario u zid i srećom preživio. Dan kasnije vozač Simteka Roland Ratzenberger je poginuo. Senna je tada plakao na ramenu doktora, a njegova djevojka je kasnije često isticala da je imao “loš osjećaj pred trku”, piše SrpskaInfo.

Nažalost, zatim se desila tragedija. Nakon što je bezbjednosni auto bio na stazi pet krugova, Senna je krenuo jako kako bi ispravio loš start sezone u Williamsu. Izletio je u sedmom krugu pri brzini od 310 km/h i preminuo. U rukavu su mu doktori pronašli zastavu Austrije, jer je pobjedu htio da posveti preminulom kolegi Ratzenbergeru. Trka je nastavljena a nju je dobio kasnije legendarni Michael Schumacher.

Istraga ni danas nije utvrdila razlog izlijetanja sa staze. Frank Williams, Patrick Head i Adrian Newey su bili pod istragom no krivica nije dokazana.

Dizajner Newey je međutim uvijek isticao da odjeća dio odgovornosti zbog dizajna bolida. Senna je bio poznat kao perfekcionista. Dugo je sarađivao sa mehaničarima i stalno je tražio da isprave nedostatke. Bio je u potpunosti skoncentrisan na svoj posao i zato je još bilo čudnije da se napravi greška. Naime, navodno je pukao stub volana.

"Pogriješio sam u dizajnu, bolid je aerodinamički bio nestabilan. Bilo ga je teško kontrolisati. Ayrton je pokušavao raditi neke stvari, koje bolid nije mogao pratiti", piše u autobiografiji.

Na sahrani je bilo preko tri miliona ljudi. Tek nakon smrti otkrilo se koliko je Senna učestvovao u humanitarnom radu. Donirao je stotine miliona dolara a svoju ljudskost je pokazao 1992. godine kada je spasio život Eriku Comasu, kada je na VN Belgije zaustavio bolid i držao mu glavu. Upravo ovaj vozač nije želio da nastavi trku nakon Seninog izlijetanja.

Brazilca su voljeli zbog ”muške vožnje”. Bio je precizan, uvijek išao na pobjedu i izvlačio maksimum iz bolida.

Obožavao je trke po kiši, pa je dobio nadimak “kišni čovjek”.

Posebno impresivna je bila trka 1993 godine kada je u jednom krugu prestigao Schumachera, Vendlingera , Hila i Prosta.
Sena je osvojio tri titule svjetskog šampiona. U karijeri je imao 161 trku a ostvario je 40 pobjeda. S pol pozicije krenuo je 65 puta. Osvojio je 610 bodova.

Tokom karijere vozio je za Toleman (1984), Lotus (1985-1987), Meklaren (1988-1993)

Vilijams (1994). Nakon njegove smrti FIA je insistirala na dodatnim mjerama sigurnosti pa su bolidi postali sigurniji i smanjen je broj nesreća.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...