KINEZI PREDSTAVILI ČUDESNI VOZ KOJI JURI 620 KILOMETARA NA SAT: "Levitira iznad pruge, možete ga pomaknuti prstom!"

Kineski inženjeri predstavili su prototip superbrzog magnetskog voza, koji se koristi eksperimentalnom tehnologijom visokotemperaturnih supravodiča (VTS). Dizajneri voza s Jugozapadnog univerziteta Jiaotong tvrde kako će voz moći doseći brzinu od 620 kilometara na sat.

  • HiTec

  • 18. Jan. 2021  19. Jan. 2021

  • 0

Voz je isproban prošle sedmice, na 165 metara dugom poligonu za testiranje. Radi se o prvoj komercijalnoj primjeni visokotemperaturnih supravodiča, koji ne zahtijevaju tehnički složen i skup proces hlađenja na izrazito niske temperature uz pomoć tekućeg helija.

imagePrototip magleva koji juri 620 km/h (Foto: Str/AFP)

Poput ostalih vozova koji lebde iznad šina uz pomoć magnetskog polja - maglev vlakova - i ovaj prototip levitira iznad pruge kako bi iskusio što manje trenja. Deng Zigang, zamjenik direktora istraživačkog centra za superbrze maglev vozove u tunelima pod niskim pritiskom, naglasio je kako VTS tehnologija omogućava vozu da lebdi bez stalnog napona.

“Može se pomaknuti jednom rukom”, kazao je Deng, a kineski Xinhuanet piše kako je jedan od novinara na prezentaciji uspio jednim prstom pomaknuti lokomotivu tešku 12 tona.

imagePrototip magleva koji juri 620 km/h (Foto: Str/AFP)

Voz su zajednički razvili univerzitetski stručnjaci u suradnji s kineskim željezničkim gigantima, China Railway Group Limited i CRRC Corporation Limited.

VTS tehnologija predstavlja velik iskorak prema konačnom cilju željezničkog prijevoza - vozovi s magnetskom levitacijom koji putuju u tunelima pod niskim pritiskom. Radi se o konceptu koji bi maksimalno eliminirao glavnu prepreku kod postizanja visokih brzina, trenje. Konvencionalni vozovi gube energiju i brzinu na trenje između kotača i tračnica, te na otpor zraka. Kako otpor zraka raste s brzinom vlaka, smanjivanje pritiska zraka omogućilo bi postizanje brzina većih i od 1000 kilometara na sat.

imagePrototip magleva koji juri 620 km/h (Foto: Str/AFP)

Kina je proteklih godina preuzela vodeće mjesto u svijetu po izgradnji brzih željezničkih puteva. Do kraja prošle godine, u Kini je bilo više od 37.900 kilometara pruga za superbrze vozove.

Komentari - Ukupno 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

  1. Lista komentara
  2. Dodaj komentar

trenutak ...