Regija
NESALOMLJIVI KURTI: "Samoopredjeljenje" opet raste, ima već 50 zastupnika
Prije 28 min0
Sada je ova narodna izreka možda ipak naučno dokazana.
Zdravlje
06. Jun. 2020
0
Istraživanje otkriva: Jedenje jabuka i druge hrane bogate flavonoidima smanjuje rizik od raka i srčanih bolesti
Jabuke su hranjivo voće. Stara izreka kaže: „jedna jabuka dnevno i ljekar vam nije potreban“. Sada je ova narodna izreka možda ipak naučno dokazana.
U studiji objavljenoj u časopisu “Nature Communications”, naučnici su se bavili zdravstvenim koristima ishrane bogate flavonoidima. Njihova otkrića otkrila su da konzumiranje hrane bogate ovim korisnim jedinjenjima pomaže u zaštiti od srčanih bolesti i raka.
Šta su flavonoidi?
Flavonoidi su prirodna jedinjenja koja se nalaze u biljnoj hrani i pićima.
Ova jedinjenja su potrebna za regulisanje ćelijske aktivnosti i zaštitu tijela od slobodnih radikala koji izazivaju oksidativni stres.
Ukratko, flavonoidi pomažu organizmu da efikasnije funkcioniše. U isto vrijeme, ova jedinjenja vas štite od raznih toksina i stresa.
Pored toga, flavonoidi su moćna antioksidantna sredstva. Antioksidanti pomažu u zaštiti ćelija od oštećenja slobodnih radikala. Antioksidanti se ponekad nazivaju i uklanjačima slobodnih radikala.
Prehrambene navike i način života utiču na rizik od bolesti
Za ovu studiju, naučnici su analizirali podatke iz danskog istraživanja o ishrani sprovedenom na 53.048 Danaca u periodu od 23 godine.
Istraživači su otkrili da Danci koji redovno konzumiraju umjerenu do veliku količinu hrane bogate flanovoidima imaju niži rizik od umiranja od raka ili srčanih bolesti.
Istraživači su naveli da, iako je konzumiranje hrane bogate flavonoidima povezano sa nižim rizikom od smrti, zaštitni efekat flavonoida bio je najjači kod učesnika studije visokog rizika od hroničnih bolesti zbog pušenja i umjerene konzumacije alkohola.
Ipak, napominje se da to ne znači da je jedenje hrane bogate flavonoidima dovoljno da se spriječi rak i bolesti srca. Ljudi bi takođe trebalo da prestanu da puše i piju kako bi poboljšali svoje opšte zdravlje.
Iako su pozitivne promjene načina života često izazovne, povećanje unosa hrane bogate flavonoidima je jedan od načina minimizovanja zdravstvenih rizika.
Zdravstvene prednosti flavonoida
Prema rezultatima istraživanja, pojedinci koji su konzumirali najmanje 500 mg flavonoida dnevno imali su najmanji rizik od raka ili smrti povezanih sa srčanim bolestima.
Kako bi vaš dnevni unos flavonoida bio efikasan, istraživači preporučuju jabuku, čaj, crni luk, peršun, kakao, bobičasto voće, leblebije, badem, zelje, slatki krompir, kinoa..
Takođe, studije su pokazale da flavonoidi imaju protivupalna svojstva koja mogu pomoći poboljšanju rada krvnih sudova.
To je možda razlog zašto je konzumiranje flavonoida povezano sa manjim rizikom od smrti od srčanih bolesti i raka.
Odustanite od loših navika poput pušenja i smanjite unos alkohola kako biste poboljšali opšte zdravlje.
Regija
NESALOMLJIVI KURTI: "Samoopredjeljenje" opet raste, ima već 50 zastupnika
Prije 28 min0
SP 2026
AMAR OSIM ODMAH UPOZORIO: "Ljudi, ne smijemo se zavaravati.Nećemo uvijek biti u stanju...!"
Prije 47 min1
Vijesti
NA SVOJU SRAMOTU!: Elektroprivreda HZHB uz pomoć policije u Čapljini uklonila 150 zastava BiH! (FOTO)
Prije 1h1
Evropa
PUTIN JE ISKASAPIO VLASTITI NAROD: Stigli podaci o stradanju ruskih vojnika...
Prije 1h0
Zdravlje
MASNOĆA NA TRBUHU NESTAJE: Dovoljno je samo 75 minuta vježbanja sedmično
10. Jun. 20260
Zdravlje
NIJE SVAKO VOĆE ISTO: Ovih pet trebate jesti svakodnevno za perfektnu cirkulaciju i snažno srce
11. Jun. 20260
Zdravlje
OPASNOST PRIJETI: Ukoliko koristiti e-cigarete – ovo trebate znati...
11. Jun. 20260
Zdravlje
VRLO SU JEDNOSTAVNE: Četiri stvari koje trebate učiniti nakon 17 sati za bolju regulaciju šećera u krvi
10. Jun. 20260
trenutak ...
Komentari - Ukupno 0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.