Ekonomija
ISTEKAO ROK ZA IZGRADNJU AUTOPUTA KOD TEŠNJA: Pogledajte projekt od 300+ miliona KM (VIDEO)
07. Jul. 20250
Ono što je posebno interesantno, ugovor o nadzoru nad grandjom tunela Hranjen potpisan je tek 4. februara 2019. godine, odnosno nekoliko mjeseci nakon potpisivanja ugovora o građenju.
Ekonomija
02. Avg. 2021 02. Avg. 2021
5
Radovi na tunelu Hranjen i službeno će biti obustavljeni, potvrđeno je za "Istragu" iz Javnog preduzeća "Autoceste FBiH". Izvođač radova, sarajevska firma "Eurosfalt", potrošila je skoro 65,7 miliona maraka (bez PDV-a) namijenjenih za gradnju tunela koji spaja Sarajevo s Goraždem. Sada od investitora "Autocesta Federacije BiH" traže dodatnih stotinu miliona maraka. "Autoceste Federacije BiH" su, kako saznajemo, obustavile daljnje splate prema "Euroasfaltu", kojem je isplaćen skoro cjelokupan ugovoreni iznos za gradnju tunela, a koji je do sada uspio završiti samo trećinu posla.
“Zbirno, do sada je iskopano/podgrađeno 37 posto tunela, a utrošeno je 97 posto od ukupne vrijednosti ugovorenih radova te je proteklo 80 posto ugovorom definisanog roka za završetak radova”, navedeno je informaciji JP "Autoceste FBiH"dostavljenoj Vladi Federacije BiH.
Interni izvještaj JP "Autoceste"
Ugovor o izgradnji tunela Hranjen potpisan je 22. septembra 2018. godine. Kompletan projekt, u ime "Autocesta", osmislio je Jasmin Bućo. On je kasnije napustio ovo javno preduzeće i postao odgovorna osoba u "Euroasfaltu", firmi kojoj je dodijeljen posao gradnje ovog tunela. Prema dokumentima koji su u posjedu "Istrage", Bućo je odredio da se ovaj projekt realizira po modelu “projektuj i gradi”. Vrijednost projekta je bila 70 miliona maraka bez PDV-a, a rok za završetak poslova bio je 36 mjeseci, odnosno tri godine.
“Izvođač radova ("Euroasfalt") je odmah po potpisu ugovora, samoinicijativno i uprkos snažnom protivljenju naručioca, odredio dispoziciju tunela tako da je na sjevernoj strani situaciono značajno pomjerio ulaz izvan razmatranog područja, čime je trasa tunela podvučena ispod korita rijeke Čemernice, što je izazvalo evidentan hidrološki rizik”, navedeno je u internoj analizi JP "Autoceste Federacije BiH", koja je u posjedu "Istrage".
Ono što je posebno interesantno, ugovor o nadzoru nad gradnjom tunela Hranjen potpisan je tek 4. februara 2019. godine, odnosno nekoliko mjeseci nakon potpisivanja ugovora o građenju.
Iako je bilo evidentno kašnjenje u radovima, uprava JP "Autoceste FBiH" s Adnanom Terzićem na čelu isplatila je "Euroasfaltu" skoro cjelokupan iznos. Istovremeno, izvođač je svoj zaostatak pravdao navodnim “skupljim radovima".
“Po svému sudeći, klica nastojanja izvođača da novac zarađuje ne dobro organiziranim, efikasnim, kvalitetnim radom i racionalnim korištenjem materijalnih i radnih resursa, uz optimalizaciju inženjerskih rješenja, nego da prenaglašavanjem 'loše geologije' i zloupotrebom softverskih alata modelskom analizom teoretski dokazivao stabilnost tunelskih cijevi sa primarnom podgradom… ide u dalju eskalaziju troškova”, pišu inženjeri JP "Autoceste FBiH".
Prema istim dokumentima, čak i do sada izgrađeni dijelovi tunela su skoro neupotrebljivi.
“Procjena je da ima preko 40 posto izvedenih dužina glavne tunelske cijevi koje sada ne mogu biti prihvaćene i preuzete, dok je za servisnu cijev taj procent nešto povoljniji, ali je oko 300 metara servisne cijevi na sjevernoj strani skoro u cjelini neupotrebljivo”, navedeno je u izvještaju.
"Euroasfalt" je sve svoje greške projektovanja i izvođenja popravljao samoinicijativnim izmjenama vlastitog glavnog projekta. Za to vrijeme, nadzor je do kraja maja ove godine izdao samo dva izvještaja o neusklađenosti radova sa projektom.
“Čak je i poprečni profil servisne cijevi mijenjan na nekim lokacijama: osovina servisne cijevi je neovlašteno pomjerena za osam metara poprečno u zoni južnog portala s ciljem da se izbjegne nestabilna padina, ali se time izazvalo još veće klizanje brda koje do danas nije riješeno”, konstatuju stručnjacu JP "Autoceste FBiH".
Bez obzira na sve ove greške, "Autoceste" su, tokom mandata Adnana Terzića, isplatile cjelokupan iznos za gradnju tunela. I sada izvođač radova traži dodatnih stotinu miliona maraka. Javno preduzeće "Autoceste" je, međutim, obustavilo sve isplate prema "Euroasfaltu".
Istraga.ba
Ekonomija
ISTEKAO ROK ZA IZGRADNJU AUTOPUTA KOD TEŠNJA: Pogledajte projekt od 300+ miliona KM (VIDEO)
07. Jul. 20250
Ekonomija
KREĆE GRADNJA BRZE CESTE KROZ BIH DUGE 60 KILOMETARA: Makarska “na dlanu”
28. Jun. 20250
Ekonomija
STIŽE LOVA: Za dvije dionice Koridora 5C još 100 miliona eura
26. Jun. 20250
Ekonomija
IZUZETNO KOMPLEKSAN PROJEKAT: Pogledajte kako će izgledati dionica izlaz iz tunela Prenj - Mostar sjever (VIDEO)
27. Maj 20250
Show
NICOLE KIDMAN UŽIVA NA HRVATSKOJ OBALI: Holivudska zvijezda odabrala Jadran za odmor
Prije 6 min0
Politika
NARODNE IGRE: Pogledajte kako Nešić igra kamena s ramena (VIDEO)
Prije 11 min0
Vijesti
OTKRIVENI DETALJI PRONALSKA BOMBE U KPZ ZENICA: Bila sakrivena na nevjerovatnom mjestu
Prije 13 min0
Mini market
OTVORENO PISMO GENERACIJI IZ SRBIJE: "Svakog 11. jula govorit ću istinu"
Prije 30 min0
Ekonomija
NEZAKONITO BOGAĆENJE: Federacija BiH osniva ured za zapljenu imovine
Prije 21h0
Ekonomija
DA LI JE OVO POČETAK KRAJA: Njemački gigant u problemima, otpremnine idu do 150.000 eura
11. Jul. 20250
Ekonomija
ODABRATI OVAJ KRAJ NAŠE DRŽAVE ZA GODIŠNJI ODMOR PUN JE POGODAK: "Ovo je najljepša i očaravajuća rijeka" (VIDEO)
Prije 7h0
Ekonomija
BILL GATES ZA SAMO NEKOLIKO DANA IZGUBIO 51 MILIJARDU DOLARA: Razlog je samo JEDNA ODLUKA koju je napravio
Prije 19h0
trenutak ...
Komentari - Ukupno 5
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije Slobodna Bosna. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.