Ekonomija
POTPUNO NEOČEKIVANO: Ovo je jedina članica EU s više podstanara nego vlasnika stanova…
01. Dec. 20230
Benzinci i dizelaši odlaze u povijest, budućnost je na električnim vozilima i Europska unija u srijedu predlaže strategiju kojom će u idućem desetljeću postići ugljičnu neutralnost u borbi protiv klimatskih promjena.
Ekonomija
10. Jul. 2021
2
Stari kontinent kolijevka je prestižnih automobilskih marki i više od stoljeća dominirao je automobilskom inovacijom, no automobil, koji je prijevozno sredstvo broj jedan za Europljane, krivac je za emisije plinova s učinkom staklenika.
Suočen s tim pritiskom, EU je u 2020. godini zacrtao cilj postići ugljičnu neutralnost do 2050.
Europska komisija trebala bi 14. jula predložiti nove propise za postizanje tog cilja, a prema više izvora razmatra se potpuno ukidanje automobilskih emisija od 2035. godine.Električna vozila jedina će moći ispuniti takav zahtjev i de facto bit će jedina dopuštena prijevozna sredstva na potpuno novom tržištu.
Europa je u 2020. godini uvela najvišu dopuštenu granicu od 96 grama CO2 po kilometru za konstruktore automobila, no ta bi se dopuštena količina trebala smanjiti za 37,5 posto u 2030.
Smanjenje emisije ugljika trebalo bi tako dosegnuti 60 posto u 2030., a zatim 100 posto 2035. godine, javlja Hina.
Iako se o tim brojkama još raspravlja one su golema prisila za automobilsku industriju koja do 2027. mora računati sa strožim propisima o onečišćenju za motore s unutarnjim izgaranjem.
Na automobilskom tržištu koje je pretrpjelo težak udarac pandemijom koronavirusa, električna vozila snažno napreduju.
Udio električnih automobila je 8 posto svih registriranih vozila u zapadnoj Europi u prvih pet mjeseci ove godine, odnosno 356.000 vozila, a "što je više nego u cijeloj 2019.", kaže njemački analitičar Matthias Schmidt.
Novi propisi još će više favorizirati električna vozila i sve više voditi prema odbacivanju hibridnih i hibridnih vozila s punjenjem koja kombiniraju benzinski motor i bateriju.
To je velik izazov za industriju koja zapošljava 14,6 milijuna ljudi u Europskoj uniji i koja još snažno računa "na tranzicijsku tehnologiju".
Lobi koji se dugo borio nastojeći usporiti tranziciju, danas je duboko podijeljen. Većina članica naglašava da bi prebrza elektrifikacija povećala cijene automobila i uništila radna mjesta na korist kineske konkurencije koja je ispred Europe u baterijama.
Automobilski lider Volkswagen grupa, čije je svako četvrto vozilo prodano u Europi, pridružio se američkom proizvođaču Tesla u promociji 100 posto električnih vozila nakon skandala iz 2015. kada je priznao da je lažirao rezultate testova o ispušnim plinovima svojih dizelskih motora.
"Golemi je sukob unutar Europske udruge proizvođača automobila ( ACEA). Zbog Dieselgatea, Volkswagen je bio prisiljen odabrati električna vozila kako bi popravio narušeni ugled. Grupa je pristala na golema ulaganja i sada ih proizvodi kako bi poštivala buduće zakone", objašnjava Matthias Schmidt.
"Volkswagen je u savršenoj poziciji da zgrabi dijelove tržišta i potuče konkurente", dodaje.
U lipnju je Volkswagen objavio da prestaje proizvoditi motore s unutarnjim sagorijevanjem u Europi između 2033. i 2035. godine.
"Vozilo je u prosjeku 15 godina na cesti. Ako želimo potpuno dekarbonizirati prijevoz 2050. godine, tada moramo posljednje vozilo s termičkim motorom prodati najkasnije 2035.", ocjenjuje Diane Strauss iz nevladine udruge Transport i okoliš za Francusku.
U klasifikaciji objavljenoj u lipnju, nevladina udruga prozvala je Daimler (Mercedes), BMW, Stellantis (PSA, Fiat) i Toyotu kao proizvođače čiji su projekti ocijenjeni "neambicioznima" jer se u velikom dijelu oslanjaju na hibridna vozila s punjenjem koja onečišćuju.
Renault i Hyundai dobili su bolje ocjene iako i oni daleko zaostaju za Volkswagenom i Volvom.
Budućnost motora s unutarnjim izgaranjem trebala bi se uravnotežiti između "2035. godine, koja je prerana godina sa stajališta industrije i društva i 2040. godine, kada će pak biti prekasno s klimatskog stajališta", ocjenjuje Pascal Canfin, predsjednik odbora za okoliš u Europskom parlamentu.
Canfin zagovara osnutak fondova "od nekoliko milijardi eura" koji bi pomogli stotinama malih i srednjih poduzeća vezanih uz autoindustriju jer će upravo ona biti pogođena promjenom tehnologije.
Ekonomija
POTPUNO NEOČEKIVANO: Ovo je jedina članica EU s više podstanara nego vlasnika stanova…
01. Dec. 20230
Društvo
DŽABA SMO KREČILI: Uprkos snažnoj podršci EU, europski put BiH upitan zbog najnovijih blokada...
06. Okt. 20232
Auto
IZNENAĐENJE U EUROPSKOJ UNIJI: Hoće li vlasnici ovih vozila morati vaditi novu vozačku dozvolu…
13. Sep. 20231
Ekonomija
OD SADA SVE SE MIJENJA: Odzvonilo lopovluku i kvarenju uređaja nakon isteka garancije…
16. Sep. 20200
Sport
NAJVEĆA ZVIJEZDA "SUNSA" POTPUNO ISKRENA: "Izuzetno sam ljut što nismo pobijedili jer smo upropastili vrhunsku utakmicu Jusufa Nurkića" (VIDEO)
Prije 14 min0
Zabava
ŠTO MI NISI DODAO, KAD SAM BIO SAM: Sukobili se saigrači u utakmici ABA lige, trener ih morao razdvojiti (VIDEO)
Prije 25 min0
Šareni svijet
ZBOG RANIJE NARUŠENIH MEĐUSOBNIH ODNOSA: Žena fizički napala muškarca i izgrebala ga noktima
Prije 34 min0
Mini market
NAREDNE SEDMICE POČINJE SUĐENJE DODIKU I LUKIĆU: Na Sudu BiH će se, ako ne bude "službenog putovanja", pojaviti u...
Prije 44 min0
Ekonomija
BIZNISMEN ILI OPSJENAR: Kabirijev Aluminij u prvih 10 mjeseci ove godine nije ni među prvih 10 izvoznika!
30. Nov. 20234
Ekonomija
MEĐU NOVIM VLASNICIMA KONZUMA I JEDAN BOSANAC: Dugo godina bio je visoko rangiran u Sigurnosno-obavještajnoj agenciji...
30. Nov. 20231
Ekonomija
"BANKROTIRALA NJEMAČKA PA TUROPERATERI MASOVNO OTKAZUJU UPLAĆENE ARANŽMANE ZA RS": Evo šta kažu stanovnici manjeg bh. entiteta o činjenici da je Federacija BiH imala tri puta više turista
Prije 13h2
Ekonomija
POTPUNO NEOČEKIVANO: Ovo je jedina članica EU s više podstanara nego vlasnika stanova…
01. Dec. 20230
trenutak ...
Komentari - Ukupno 2
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.